Gå til innhold

I hvilken alder syns du barn er minst sjarmerende?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Syns 5års-alderen, med svare foreldrene frekt, høylytte, rastløse osv er veldig lite sjarmerende.

 

Anonymous poster hash: 151b5...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer vel sikkert an på barnet? Min eldste var ikke spesielt frekk i 5års alderen, men kunne få sinneanfall en gang i blant og ble fort "sår" og litt furt, ingenting vi ikke kunne takle, for de meste var hun søt og grei, og er det fortsatt i en alder av 8. Sinneanfallene er nesten borte, og hun blir ikke like raskt furt. Kommer nok også litt av at vi bedre vet hva som setter henne i gang i utgangspunktet og finner andre måter å snakke til henne på uten at hun dermed alltid får viljen sin. Vi hadde en periode før hun kunne snakke, men likevel hadde veldig mye å si, der begge ble frustrerte, gikk over da språket kom på plass. Ofte virker problemer med barn veldig store når man står midt oppi det, og så se man i etterkant at det bare dreide seg om noen mnd. og egentlig bare var småplukk som går over av seg selv.

 

Yngste er snart tre, og kanskje hakket mindre sjarmerende. Hun er i den alderen da det er veldig mye lyd og mammamammamamma/pappapappappappa" og det ikke er mulig til å få henne til å være stille i to sekunder hvis det ikke helt passer (da blir det bare enda høyere og mer intenst). Hun driver storesøster til tårer til tider med maset sitt. Hun er fortsatt vårt lille sjarmtroll, men gleder meg til det ikke er like gøy å teste grenser lenger :) Ser for meg at alderen 5-7 10-12 kan blir morsom med lillesøster som dilter etter storesøster, men den tid den sorg. Tenårene prøver jeg å ikke tenke på, krysser bare fingrene for at de slekter på sin far (ev. flytter tidlig ut som sin mor) ;)



Anonymous poster hash: 51864...574
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra 3års alder er de minst sjarmerende, og det varer langt ut i voksen alder.

 

Med mine egne? Vel,3årstrassen var minst sjarmerende (så langt). Kollikperioden kommer på en god 2.plass...

 

Anonymous poster hash: bd09c...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fra 60-70!

Da er de gjerne maks selvopptatte og mangler totalt ydmykhet.



Anonymous poster hash: 4f316...193
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 8 år. Forbaska miniteens.

 

Ellers 13-17 år.

 

Anonymous poster hash: 6f0f2...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så langt synes jeg at gutten ikke var særlig sjarmerende i perioden 2-3 års alderen. Nå er han 5,5 år og rene drømmegutt sammenlignet med denne perioden.

 

Generelt synes jeg ikke at babyer er særlig sjarmerende, men jeg er den første å innromme at jeg suger med babyer. Jeg liker ikke de, og de liker ikke meg.

 

Anonymous poster hash: 02281...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg merket at interessen fra spesielt besteforeldre dalte når snuppa rundet 2,5-3 år. Da var hun liksom ikke liten og søt baby lenger, men begynte å få egne meninger og ønsker og ble mer "til bry" - dessverre...vi syns fortsatt hun er verdens herligste!

 

Anonymous poster hash: 6a69d...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er noe i at alle aldere har sin sjarm jeg da;) Har barn i alder opp til 10 år og de har iallfall vert like sjarmerende hele tiden! Ja, det er styr med trass og prepubertale utbrudd, men guri så sjarmerende de er da også! :P

 

 

Anonymous poster hash: 14f06...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er noe i at alle aldere har sin sjarm jeg da;) Har barn i alder opp til 10 år og de har iallfall vert like sjarmerende hele tiden! Ja, det er styr med trass og prepubertale utbrudd, men guri så sjarmerende de er da også! :P

 

 

Anonymous poster hash: 14f06...998

Og det du skrev om 5-åringer.. Midterste gutten min var sånn, men ikke eldste. Tenkte ikke det hadde med alderen å gjøre da, men nå er han 7, og har sluttet med det!:)

 

Er spent på om minste blir sånn..

 

Anonymous poster hash: 14f06...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9-åringen her er til tider ufordragelig minitenåring. Slitsomt. Ellers har vel hver alder sin sjarm, men jeg kjenner det er godt de har blitt litt store og selvhjulpne. 10-åringen er dessuten mye enklere å ha med å gjøre enn søstra. Enkel og grei gutt, med stabilt humør. Det kommer vel opprør hos ham etter hvert også, men gutter er jo så godt som alltid seinere enn jentene.

 

Anonymous poster hash: 82e75...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår på 2 1/2 er verdens helligste syntes vi. Men som jeg sier ho får fler og fler lite sjarmerende øyeblikk for å få viljen sin. Men det er vel noe man må igjennom før eller siden at de må tøye litt grenset og finne ut hvor de har oss voksne, det er vel de de er tryggest på som får gjennomgå til tider. Jeg må mange ganger si til meg selv at ho kun er 2 år når det koker litt inni meg. Nå skal det sies jeg sitter høygravid, svett, varm, hormonell og tolmodigheten er på det laveste.

 

Anonymous poster hash: 423ed...f54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...