Gå til innhold

Hvor stor mage?


fisken2015

Anbefalte innlegg

Dere som har vært gravid både med tvillinger og kun en om gangen.....Ble dere veldig mye større med tvillingene? Veldig spent på hvor stor jeg kommer til å bli. Kan ikke forstå at jeg kan bli større enn i forrige svangerskap :-) Allerede nå i uke 10 synes jeg det står på spreng....Føler meg alltid full i magen og blir utrolig fort mett. Synes det begynte så tidlig denne gang.

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Jeg er helt klart større enn i de to forrige svangerskapene (enlinger), nå i uke 15. Men det kan jo hende veksten avtar noe etterhvert. Sjøl synes jeg faktisk magen gikk litt ned ved 12-13 uker. Innbilder meg at den første magen er litt hormonelt betinget, så roer det seg litt, før det begynner å vokse fram babymage.

Lenke til kommentar

Magen var litt større heile tida med tvillingane. Ved ktrl 13 vk hos jordmor visste eg at eg hadde tvillingar. Jordmor da at Ho heilt klart hadde mistenkt fleirlingar fordi symfysemålet mitt allereie då var høgt. Men det tok liksom ikkje av før ved ca 6 mnd. Plutseleg vart eg gedigen! Ved 5.5 mnd var eg som 7.5 mnd med einling. Ved 7 mnd var magen som 9 mnd. Ved 8 mnd klarde eg ikkje å gå, sitte eller ligge. Fødte etter induksjon.38 vk. Tvillingane var 3.0 og 3.3 kg. Har før vore gravid 2 g og født store barn (4.3 og 4.6 kg). Med den siste einlingen gjekk eg opp 23 kg og heile eg var stor. Med tvillingane gjekk eg opp 24 kg og magen var berre heilt vanvittig.

Så: kos deg med "oppblåst gravide" medan du kan: det blir plutseleg tungt! Lykke til!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er nå i uke 18 ca 4mnd med tvillinger og føler meg minst like stor som da jeg var 6mnd med første sønnen min, enda jeg har ikke lagt på meg mer enn 2kg. Kjenner meg igjen i det du beskriver "fisken" føler meg konstant full i magen og blir fort mett, spiser mye mindre, men også oftere enn vanlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...