Gå til innhold

Hvis dere kunne velge?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvis dere kunne velge når på året dere ville hatt barn, og at ikke det med barnehageplass spilte noen rolle, når ville dere hatt barn da?

 

Og hva mener dere med erfaring er best, vår barn(april/mai)

Eller etter sommeren(august/sept)

Ser så koselig ut med vårbaby, men også litt slitsomt ut nå i varmen, lurer på om den lille har det bedre i magen til over sommeren liksom?

 

Jeg har 2 vinterbarn og vi skal starte prøving på nr 3 nå, vet jo ikke om det klaffer med en gang, men tenker litt på hvordan det er med de forskjellige årstidene og om vi burde vente litt å ikke få før sommeren neste år og heller etter???

Tenker jo selvf at jeg blir glad uansett når, men om man kunne velge, hva kan være best for baby og mor?

 

Takker for svar❤️

 

Anonymous poster hash: e2527...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at mars/april er genialt, da er babyen litt større når varmen kommer. Samtidig er man forhåpentligvis klar for å være ute og trille når det fine maiværet kommer! 

 

Min er født i slutten av september, og var stort sett inne og ammet første måneden. Når jeg endelig var veldig klar for å komme meg ut sånn november-ish, ble det -20 og det varte i 3 måneder  :sno:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde valgt april. :) Vet ikke hvordan det er for så liten baby på sommeren, men man slipper i alle fall å streve med å holde en aktiv krabat helt i skyggen året etter, for da har jo barnet rundet ett år. Også tenker jeg det er praktisk med bursdag på våren så man kan få sommerleker og utstyr i gave. ;)



Anonymous poster hash: 03f91...8a0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg fått velge, ville jeg valgt mars. 1 mnd med inne og bli kjent, så begynne med trilleturer! :)

 

Men jeg er fornøyd bare jeg blir gravid jeg... Har prøvd lenge nå...

 

Anonymous poster hash: 3ebf7...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde mai var så lurt, men med så liten baby i den varmen som har vært så har jeg nok ombestemt meg litt. Tror faktisk jeg ville valgt tidlig vinter. Lettere å pakke seg inn (ikke deilig når vårvinden blåser på vonde brystvorter,man kan liksom ikke gå i tre lag ull i mai), greit å kunne ta det rolig inne til ammingen sitter, og slipper overopphetet baby. Nå har vel denne sommeren vært unormalt bra, men min baby er ikke så fornøyd.

 

Anonymous poster hash: 9032a...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenfor influensa-sesongen siden influensa kan gi barnet schizofreni.



Anonymous poster hash: 95cf8...1c5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har januarbarn, februarbarn og maibarn.

 

Jeg foretrekker helt klart vinterbarn. Å kle godt på et barn og evt være inne på de kaldeste dagene er ikke noe problem, og det begynner bli veldig fin størrelse på de når sommeren kommer. Et barn på 6-7 mnd har stor glede å ligge i bleia og sprelle på et teppe under en parasoll og å bade i en liten balje på verandaen.

 

Den gangen jeg fikk i mai, hun er 7 år nå, var det så sinnsykt varmt. Hun plagdes veldig, og det gjorde jeg også. Hormonell og svett, med en grinete og svett unge, ungen satt jo klistret fast i meg ved hver amming. Babyer liker ikke å være nakne, men de liker heller ikke å svette. Alle var utilpass og grinete. 

 

Å skjerme et spedbarn fra sommervarmen er jo umulig, men å skjerme det fra februarkulden går fint.



Anonymous poster hash: 92b77...0c2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid nå, og har ingen barn fra før, men jeg tenker at det må jo være helt supert å få barn på høsten tidlig vinter, som jeg får. 

 

Jeg er hvertfall utrolig glad for at jeg ikke har et spedbarn i den varmen som har vært i år! Huff, det hadde ikke vært noe gøy! 

 

Men, derimot å ha en liten tass som er mobil i sommer mnd det må jo være utrolig deilig å gøy! :) Også som en annen sier, i vinter mnd så kan man kle av å på for å gi barnet en behagelig tempratur.  Og nå ser jeg hvertfall for meg hyggelig stund inne i kalde vinter mnder med amming,kos og lek :)

 

Være inne å fyre i peisen, med en kop te eller gløgg og bære rundt på lille babyen i bæresjal. Det kan jo umulig ha gått ann i denne varmen som har vært i år (altså å bære rundt i bæresjal).

 

Jeg gleder meg, og tror det blir veldig koslig. Men, håper dog at vinteren i år blir like mild som sist vinter. Det hadde vært suuuper digg! :)  

 

Søsteren min derimot er veldig overbevist om at det å få barn på våren er best. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler vinterbarn any day of the week! Sitter nå å ruger på et sommerbarn, og det unner jeg ikke min verste fiende! Nå har jeg jo hatt maks uflaks med været, men temperaturer langt over 30grader i over en måned, det har helt klart tæret på humøret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et november barn og et april barn. Venter nå et februar barn. Tror mitt siste vil være veldig passende.. :) jeg velger også helst vi vinterbarn. Da vokser baby litt til sommeren og mor kan kanskje prøve å få samlet kroppen bittelitt før bikini sesongen..:) den første måneden er man jo mest inne..:) så februar er supert tror jeg...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får i oktober, og det høres veldig ok ut:) Da er ungen ganske stor til sommeren:)



Anonymous poster hash: b5235...6e8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom mai og august. Begge mine var planlagt og kom i august :)



Anonymous poster hash: 277a3...0d5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en født i mars, og en født i august. Jeg hadde ikke noe imot noen av delene, men ville foretrukket vår-baby. Men kun fordi det var varmt og jeg var tjukk og sliten den sommeren jeg var høygravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et desemberbarn og et marsbarn. Ville helt klart valgt vårbarn igjen. Ble gravid 14 dager etter pilleslutt med begge, så planen var ikke å få desemberbarn, hehe :)

 

Anonymous poster hash: 45ecb...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller da ingen rolle hvilket tidspunkt barnet er født mht de første månedene. Man må jo heller se framover og tenke på barnet selv? Da er det andre argumenter som gjelder:

 

- det er en fordel for barnet å være født tidlig på året/kjipt å være født sent på året

- kjedelig å være født i sommerferien eller rundt juletider, mht bursdagsfeiringer

- osv

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Utenfor influensa-sesongen siden influensa kan gi barnet schizofreni.

 

Anonymous poster hash: 95cf8...1c5

Såpass ..! Hørtes ikke hyggelig ut :(

For å svare på spørsmålet; jeg fikk mitt siste barn i juli, syns det er helt ideelt. Midtvinters er litt kjedelig; fikk første da( godt ingen nevnte noe om schizofreni..!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk i mars, og syntes det var toppers, helt til sommeren kom. Da skulle jeg ønske hun var født i november/desember, eller kanskje januar, for hun var ikke så mobil, og derfor klengete. Jeg måtte sitte i skyggen hele sommeren, svett mor og svett barn. Nå er hun 16 mnd, og nå er det kjempestas for både mor og barn. 



Anonymous poster hash: e1fa0...336
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at mars/april er genialt, da er babyen litt større når varmen kommer. Samtidig er man forhåpentligvis klar for å være ute og trille når det fine maiværet kommer!

 

Min er født i slutten av september, og var stort sett inne og ammet første måneden. Når jeg endelig var veldig klar for å komme meg ut sånn november-ish, ble det -20 og det varte i 3 måneder :sno:

Off topic; men må bare likevel: hvordan får dere til disse fantastiske animasjonene? Må på pc sikkert? Såå søt <3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Februar eller mars. Født tidlig på året selv og ser stort sett bare fordeler med det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I overgangen mars/ april var en veldig fin tid å få førstemann på ;) Fikk baby nå i Juni og det har gått veldig fint så langt... Men mye å tenke på  i forhold til mulighet til skygge osv,hvis man skal på stranda. Men går faktisk veldig greit ;) Vi drar snart til syden, så greit å få en forsmak på varmen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har oktoberbarn og ønsker meg nestemann en gang mellom oktober og mars. Vinterbarn er supert, og da er de store nok til å nyte dager ute når finværet kommer. De første månedene var jeg mye lenket til sofaen uansett, så da er høst og vinter supert.



Anonymous poster hash: 66351...3a7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...