Gå til innhold

Noelia


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for svar:) Så dere synes ikke det er for rart på norsk? Forventet litt mer negativitet her;) Kun 32 stk. som har det som første fornavn, i følge ssb. Jeg synes det er vakkert:)



Anonymous poster hash: 22355...cf5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å google det, og FOR noen bilder som dukket opp :(

 

Anonymous poster hash: 28b2b...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner den skjønneste jenten på 10 år som heter Noelia ;)

 

Hun er halvt utenlandsk (Australia, New Zealand, England eller noe)

 

Men skjønt navn :)



Anonymous poster hash: 1afa3...7e2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyyydelig! Kjenner en liten herlig jente som bærer det navnet. Synes overhodet ikke det er "rart" på norsk. Uttales helt uproblematisk på norsk. Ingen usikkerhet om uttale eller staving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig pent og lett å uttale, men det er litt voldsomt på en måte. Tror ikke jeg hadde likt å hete det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:)

 

Sånn jeg forstår det, betyr det "Christmas", Jesu fødsel eller juleglede. Tenker dere på det som religiøst..?

 

Jeg ELSKER (virkelig!) julen, så det hadde på en måte vært perfekt! Men jeg er overhodet ikke religiøs, tror utelukkende på vitenskapen, så "Jesu fødsel" passer ikke helt..

 

Generelt er jeg mer opptatt av at navnet er pent og klinger fint, enn hva det betyr. Men hvis andre tenker på det som religiøst, må jeg ta det med i vurderingen;)



Anonymous poster hash: 22355...cf5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jul på fransk er jo Noël så har vel samme opprinnelse. Christmas kommer jo også fra Kristus. Tviler på de fleste tenker over det. Og vil hvert fall ikke tro at noen tenker at Noelia er religiøst. De fleste som ikke er kristne selv, forbinder uansett ikke jul med religion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn som Kristian og Kristoffer har jo også religiøs betydning. Kristian betyr kristen mens Kristoffer er den som bærer Kristus. Veldig mange navn som er religiøse. Kan være fint for dem som er kristen selv, mens det for andre ikke burde være av betydning. Tenkt først og fremst på hvilket navn dere liker. Om navnet har en fin betydning, tar jeg det som en bonus. Jul gir nå uansett fine assosiasjoner. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jul på fransk er jo Noël så har vel samme opprinnelse. Christmas kommer jo også fra Kristus. Tviler på de fleste tenker over det. Og vil hvert fall ikke tro at noen tenker at Noelia er religiøst. De fleste som ikke er kristne selv, forbinder uansett ikke jul med religion.

 

Navn som Kristian og Kristoffer har jo også religiøs betydning. Kristian betyr kristen mens Kristoffer er den som bærer Kristus. Veldig mange navn som er religiøse. Kan være fint for dem som er kristen selv, mens det for andre ikke burde være av betydning. Tenkt først og fremst på hvilket navn dere liker. Om navnet har en fin betydning, tar jeg det som en bonus. Jul gir nå uansett fine assosiasjoner. ;)

 

Yes! ;)

 

Du har nok rett:) Men siden det er et mye mindre vanlig navn, ville jeg bare høre hva folk tenker. Jeg synes det er nydelig, uansett:)

 

Anonymous poster hash: 22355...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men syns det begynner å bli kjedelig. Nelia, Noela, Noelia... (mange velger sånne navn i det siste) Alt høres lik ut. Ellers fint navn.



Anonymous poster hash: 5230f...39f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...