Gå til innhold

Kan jeg ha på meg en rød og lang kjole når jeg er forlover i bryllup?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kjolen er pen og tekkelig, men er det 'forbudt' med rødt i bryllup?

 

Anonymous poster hash: 615db...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjolen er pen og tekkelig, men er det 'forbudt' med rødt i bryllup?

 

Anonymous poster hash: 615db...436

Spør brudeparet.

 

Jeg tenker rød er en litt for dramatisk farge når man skal stå oppe ved alteret sammen med bruden, men det kommer selvsagt an på rødfargen.

 

 

Anonymous poster hash: f1cfb...0d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbudt og forbudt.... Det sies at man ikke skal ha på seg hvitt, sort eller rødt i bryllup. Hvitt er brudens farge, sort er til begravelse og rødt tar opmerksomheter fra bruden. 

Spør bruden hva hun synes. Kanskje hun har en farge hun ønsker du skal bære? 



Anonymous poster hash: fe85c...0d1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rød kjole som forlover er vel litt voldsomt. Spør bruden om du er usikker. 



Anonymous poster hash: fc3c0...be2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruden har allerede hintet om at hun vil jeg skal kjøpe en kjole til 8.000 som er grønn, for da passer jeg til hennes hvite og grønne bukett.

 

Føler presset, men jeg har ikke råd til en så dyr kjole. Bryllupet skal i tilleggvære et stykke unna så jeg må betale reise og hytte også. Jeg har allerede en rød og veldig pen kjole som jeg har veldig lyst til å bruke. Syntes også grønt er en særdeles lite flatterende farge til meg.

 

Bruden er uansett veldig pen, så jeg tror ikke jeg tar oppmerksomheten vekk fra henne.

 

Huff, nå føler jeg meg egoistisk som ikke kjøper en grønn kjole, men er det riktig at bruden skal bestemme mitt antrekk da?

 

HI

 

Anonymous poster hash: 615db...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du er ikke egoistisk:)

Jeg kunne ikke ha kjøpt en kjole til 8000,- som ikke engang var noe jeg ønsket meg selv.

Jeg ville ikke hatt noe imot rød kjole i mitt bryllup (min forlover hadde sort kjole), men spør bruden.

 

 

Anonymous poster hash: 8fe9c...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kan da vel kjøpe en billig grønn kjole? Å stille i rødt når bruden ønsker grønt er i allefall egoistisk. 



Anonymous poster hash: fc3c0...be2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødt i bryllup betyr at du har ligget med brudgommen... :)

 

Personlig synes jeg rødt blir litt voldsomt når man er forlover.. finnes masse fine kjoler til en billig penge. . Er du kjent med ebay har de mange nydelige forloverkjoler til rundt 200 lappen..

 

Anonymous poster hash: b1626...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier ikke å være sånn opphengt i regler om hva som er lov og ikke. Har selv brukt svart kjole i bryllup. Men rød kjole som forlover ville jeg virkelig ha unngått. Synes ikke du skal gå for en dyr grønn kjole, men finneen rimelig kjole du liker ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rødt, hvitt og sort er fy i bryllup. Har du rødt har du pult brudgommen... Kjøpe en billig grønn kjole eller forklar bruden at du ikke har råd til kjole til 8000 men at hun kan kjøpe den så du kan låne den om hun ønsker.

Er du forlover er dere vel nære nok til at dere kan prate om sånt? Eventuelt kan du vel leie en grønn kjole? Syns du iallfall kan legge deg litt i sælan for å etterkomme hennes ønske om grønt.

Endret av Sint naken biltyv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva med denne? Til 900kr. Den bestilles skreddersydd.

http://www.dhgate.com/product/2013-sexy-green-sleeveless-prom-dresses-flower/154013733.html#s3-11-1|4081612431 

 

Anonymous poster hash: fe85c...0d1

 

Havfruekjoler passer ikke til noen i hele verden, så det anbefaler jeg virkelig ikke. Det er bare grusomt. Heller en rød fin kjole enn det der.

 

Anonymous poster hash: bc14f...636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en biølig grønnkjole.

Man bruker ikke rødt, svart eller hvitt i bryllup.

 

Anonymous poster hash: 1f082...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bruden kan bestemme ditt antrekk, men da skal hun også betale for det.

 

Har hun ønsket at du skal ha grønn kjole, så bør du ihvertfall ikke gå for rødt. For det første er rødt en ikke-farge i bryllup, og for det andre har bruden faktisk hintet litt om hva hun ønsker. Jeg ville absolutt ikke trumfet igjennom min fine, røde kjole.

 

Anonymous poster hash: 337eb...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste ikke at det var så mange koder og signaler der ute. Virker som det er litt delte meninger også. Noen ville brukt rødt, andre syntes det signaliserer at jeg har hatt meg med brudgommen og ei antyder sjalusi, mens ei tror grønt er sjalusi fargen. Noen syntes jeg skal kjøpe en grønn kjole slik bruden ønsker, og noen syntes bruden bør kjøpe den til meg om hun skal bestemme.

 

Havfruekjolen som ble foreslått syntes jeg definitivt tar mer oppmerksomhet fra bruden enn den dyprøde jeg allerede har. Godt råd å kjøpe en rimelig kjole på ebay da i en annen farge en grønt.

 

Det jeg ender opp med er spørsmålet om hvorfor det er så mange regler og hvor kommer de fra, og de er tydeligvis veldig subjektive. Jeg kan tydeligvis ikke gjøre alle til lags uansett hva jeg tar på meg. Har jeg på meg noe bruden liker, kan en gjest oppfatte det som et hint om noe helt annet. Det viktigste er jo at bruden har en flott dag, men det kan hun vel ha selv om jeg ikke har en grønn kjole.

 

Og bare så det er sagt, noen regler er jo greie å ha altså. Jeg ville aldri møtt opp i en supersexy kjole. Jeg kler meg elegant og tekkelig. HI

 

Anonymous poster hash: 615db...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg giftet meg i fjor og gjorde det helt klart at hvite/creme og røde kjoler var uaktuelt!;)

Hvit skjønner jeg for det blir for likt bruden og tar glansen fra henne. Men hvorfor ikke rødt? Hva signaliserer det for deg? HI

 

Anonymous poster hash: 615db...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forloveden til søsteren min kom i rød kjole, selv om hun hadde fått beskjed på forhånd at rødt og hvit ikke var aktuelt.

 

På alle bilder tatt med brud og forlover vises forloveden altfor godt i forhold til bruden pga kjolen.

 

Når brud og brudgom, samt forlover til brudgom står framme i kirken i hvitt og sort, vil en rød og forsid kjole ta veldig mye oppmerksomhet.

 

Jeg ville ikke kjøpt kjole til 8000kr men ville sett om jeg fant en billig i en farge som kler deg feks blå? Eller en grønnfarge du liker.

 

Anonymous poster hash: 258ac...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var forlover i et bryllup hvor temaet var rødt. Bruden hadde hvit og rødt brudekjole. Hun "bestemte" at jeg skulle ha en lang rødt kjole så da ble det det :)

 

Men jeg hadde aldri valgt rødt kjole vis det ikke var brudens ønske.

 

 

Anonymous poster hash: fb156...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forloveden til søsteren min kom i rød kjole, selv om hun hadde fått beskjed på forhånd at rødt og hvit ikke var aktuelt.

 

På alle bilder tatt med brud og forlover vises forloveden altfor godt i forhold til bruden pga kjolen.

 

Når brud og brudgom, samt forlover til brudgom står framme i kirken i hvitt og sort, vil en rød og forsid kjole ta veldig mye oppmerksomhet.

 

Jeg ville ikke kjøpt kjole til 8000kr men ville sett om jeg fant en billig i en farge som kler deg feks blå? Eller en grønnfarge du liker.

 

Anonymous poster hash: 258ac...e15

Forloveden er mannen hun skal gifte seg med. Forloveren er venninnen.

 

Anonymous poster hash: ee2e7...ec8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...