Gå til innhold

Fødsel nummer 4 i forhold til de andre ?


Buzzers

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid med nummer 4, og kjenner jeg begynner å grue meg til fødselen. Lurer på hvordan fødselen var for dere som har født nummer 4, i forhold til de andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er gravid med nummer 4, og kjenner jeg begynner å grue meg til fødselen. Lurer på hvordan fødselen var for dere som har født nummer 4, i forhold til de andre 

For min del tok den litt lengre tid. Hadde nok noe å gjøre med at dette barnet var litt 1 kg tyngre enn de andre. Som fødekvinne med nr 4, bestemte jeg meg for epidural ganske tidlig. Behøvde ikke bevise for meg selv og omverdenen at jeg kunne komme meg igjennom "kvinndomsprøven" uten smertestillende. Derfor ble fødselen mindre smertefull enn tidligere og jeg hadde større overskudd til å ta meg av babyen. 

Ellers anbefaler jeg deg å takke nei til observatør.( Sykepleierstudent) Evnt be de gå kommer de uanmeldt. Det er utrolig slitsomt med tilskuere til fødsel . Lykketil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er gravid med nummer 4, og kjenner jeg begynner å grue meg til fødselen. Lurer på hvordan fødselen var for dere som har født nummer 4, i forhold til de andre 

For min del tok den litt lengre tid. Hadde nok noe å gjøre med at dette barnet var litt 1 kg tyngre enn de andre. Som fødekvinne med nr 4, bestemte jeg meg for epidural ganske tidlig. Behøvde ikke bevise for meg selv og omverdenen at jeg kunne komme meg igjennom "kvinndomsprøven" uten smertestillende. Derfor ble fødselen mindre smertefull enn tidligere og jeg hadde større overskudd til å ta meg av babyen. 

Ellers anbefaler jeg deg å takke nei til observatør.( Sykepleierstudent) Evnt be de gå kommer de uanmeldt. Det er utrolig slitsomt med tilskuere til fødsel . Lykketil!

 

Takk for det :) overlever nok denne gangen også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nr. Fire kom i rakettfart, nesten i do på fødestuen. Hadde fått klyx, siden jeg trodde jeg kunne rekke å føde i badekar. Rakk bare å komme på do for å tømmes, så gikk vannet, og jeg fikk stormrier kastet på meg. Pressriene kom med det samme, rakk bare å komme inn i senga, så kom han. Har hatt raske fødsler alle ganger, men ikke sååå fort. Han var også 600 gr. Større enn de andre. Det går nok helt fint. Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :rolleyes: min nummer 3 kom 1 time og 40 min etter ankomst til sykehuset,så håper det bli noe i likheten denne gang  :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg "lignet" fødsel 1 og 3; og 2 og 4. Fra første rie til fødsel var det 3 timer og den raskeste fødselen av alle sammen. ..

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt spent selv :) Venter nr 4 her også.

 

Ble satt i gang med nr 1 og 2. Nr 3 kom av seg selv :) egentlig ganske raskt. Fra første rie har alle fødslene mine vært like lange :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to første fødsler varte like lenge, tok ca 6 timer fra vi kom på sykehuset til de var ute :) og nummer 3 tok ca. 1 time og 40 min fra vi kom inn på sykehuset til han var ute...håper på en fødsel lik den siste  :rolleyes: venter i spenning på hvordan det vil begynne  termin 11.9 og gått over med alle 3, så tipper på rundt 15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Min nr 4 var den desidert beste fødselen! 1 time etter ankomst på føden kom jenta, smertene er vanvittig intense som med de andre,men jeg taklet de på en mye bedre måte, hadde go kontroll og var tilstede under hele fødselsforløpet. fantastisk å oppleve:)brukte ingen smertelindring. Brukte ingen smertelindring med de andre heller, men var mye mer redd og engstelig. denne gang var jeg mye mer rolig og forberedt mentalt, Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang, gikk med maserier i nesten en uke, men framgang. Dag 5 tok de vannet og da var han ute i løpet av 6 timer. Det viste seg at han lå skjevt ned i bekkenet, og hjalp ikke til da han bare stanget mot bekkenet. Ja til bruk av ultralyd på fødestuen! Hadde planlagt vannfødsel, men var altfor utslitt, og fikk epidural etterhvert :) Etter det var alt helt greit egentlig. Han var ute på 3-4 pressrier, 1 dag før termin :) Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...