Gå til innhold

Ekstraslag


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. Var til legen til svangerskapskontroll for 1 uke siden. Han reagerte på at fosterlyden var uregelmessig og mente det var ekstraslag. Har vært til ctg og ultralyd som viser at hjertet henger seg litt ifm ekstraslagene men at hjertet ellers ser friskt ut og at frekvensen er ok. Ekstraslagene er ganske hyppige og kommer for hvert tredje til åttende hjerteslag. Har fått høre at dette ikke skal være farlig, men bekymrer meg likevel. Har lest at ekstraslagene kan gå over av seg selv. Er det andre som har opplevd det samme? Hvordan gikk det med svangerskapet, fødsel og etterpå?

 

Anonymous poster hash: 1932c...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, jeg sliter mye med ekstraslag selv, men har aldri hørt om at de små kan ha det! Jeg fant fram en tråd til deg, håper det hjelper litt. Det står over alt at det ikke er farlig så lenge de har sjekket hjertet til den lille og alt annet er i orden. :)

 

http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/144082794-ekstrasystoler-hos-foster/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mellomste hadde dette da han ble født. Det var ikke noe som ble påvist i svangerskapet, kun etterpå. Han var til mange kontroller etter fødsel, men alt har gått seg til. Helt fin nå.

Har hørt i ettertid at dette "burde" blitt oppdaget under svangerskapet, men det gjorde det altså ikke.

Tror dette vil gå bra, men fint om du blir tett fulgt opp og får all nødvendig info rundt dette. Ønsker deg lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Min hadde dette. Det ble oppdaget på overtidskontroll. De sa det ikke var noe farlig, bare at hjertet var litt umodent og at det skjedde innimellom.

Men jeg blei jo kjemperedd og bekymret så de valgte å overvåke han under fødsel og et par dager etterpå. Det ga seg et par dager etter fødsel og han ble "friskemeldt". Det har ikke trengt noen oppfølging i ettertid og han er frisk og rask :-)

Mest sannsynlig trenger du ikke bekymre deg.

Hvor langt er du på vei?



Anonymous poster hash: e8f0f...f69
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var godt å høre at det gikk bra både under og etter fødsel. Jeg er i uke 29 nå.

Ja de sa det faktisk kunne forekomme på voksne også. Er du veldig bekymret? Da ville jeg sakt fra om det. Jeg sa fra om at jeg var redd, hadde i tillegg  strevd lenge med å bli gravid. Men tror virkelig ikke du trenger bekymre deg :-)

 

Anonymous poster hash: e8f0f...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :) er rimelig bekymret selv om det virker som dette går bra. Skal si i fra på neste kontroll, slik at jeg kanskje får litt mer info. :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg fikk også høre dette når jeg var på kontroll på mandag. Syns det var veldig skummelt :/ skal tilbake på kontroll i uke 36, er nå i 34. Så får se hva de sier da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg fikk samme beskjed som deg. Har vært inne til UL der det ble bekreftet ekstraslag. Bortsett fra ekstraslagene var alt fint. Har fått bekreftet av flere leger at ekstraslagene ikke skal være farlig, men bekymrer meg likevel. Skal inn til ny kontroll om to uker (er da i uke 33) Er helt forferdelig å gå rundt å vente på nye kontroller. Krysser fingrene for at vi begge får positivt resultat på neste kontroll. Håper du gir et hint etter kontrollen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Jeg er i samme situasjon nå, og lurer på hvordan det har gått hos dere som ennå ikke hadde født da dere skrev disse meldingene? Fikk dere alle overvåking av hjertet til fosteret under fødselen? Har ekstraslagene gitt seg (i svangerskapet eller etterpå)? Noen som har opplevd komplikasjoner hos fosteret? 

 

Hilsen en med termin i januar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe erfaring med foster som har det. Men jeg har mye ekstra slag selv, og det har vært utredet og fått beskjed om at det ikke er noe farlig. Jeg vil på en måte tro at foster også kan ha ufarlige ekstra slag. men skjønner at du blir bekymret. Men de kan vel få sjekket om hjertet ser bra ut ellers? Og om alt er bra og legene sier det ikke er farlig så vil jeg tro det ikke er det. De er veldig nøye når de finner ut ting er min erfaring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. :-) Jeg håper på det beste. Jeg vet det er vanlig med ekstraslag hos både barn og voksne, men det virket litt skummelt at det også var slik inne i livmoren når de er så skjøre og små.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...