Gå til innhold

August jenter :)


Stompen80

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte tiden var inne for å samle alle august jenter i en tråd, da jeg vet det er flere enn meg. Fryseforsøk og fersk forsøk.

Jeg skal ha første fryseforsøk, og om alt går bra, ha innsett rundt 20. August. Eneste egget jeg har i frysern. Jeg begynner med medisiner i morgen som skal utsette menstrasjonen noen dager, slik at den passer med inn i tidsplanen, primolut. Er det noen andre som har prøvd dette?

Jeg er litt nervøs for å begynne på medisiner igjen, da jeg hadde litt plager under ferskforsøket. Håper jeg ikke får noen plager av primolut og progynovaen. Noen som har erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal og ha fryseforsøk i august:) har brukt primolut en gang gikk kjempegreit. Ingen bivirkninger:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha fersforsøk. Begynte med nesespray på tirsdag. Trolig uttak/innsett i uke 35. Dette er siste forsøk i det offentlige så er rimelig spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også i gang! Fryseforsøk, fra samme uttak som min 1,5 år gamle sønn, som var ferskforsøk nr 3! Spent på å prøve fryseforsøk for første gang, håper det er positivt for kroppen at jeg slipper så mye hormoner, det var tøft med tre tette forsøk sist gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal og ha fryseforsøk i august:) har brukt primolut en gang gikk kjempegreit. Ingen bivirkninger:(

Hei, er innom og leser litt om gamle kjente! Så bra du skal i gang med fryseforsøk!

Hos oss ble sluttstreken satt i vår og ingen "tilbakefall" (selv om jeg blir litt babysyk igjen når jeg leser på disse sidene...)

Lykke til, Petra Prøvedokke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Løvemusene

Får slenge meg inn her jeg også :) skal ha fryseforsøk i starten av uke 35!

Fire uker til, syns tiden går så sakte!

 

Lykke til alle sammen!! ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg er juli- eller augustjente, for jeg er i gang allerede! 😊 Skal ha uttak på Hausken i morgen, men innsett blir antagelig fredag som er 1.august.

Jeg vet ikke om det er noen flere julijenter her inne, så det hadde vært koselig å få være med i tråden deres. 😊

Uansett, lykke til til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første fryseforsøk i uke 34 eller 35 om det ene egget vi har i fryseren overlever her. Har startet på provera for å få blødning ( har ikke hatt noe blødning siden SAen, men klinikken mente det skal fungere fint siden jeg får en blødning av proveraen) har også brukt provera før hver pergotime kur og før ferskforsøket i mai (provera ca det samme som primolut, fikk spørsmål om hvilken jeg hadde brukt før iallefall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! 😊

Nå er vi i gang, hadde uttak i går, og vi fikk ut 8 egg. Det er visst et ganske gjennomsnittelig antall, sa de på Hausken. Venter på telefon fra klinikken om hvor mange som ble befruktet, er veldig spent på det!

 

Jeg ble trøtt og susete av morfinsprayen jeg fikk i går, og magen var litt vond når jeg ikke lå, så tilbrakte mesteparten av den dagen i senga. Men i dag kjennes formen mye bedre ut😊 Skal tusle litt rundt i Haugesund i dag, kose oss litt så dagen til ikke blir så lang mens vi venter på eggene våre!😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de 8 eggene våre var det bare 4 som ble befruktet, og av de 4 var det bare ett som var veldig bra og ett som var bra. Siden det nest beste antagelig ikke vill tålt frysing, anbefalte de oss å sette inn begge to, så nå ruger jeg på 2 små spirer! ☺️🌱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Siss75:-) Lykke til med rugingen! Jeg anbefaler å holde seg opptatt, for det er lange dager å vente.

 

Har funnet ut at hvis alt går etter planen får jeg testdato i desember for forsøk nummer 2. Det er ulidelig lenge til:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for godt råd, F*PCO, det burde kunne la seg gjøre, men det er vel ikke utenkelig at tiden kan føles lang likevel..😉 Jeg har testdato 14.aug.

 

Det var fryktelig lenge til for deg, F*PCO...😟 Hvorfor må du vente så lenge på neste forsøk? Var det du som måtte ha en operasjon før du kan prøve igjen? *trøsteklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mensen på torsdag og er satt opp på første UL den 8. august for å sjekke at alt er som det skal. Så blir det å eggløsningsteste, antar innsett rundt 14. august. Whooop! Deretter følger de to lengste ukene -ever-!! Not my first rodeo... :P Lykke til Siss75, holy smokes, det kan jo faktisk bli TO på dere!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for godt råd, F*PCO, det burde kunne la seg gjøre, men det er vel ikke utenkelig at tiden kan føles lang likevel..😉 Jeg har testdato 14.aug.

 

Det var fryktelig lenge til for deg, F*PCO...😟 Hvorfor må du vente så lenge på neste forsøk? Var det du som måtte ha en operasjon før du kan prøve igjen? *trøsteklem*

Det var meg, ja. Men det nærmer seg i hvertfall, skal i ilden i september, og så må det få tid til tilheling. Ironisk nok har vi privat ivf fordi vi ville ha rask behandling også, men så stopper det jo opp når jeg skal opereres offentlig for å bli klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Slenger meg på her jeg :)

 

Vi skal ha vårt første forsøk nå i august, dette blir privat i påvente av offentlige.

Håper jo selvfølgelig at det skal gå bra og vi ikke må vente da ;)

 

Startet med Puregon sprøyter igår, det var ikke bare bare å stikke seg selv for å si det mildt. Mye vanskeligere enn jeg trodde.

Jeg har ikke brukt nesespray som jeg ser mange andre nevner. Bruker alle dere andre nesespray?

 

For å si noe om status så skal jeg inn på UL på fredag og måtte visst regne med en ny time mandag eller tirsdag. Men er igrunnen litt usikker på hvor lenge det er meningen at jeg skal gå på medisiner før egguttakk og hva som skjer fremover.

Alt skjedde plutselig litt brått.

 

Ble visst litt lang melding dette :)

 

Er veldig spent, og krysser fingrene for alle dere andre og.

 

Sarah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Slenger meg på her jeg :)

 

Vi skal ha vårt første forsøk nå i august, dette blir privat i påvente av offentlige.

Håper jo selvfølgelig at det skal gå bra og vi ikke må vente da ;)

 

Startet med Puregon sprøyter igår, det var ikke bare bare å stikke seg selv for å si det mildt. Mye vanskeligere enn jeg trodde.

Jeg har ikke brukt nesespray som jeg ser mange andre nevner. Bruker alle dere andre nesespray?

 

For å si noe om status så skal jeg inn på UL på fredag og måtte visst regne med en ny time mandag eller tirsdag. Men er igrunnen litt usikker på hvor lenge det er meningen at jeg skal gå på medisiner før egguttakk og hva som skjer fremover.

Alt skjedde plutselig litt brått.

 

Ble visst litt lang melding dette :)

 

Er veldig spent, og krysser fingrene for alle dere andre og.

 

Sarah

Jeg gikk på kort regime og startet rett på puregon sprøyter, altså ingen nesespray på meg heller. Hvor lenge du kommer å gå på medisiner før uttak kommer ann på hvordan du reagerer på de, jeg endte opp med å ta medisiner ca en uke lenger enn først antatt da jeg måtte ha høyere dose for at eggposene skulle bli store nok for uttak.

Hvordan det blir nå vet jeg ikke da dette er første fryseforsøk. (Fikk to egg som ble befruktet, et satt inn i mai og ett på frys som vi håper overlever opptining og klamrer seg fast noen måneder lengre enn ferskegget)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal mest sannsynlig igang med 4 fersforsøk i slutten av august, nye medisiner og ny donor oooog sånn schratiching greie, så dette blir spennende, igjen :P Skulle ha fryseforsøk i juni, men begge eskimoene tålte ikke opptining/frysing.. skikkelig kjipt men...

 

Lykke til alle dere andre, vi får håpe spira sitter denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal mest sannsynlig igang med 4 fersforsøk i slutten av august, nye medisiner og ny donor oooog sånn schratiching greie, så dette blir spennende, igjen :P Skulle ha fryseforsøk i juni, men begge eskimoene tålte ikke opptining/frysing.. skikkelig kjipt men...

 

Lykke til alle dere andre, vi får håpe spira sitter denne gangen :)

mam&mam, kan det stemme at jeg husker deg fra forrige gang, eller kanskje det bare er mitt lufthode som lurer meg...? Så kjipt at ingen av eskimoene klarte seg, det er nok en nedtur, og min bekymring for øyeblikket også! Sånn scratching er jeg ikke sikker på hva er? Men alltid ekstra spennende når man prøver noe nytt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten ultralyd i morgen for å sjekke ca eggløsning, slimhinner og slikt! Nå er jeg snart igang! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg skal også på ultralyd imorgen, også måtte jeg visst regne med ny time mandag eller tirsdag. Har vært litt dårlig info rundt hva som skjer når ettersom jeg kom inn rett før sommerstengt. Også vet jo jeg veldig lite ettersom det er vårt første forsøk :)

 

Jeg begynte på puregon på søndag. Hvor lenge har du tatt puregon? Om du har tatt det.

 

Sarah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg skal også på ultralyd imorgen, også måtte jeg visst regne med ny time mandag eller tirsdag. Har vært litt dårlig info rundt hva som skjer når ettersom jeg kom inn rett før sommerstengt. Også vet jo jeg veldig lite ettersom det er vårt første forsøk :)

 

Jeg begynte på puregon på søndag. Hvor lenge har du tatt puregon? Om du har tatt det.

 

Sarah

Ikke noe hormoner her, jeg har fryseforsøk i naturlig syklus, så forhåpentligvis blir slimhinnene klare for innsett i slutten av neste uke eller starten av uka etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt være ja, ele :) ca ett år siden første forsøk så.

 

Det var kjipt ja, hadde liksom forberedt meg sånn på at det skulle gå bra, ingen medisiner og mye billigere med frys enn fersk forsøk. Men så ble det sånn da, man vet jo aldri, det som er så kjipt :(

 

Endo scratching er når de lager et slags snitt slik at embryoet skal feste seg lettere, så det blir spennende å prøve det :)

 

Så du skal ha frys nå du da? Masse lykke til da, må snart klaffe for mange av oss her inne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...