Gå til innhold

Hvem er pappaen!? Deres tips og meninger


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er under 20 år og funnet ut at jeg er gravid. Jeg står med et lite problem om at jeg ikke er 100% sikker på hvem som er faren. (noe som har en del å si for å beholde eller ikke) Jeg har hvert hos lege og skulle finne ut hvor langt på vei jeg var. 6 uker og 6 dager sa han. Da regnet jeg selv med at det måtte bli 6 uker og 4 dager med tanke på når jeg hadde samleiet i nærheten av datoen han sa. Mitt dillemma er at jeg hadde ny partner 1 uke senere og er dermed veldig usikker på om svaret legen har gitt meg er 100% sikkert eller om det kan vippe 1 uke fra eller til (?) siste menstrasjon har også noe å si, men der er jeg også usikker på om jeg var ferdig dagen før jeg hadde samleie med han første eller om jeg fikk menstrasjon noen dager etter det.

 

Spørsmålet mitt er da i hovedsak om legen sitt svar er 100% sikkert eller om det kan vippe 1 uke fra eller til? Noen som vet? :)

På forhånd takk!


Anonymous poster hash: ca628...5a7



Anonymous poster hash: ca628...5a7
Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Jeg tror ikke legen kan fastslå nøyaktig når du blei gravid, så lenge du ikke vet første dag av mensperioden. Da må en vel ta en tidlig ultralyd for å være sikker.

Lenke til kommentar

Det er veldig vanskelig å vite hvem av disse som er faren til barnet ditt.

For jeg forstår at du ikke vet når du hadde eggløsning.

For det første så kan sæd leve i mange dager inne i deg, opp til 3-5 dager. Dvs at du kan ha eggløsning flere dager etter samleie og bli gravid.

 

Det beste du angagelig kan gjøre er å ta en ultralyd for å få indikasjoner på mer nøyaktig hvor langt du er på vei, men heller ikke dette vil sannsynligvis gi deg et100% sikkert svar.

 

Ønsker deg lykke til :-)

 

Anonymous poster hash: ea613...984

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...