Gå til innhold

Aargh! Er det mulig??


MilleMarmelade

Anbefalte innlegg

Ringte ultralydseksjonen i dag, og de hadde ikke fått noen henvisning fra legen...
Flott! Så jeg ringte legekontoret, kom omsider gjennom på tlf, traff ferievikaren som ikke skjønte noe, ble satt over til noen andre...

- Jajonei, den henvisningen var kanskje ikke sendt den, nei..men legen din kommer tilbake 10.august.

Meg: -Ja, men da får du bare en av de andre til å slrive den da, er jo bare standardbrev. Og dere må gjøre det i dag!

- nei, det rekker vi ikke, det er bare èn lege her, og han er travelt opptatt.

- Ja, men da må dere gjøre det imorra da!!

- Er det noe som haster da?

- nei, det er en henvisning til ORDINÆR ultralyd, men jeg får jo ikke time før dere sender henvisningen og nå er jeg i uke 15 og dere skulle gjort dette for 4 uker siden!

-ja, vi skal se om vi får gjort det i løpet av morgendagen

 

Og enda var det mere sånn "ja, men er det noe som har oppstått nå", og det virket ikke som om hun skjønte hvorfor jeg ringte og maste sånn og var revnende likegyldig til det hele. Fikk heller ingen unnskyldning for at de ikke hadde gjort jobben sin for 4 uker siden! Å. jeg var så sint da jeg la på!!

 

Sånn, måtte bare få det ut. Skal ringe ultralydseksjonen (der får man jo både svar og service) på mandag og sjekke at de virkelig har sendt henvisningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår godt frustrasjonen. Bare de får sendt henvisningen, regner jeg med du får time rimelig fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, skal ringe på mandag. Kan jm skrive henvisning? Isåfall kontakter jeg helsestasjonen og ber dem gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jordmoren på helsestasjonen jeg går på er veldig surrete etc. Jeg skal ikke føde i kommunen jeg bor i nå, skal hjem til Oslo å føde der. Informerte henne om at jeg ønsket at hun skulle sende tidlig henvisning (var på første kontroll uke 8), hun ville da vente til uke 12. Så på den kontrollen informerte jeg igjen at jeg ville hun skulle søke nå. Fikk da beskjed om at hun var litt usikker på hvordan systemet fungerte i Oslo, men at det sikkert ordnet seg.... Da ble jeg irritert, det er Oslo og jeg vil på Riksen, man burde jo søke tidlig så en er sikker på å få der en vil. Hun sa at jeg jo kunne ta OUL her jeg bor nå, for så at hun skulle sjekke opp med Riksen etter hvert. Sa at hun kunne søke på OUL der jeg bor nå. Når jeg kom hjem oppdaget jeg at jeg hadde noe fri fra jobben så jeg kunne reise ned til Oslo i løpet av August og ta OUL der. Søkte på nettet selv og fant søknadsskjema til Riksen, det stod at det helst var ønskelig at jordmor eller lege skulle søke - men at en kunne søke selv også. Jeg gjorde det og fikk svar etter en stund om OUL tid og at jeg hadde fått plass.. Kanskje du bare skal ordne det selv dersom det går ann dit du vil. Skrev også at dersom jeg skulle kunne ta OUL hos de (på Riksen), måtte det være innen den og den datoen (da jeg har fri), fikk det også jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ringte ultralydseksjonen igjen idag, og som jeg mistenkte hadde de ikke fått noen henvisning... Men hun var veldig grei og så at hvis det ikke sto noe spesielt i brevet, kunne hun bare sette meg opp på en time. Så nå blir det OUL 25.august! :-D Det er en stund til, men nå som jeg har en dato, går nedtellinga fort!

Endret av mortilknerten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Var endelig på OUL idag - trodde vi... Fikk komme inn drøyt 30min forsinket, ungen var lite fotogen og jm fåmælt... Hun strevde først med å få ungen til å ligge lenge nok i ro til å se noe, deretter krøllet den seg sammen i et hjørne av bekkenet og ble der. Jeg var jammen glad jeg tok den ekstra doturen da hun kjørte proben hardt over blæra omigjen og omigjen! ;) Men enden på visa var at hun mente jeg ikke var i uke 18 enda, (er 18+5 ifølge legen), ikke ville sette termin og jeg får ny time om to uker! Så vi fant egentlig ikke ut noe som helst. Og da hun hadde avslutta, spurte jeg om morkaken lå sånn nogenlunde rett, og da måtte hun sjekke litt til. Er ikke det standard? (og svaret var "nja, tror det skal gå bra") Og jeg spurte om de målte motstand i mine årer siden jeg ble fulgt opp mye for det sist. Nei, det var ikke før i uke 24 det. Men hvordan skal de kunne følge opp det i uke 24 om ingen har sett problemet i uke 18??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk forresten ikke høre fosterlyden heller. Vi så jo at hjertet slo da, men er jo veldig stas å høre også!

Hva er egentlig vanlig å gjøre på OUL? Ble helt i stuss, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm uheldig du var da! Mer uheldig enn oss :P Får håpe dere får se mer på neste time da :) Vi fikk heller ikke høre hjertelyd da vi var der... Men den fikk jeg høre til JM sist uke da jeg hadde time der :) Kjempestas! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...