Gå til innhold

Flere her inne som har prøvd LENGE?


Moj

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har prøvd 6år. Vi prøvde Pergotime og fikk utredning, fant ut at mannen hadde dårlig med svømmere og valgte derfor å gå til Ken Purvis som er spesialist på området. Tilslutt endte det med prøverør. Prinsessa satt på første førsøket og er nå 19 uker.

Jeg vil virkelig anbefale en utredning og om noen av dere skulle hatt noe form for hindring så ville jeg ha prøvet IVF :)

 

Masse lykketil !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd 6år. Vi prøvde Pergotime og fikk utredning, fant ut at mannen hadde dårlig med svømmere og valgte derfor å gå til Ken Purvis som er spesialist på området. Tilslutt endte det med prøverør. Prinsessa satt på første førsøket og er nå 19 uker.

Jeg vil virkelig anbefale en utredning og om noen av dere skulle hatt noe form for hindring så ville jeg ha prøvet IVF :)

 

Masse lykketil !

Gratulerer så mye med bebis på vei :)

Her er det endometriose og tette eggledere som er problemet. Og mulig pcos i tillegg.

Har vært igjennom noen pergo kurer, 3ivf + 1 fryseforsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :)

Åh:( det kan jeg tenke meg er utrolig tøft. Håper det ordner seg kjapt :) kan jeg spørre om hvor du har tatt IVF? Vi ville ikke vente på venteliste så dro rett til Danmark. Er så strålende fornøyd med valget mitt, hvis du ikke har prøvd privat og har det i tankene vil jeg anbefale Ciconia på det sterkeste ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde forsøkene våre på St.Olavs i Tr.heim. Hadde vel flaks den gangen. Vi hadde vel forsamtale max 14 dager etter at jeg kontaktet dem.

 

Vi går nok privat neste gang. Klinikk Hausken har fått alle papirene våre så vi kan starte der når vi vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, okey :)

 

Ja, hørt mye bra om de også. De ordner opp :) masse lykke til videre på Hausken !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Prøvd i 3,5 år! Har et barn på 4 , kom på 3 pp! Har amh under 1. Vært igjennom 3 prøverørforsøk hvor første endte i ma i uke 13, 2 ble avbrutt pga ingen egg og siste endte med negativ test !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og er fortvilet etter ett år med prøving. Har ingen å dele følelsene mine med da vi ikke vil fortelle til folk at vi prøver. Bor i utlandet skal til utredning når vi drar hjem om 4 uker. Er hjemme 3 uker, holder det til å få gjort alle undersøkelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Lilu81.

 

Skjønner godt hvordan du har det. Blir jo vanligvis sånn at om man forteller det til noen så blir det et evinnelig mas om man har blitt gravid. Jeg har vertfall den følelsen...

Derfor er det jo veldig kjekt å ha dette forumet hvor man finner flere i samme situasjon :)

Vet ikke hvor i landet du holder til ( når du er hjemme), men for å få litt fortgang på ting så hadde jeg villet gått til en privat klinikk. Tar som regel kortere tid enn om man må ha henvisning fra fastlege osv osv.

Drar man jo til klinikker som har litt peiling på slikt så er det meste unnagjort i en fei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hvor lang tid det tok før jeg fikk svar på ting jeg. Men det gikk fortere med de undersøkelsene som ble gjort på private fertilitetsklinikker enn alle plassene jeg ble sendt offentlig. Koster litt mer,men synes det er verdt det.

Følte også at de hadde litt mer peiling på hva de snakket om for å si det slik. Men alt kommer jo også an på om det holder med de "vanlige" testene eller om de vil utrede dere mer. Da kan det jo være det tar litt mer tid.  

 

 

http://www.babyverden.no/Prover/Utredning/Utredning-av-ufrivillig-barnloshet/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Moj. Ser jo at du har prøvd lenge. Takk for linken, den gav veldig mange svar på mye av det jeg lurere på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Moj. Ser jo at du har prøvd lenge. Takk for linken, den gav veldig mange svar på mye av det jeg lurere på.

Bare hyggelig :)

Håper dere får ferdig utredning før dere må reise igjen :)

Kan være greit å kontakte klinikken pr. mail eller tlf før dere kommer til Norge for å evt avtale time så dere kommer igang så fort som mulig med utredningen :)

Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Hei!ny her inne.Vi har prøvd i snart 4 år i november.Jeg er under utredning ved medicus i Trondheim. Jeg ble gravid i januar på første måned med femar men mistet i tidlig sa i uke 7. Jeg føler meg privilegiert for jeg har tre barn fra før, men ønske om et barn til er like sterkt ønsket ,men får vondt langt inni sjela når jeg ser alle som sliter med nr 1. Dette med prøving er blodig urettferdig.....❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei,

Da har jeg fått time imorgen til Indre ultralyd av livmoren, eggstokker og eggposer. Forstod at det skal brukes kontrastvæske under undersøkelsen.

 

Gjør dette vond? Noen som har erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...