Gå til innhold

samlivet etter fødsel


Vera831

Anbefalte innlegg

Vi sliter med parforholdet etter at vår etterlengtede sønn kom til verden for litt over 3mnd siden.

 

Leser på nettet at dette er helt vanlig men må likevel spørre dere damer: hvordan er deres parforhold / samliv etter fødsel?

 

Her er kommunikasjonen mellom far og meg dårligere. Jeg går rundt og er sliten, irritabel og til tider trist. Vi har begynt å krangle noe vi aldri gjorde før.

 

Og den beste tiden på døgnet er når far drar på jobb :cry: (kan ikke tro jeg tenker slik)

 

Jeg vet at kommunikasjon er viktig men det er ikke alltid lett å snakke sammen...

 

Hva er deres erfaring, har dere noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :-)

Tror det er viktig at dere snakker sammen! Når man er sliten er det fort gjort at det går utover partneren og det å få barn er jo en stor påkjenning! Mannen min og jeg har også kranglet mye mer etter at vi fikk barn, men vi har en kommet frem til at vi ikke skal ta det personlig, hvis du skjønner? Det er situasjonen som gjør at vi "snapper" til hverandre. Kjempeviktig å si unnskyld hvis du kjenner at du har sagt noe som var "unødvendig" og som bare var for å såre.

 

Prøv også å se de tingene i samboeren din som du liker og som gjorde at du falt for ham i utgangspunktet, gjør dette hver dag!

 

Masse lykke til! og håper dere finner ut av det!

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Dere er nødt til å sette dere ned og snakke, det blir ikke bedre av seg selv. Kos dere litt i sofaen mens babyen sover, kanskje dere kan ligge og slappe av sammen, snakke, massere hverandre osv. Men det viktigste som sagt er å snakke. Dere er sikkert stresset begge to. Prøv å forstå og støtte hverandre i stedet for å gjøre det vanskeligere for dere selv... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...