Gå til innhold

September Jenter


Snowflake_83

Anbefalte innlegg

Det kjennes som en liten evighet til September - men jeg ville bare opprette denne gruppen, sånn at vi kan samles & dele tanker :tommelopp: 

 

Skal selv i gang med siste offentlige ferskforsøk oppe i Haugesund, og venter nå på TR - sånn at jeg kan starte på lang protokoll igjen.

 

Det blir Synarela som de andre gangene, men denne gangen skal jeg prøve Fostimon (utvinnet av eldre damers urin)...æsj....Har også lagt inn ønske om EmbryoGlue, men dette er bare tilfeldig om man får. Den flasken inneholder nemlig nok til 10 forsøk, så den åpnes bare ved tilfeldighet.

 

Ble gravid sist gang, men mistet i SA i uke 5 - så denne gangen tror jeg spiren sitter :duskedame:

Endret av Snowflake_83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hører til her jeg også. Synes tida går sakte.. D blir våres andre fersk forsøk. Bynner med nesespray imorra. Uttak og innsett i bynnelsen av september.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører til her jeg også. Synes tida går sakte.. D blir våres andre fersk forsøk. Bynner med nesespray imorra. Uttak og innsett i bynnelsen av september.

Så koselig Minsin1 - hvor hører du til? Hvilke medisiner utenom Synarela ska du ta denne gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor oppe i nord men vi går på at.olavs. Blir vel samme pakke som sist men sterkere doser. 175ie med puregon i 9 dager.. Har vært spent på å starte med nesespray for fikk sist kraftig hodepine men ser nu lovende ut. De andre symptoman overlever man med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte også puregon de siste to gangene, men fikk ut mindre og mindre egg selv om dosen ble økt fra 150 til 175.

Den sprayen syns jeg ikke noe om, blei nokså svimmel og litt rotehue av den😜 haha, men det er gjerne bare psykiskt.. Ellers mistet jeg ganske mye hår.. Ser det veldig godt nå, får det har vokst ut akkurat i sideskillen.. Og tidsmessig kan det dateres tilbake til første forsøk sist høst...LOL - om noen mnd kommer vel håret fra 2. Forsøk i april😱

 

Jeg venter TR anyday, så da starter jeg nok på 20.dag sim de andre gangene.. Tipper innsett i midten av september👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Følgte med forrige runden :) Første forsøke hadde æ i april-mai. Uttak i april, innsett i mai. Så leste ka dåkker skrev men skrev ikke selv. Så nu tenkte æ å hive mæ med.. Vi får håpe at d e siste runde nu så slepper vi å bli skallet i hodet før vi e ferdig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var heller ikke aktiv første runden, men holdt meg litt oppdatert fra sidelinjen...nå syns jeg det er godt å være med i forumet - greit å ha likesinnede rundt seg. Det er jammen ikke bare bare det vi må gjennom, både mtp bivirkninger av medisiner og psykiske belastninger✌️ Tøffe er vi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur d starta etter at æ fikk vanlig eggløsning etter mislykka forsøk, var verre ved eggløsning men har d nesten daglig etterpå. Og bare på høyre side..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ikke bra ut.. Jeg har litt kramper rett før og rett etter eggløsning, men ikke daglig. Hadde du uttak og innsett sist forsøk, eller ble det avbrutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hadde både uttak og innsett. Positive e at de krampan e ikke smertefulle da.. Har Endometriose og de smertan e mye verre. Selv om legan sir den e ikke aktiv så har æ smerter fra eggløsning til mens. Og de var godt til stedet etter innsett sist. Så gruer mæ til den biten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor langt er du i løypa? Starter opp med synarela 19. August, og tiden kunne ikke gått tregere... Skal ringe gyn. På mandag og bestille time til livmorskraping eller hva dem kaller det. Det måtte gjøres rett før eller rett etter oppstart av Synarela. Har også bestillt time hos akupunktøren, 1. gang i uka 😝 det må jo bære frukter.. Hihi.. Hvordan gikk det med uttaket ditt? Mange egg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5. Dagen med nesespray.. Den 20. Starte med sprøyter. Foreløpig ingen bivirkninger fra nesesprayen :) Dem fikk ut 10 egg, 4 ble befrukta men bare 1 var god nok til å sette inn. Ingen til frys.. Den her gangen venter dem en ekstra uke før vi ska nedover så kanskje d e flere som modnes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske likt som meg sist det -  8 ut, hvorav 4 ble befruktet og ett var godt nok til innsett.  Håper inderlig at jeg masseproduserer egg denne gang, og da av god kvalitet - sånn at vi får noen i backup, dersom det skulle bli nødvendigt :-)  Hva mener du med å vente? Når skal du på UL for å sjekke status på eggene? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått programmet mitt :duskedame:

 

15.08 - Endometrial Scratching

19.08 - Synarela Start

27.08 - Fostimon sprøytestart

05.09 - UL  Egghunting :-)

 

Uttak & innsett: Uke 37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter regnestykket så e planlagt uttak og innsett en uke etter æ normalt ville had eggløsning. D e for å sikre at egg e moden, sist så tok dem ut for tidlig..vi har første ultra 29.8. Så får man se om æ fortsetter med puregon eller eggløsnings sprøyten.. E ikke d deilig å ha planen klar? Noe å glede sæ til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, skjønner;) viktig med modne egg.. Hehe! Ohjo, det er deilig å ha planen klar.. Både i forhold til jobb og planlegging av sommerferie. Vi har satt alt på hold, som vi IVF'ere ofte må😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ har snart 2 uker ferie, så 3,5 dager med jobb og så reise til Trondheim og være der ei ukes tid. Så håper tiden går fort. Synes d har vært lang tid å vente nu..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullebolle

Lykke til jenter! Vi hadde forsøk samme sist snowflake. Skulle egentlig vært igang med fryseforsøk i aug/sept, men med ny jobb vil jeg vente til jeg får fast stilling, eller rett før:) Så satser på november. Føles forferdelig lenge å vente....

 

Men jeg har snudd det til noe positivt, nå prøver jeg å trene 3 dager i uka, har byttet til en litt mindre psykisk slitsom jobb, spiser masse sunn og god mat og har planer om å gå ned minst 10 kg før nytt forsøk. Jeg vil ha det beste utgangspunkter for mine siste eskimoer i frysen. 

 

Krysser fingre og tær for at dere ikke dukker opp i novemberklubben:) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til jenter! Vi hadde forsøk samme sist snowflake. Skulle egentlig vært igang med fryseforsøk i aug/sept, men med ny jobb vil jeg vente til jeg får fast stilling, eller rett før:) Så satser på november. Føles forferdelig lenge å vente....

 

Men jeg har snudd det til noe positivt, nå prøver jeg å trene 3 dager i uka, har byttet til en litt mindre psykisk slitsom jobb, spiser masse sunn og god mat og har planer om å gå ned minst 10 kg før nytt forsøk. Jeg vil ha det beste utgangspunkter for mine siste eskimoer i frysen. 

 

Krysser fingre og tær for at dere ikke dukker opp i novemberklubben:) Lykke til!

Hei Gullebolle - så morsomt at du skriver her, tenkte nemlig på deg i går...og lurte litt på hvor du hadde blitt av :fnise:

 

Gratulerer med ny jobb - og i tillegg en helt ny livsstil :tommelopp:  Det er kjempe godt jobba! 10 kg er himla mye, så hvis du klarer det er du superflnk!!! Har selv startet med trening, 1 time hver dag etter jobb. Det var tøft i starten, men nå er det ett must :-) kjennes sååååå deilig etterpå :laugh:  og så vet jeg at det øker blodsirkulasjonen der nede, så det er jo bare positivt. Lykke til med alt frem til du setter i gang igjen! Er det innsett i naturlig syklus denne gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs at jeg blir med her denne gangen, avbrutt frys i juni, så nå ny runde med IVF, kjøper 3 pak faktisk så nå skal spiren sitte etter 3 negative IVF pluss avbrutt frys.

 

Skal på endo scratching på mandag, samt finne ny donor, ikke gøy det, men sånn er det bare, må bare se bort fra biologien....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til gruppa :) og lykke til imorra. Vi ska nok klare den her gangen alle sammen. Utroli kor mye man må gjennomgå, men trur vi har glemt alt når vi endelig lykkes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mam&mam - lykke til i dag :tommelopp:

 

Skal på scratching på fredag, så det bli spennende! Hvor hører du til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...