Gå til innhold

Dere som har vært på tidlig ultralyd ..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var gravid for en tid tilbake siden, og hadde en utrolig dårlig følelse .. Jeg bare "visste" at noe ikke stemte, så jeg dro på en tidlig ultralyd (rundt uke 8) og der viste det seg at fosteret hadde sluttet å vokse to uker tidligere. Noe vi egentlig tok veldig hardt. 

 

Nå er jeg gravid igjen, og kommet til det jeg mener er uke 8. Det er iallefall uke 8 utifra når jeg sist hadde mensen. Jeg er litt usikker på når jeg hadde eggløsning, har aldri helt skjønt meg på det der .. Men jeg var iallefall på ultralyd her om dagen, og da mente jordmor at jeg var 6+4 uker på vei. Det stemmer jo ikke helt, eller det stemmer på en måte hvis man ikke legger til de to ukene, men da blir det 8+4 likevel .. Ellers ble jeg jo gravid etter at jeg fikk en positiv test. 

 

Hjertet slo og sånn sett så jo alt bra ut. Men jeg ble likevel kjempe nervøs ettersom fosteret da virker å være 2 uker (10-11 dager utifra mens termin) for lite. Noen som har opplevd noe lignende, og det likevel har gått bra? 



Anonymous poster hash: dfd88...c15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fosteret er alltid to uker kortere på vei enn deg. Så høres rett ut.



Anonymous poster hash: 0b7e2...6eb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det vet jeg hehe, men det er ca 6 uker siden eggløsning og 8 uker siden mensen. Men iom. at hun målte fosteret til 6+4 så vil jo det si at fosteret er 4+4, men da slår jo ikke hjertet .. ?

Så det jeg mente var at fosteret var lite, og om noen hadde opplevd noe lignende og om det gikk bra :) 

 

Fosteret er alltid to uker kortere på vei enn deg. Så høres rett ut.



Anonymous poster hash: 0b7e2...6eb

 

 



Anonymous poster hash: dfd88...c15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var på tidlig ul med nr 1 i uke 8 ble han målt til å være 7 dager yngre, samme skjedde i uke 12, og på oul ble jeg satt tilbake 6 dager. Han ble født på ultermin og veide 3370 gr. Så jeg hadde tydeligvis el 1 uke senere enn hva jeg trodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun mente at fosteret er 6+4 så ville jeg tolket det som at det er tiden siden befruktning, altså at du er 8+4 uker på vei. Dersom hun har angitt graviditeten til 6+4 så ville fosteret vært 4+4, som du skriver.

Jeg fikk beskjed på tidlig ul at jeg var 8 uker på vei. Så snudde jordmora seg til meg og sa, det betyr at fosteret ditt er 6 uker. Så de bruker kanskje uttrykkene litt om hverandre, noe som kan være forvirrende for oss gravide ;) 

 

Det er min teori i alle fall. Du kan jo ringe til stedet hvor du tok ul og spørre konkret hva de mente, om det var du eller fosteret som var 6+4. 



Anonymous poster hash: 9dfcf...f1e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nja, hun brukte en sånn rund sak å regnet ut termin utifra mensen, men etter UL ble terminen satt noen dager senere. Men i dag er det akkurat 4+4 uker siden jeg fikk positiv test, og da jeg var på UL ganske akkurat 4 uker .. Så med hennes regning så var jo ikke fosteret der da engang .. ? Nå ble jeg forvirret selv her av uker og tall hehe, men minus de to ukene så stemmer det jo med 6+4, men .. Nei, too much thinking! :) 

Jeg blir jo helt sprø, ønsker meg jo dette barnet så inderlig :) 



Anonymous poster hash: dfd88...c15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjertet slår - slapp av og forhold deg til terminen som du får på ordinær UL når den tid kommer. Gratulerer :)



Anonymous poster hash: e5e05...35b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun mente nok at fosteret var 6+4, ikke 4+4 for da hadde jo ikke hjertet begynt å slå engang. :)

 

Gratulerer med ny spire i magen, prøv å slappe av og kos deg så langt du klarer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...