Gå til innhold

Barn alene i bil!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mannen min var ute på er ærend i dag. Begge barna var med, så jeg spurte om det hadde gått greit å ha med begge barna i butikken når de var tilbake.

 

Nei, de hadde ventet i bilen alene. To barn, 3 år og 1,5 år! "Hva", utbrøt jeg! Lurte på om han ikke hadde sett alle videoene som florerer med barn alene i bil i varmen osv....

 

Men jeg skulle slappe av, for han hadde selvsagt hatt på motoren!!!!

 

Jeg er så forbannet og skremt over tankeløsheten til den mannen, hva i alle dager kan jeg gjøre for å få han til å skjønne alvoret? Han begynte bare å le av meg når jeg sa at de kunne til og med ha blitt kidnappet!

 

Anonymous poster hash: 725ba...e29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er han helt dum?? Jeg er sjokkert.. Det der er IKKE greit!

 

Anonymous poster hash: 1c684...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde klikket så i vinkel han ikke hadde tort tanken på å gjøre det igjen.

 

Anonymous poster hash: 80c15...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samle noen avisutklipp på nett om kidnapping, biler som er stjålet med barn i, barn som dør av heteslag inni bil, 2 åringer som kjører bil fordi far glemte igjen nøklene, biler som har tatt fyr og barn som har tatt seg en rusletur alene. Tenker pipa får en annen låt.

 

Anonymous poster hash: 39fec...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig uansvarlig gjort av han! Jeg hadde blitt kjempesint! Du kan jo vise han artikler som omhandler barn som dør i bil og biler som blir stjålet med barn i. Synes han fortsatt det er tull, så hadde jeg aldri latt han ta med barna i bilen igjen.

 

Anonymous poster hash: 88e8a...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det kokvarmt ute er ungene med inn uansett hvor lang handleturen er.

Men om det er bare rett inn på bensinstasjon, eller handle 2 eller 3 ting. Kan de fint sitte i bilen, men låser dørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kokvarmt ute er ungene med inn uansett hvor lang handleturen er.

Men om det er bare rett inn på bensinstasjon, eller handle 2 eller 3 ting. Kan de fint sitte i bilen, men låser dørene.

Du låser dørene så ingen kan komme til unnsetning om barna dine trenger hjelp?

Ikke veldig smart kanskje?

 

 

Anonymous poster hash: 69c19...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det kokvarmt ute er ungene med inn uansett hvor lang handleturen er.

Men om det er bare rett inn på bensinstasjon, eller handle 2 eller 3 ting. Kan de fint sitte i bilen, men låser dørene.

Du låser dørene så ingen kan komme til unnsetning om barna dine trenger hjelp?

Ikke veldig smart kanskje?

 

 

Anonymous poster hash: 69c19...e5e

Om det skulle være behov de få minuttene så får de knuse vindu.

Men du hadde vel heller hatt dørene oppe??

Ikke smart det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er barna så store at de kan klatre over setet og åpne døren fremme for å komme seg ut av bilen, demed så får de sitte der om bilen står ute hjemme eller til mamma. Fint lite naboer i nærheten og hører det om det skulle komme noen. Da sitter de i bilen mens jeg er inne å henter noe i gangen. Inn og ut igjen på 10-20 sek. Noe lengre enn det så tar jeg de med inn.

 

Da de var mindre tok jeg de med meg om så jeg bare hadde glemt noe i inne og det tok to sek å hente. Mulig det er over kanten hysterisk, men ikke snakk om jeg gikk fra dem. Alt mulig kan skje.

 

Var veldig stolt av min bror da han hadde med jenta mi på butikken. Etter en stund så ringte han og spurte om han fikk lov til å vekke henne, hun hadde sovnet i bilen på til butikken, eller om han skulle vente til hun våknet selv. Ikke snakk om at han hadde tenkt tanken på å gå fra henne. Han skulle inn å kjøpe melk og kun melk.



Anonymous poster hash: 6e0e9...585
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt rasende på helt nye nivå. IKKE la barn være igjen i bilen! Det er galskap!



Anonymous poster hash: 1bc09...bec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt hysteriskt å hisse seg sånn opp, men nå kommer jeg fra en bitteliten bygd der alle kjenner alle langt uti gokk, og der folk låser døra kun hvis de har hund som ikke skal stikke av mens de er på jobb. Sikkert litt annerledes når man bor i en by.

 



Anonymous poster hash: 0a50c...3a1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julia1984

 

 

Er det kokvarmt ute er ungene med inn uansett hvor lang handleturen er.

Men om det er bare rett inn på bensinstasjon, eller handle 2 eller 3 ting. Kan de fint sitte i bilen, men låser dørene.

Du låser dørene så ingen kan komme til unnsetning om barna dine trenger hjelp?

Ikke veldig smart kanskje?

 

 

Anonymous poster hash: 69c19...e5e

Om det skulle være behov de få minuttene så får de knuse vindu.

Men du hadde vel heller hatt dørene oppe??

Ikke smart det heller.

Galskap! Hadde latt dørene stå ulåste. Er du klar over hvor vanskelig det er å knuse et bilvindu? Hvis det er snakk om sekunder kan det være rimelig stor fare for barna dine. I tillegg finne noe man kan knuse med som er mest effektivt. Hvis vi snakker bilbrann handler der om veldig få sekunder.

 

Utrolig uansvarlig av deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å låse dørene med barn alene i bil er virkelig farlig. Oppstår det brann har man vare sekunder å redde barn ut på og det er vanskelig å knuse bilruter på sekundet hvis man ikke tilfeldig står med en ishakke i hånden!!

 

Anonymous poster hash: 0fb9b...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får være uenige der.

Å sitte å si tenk hvis en bilbrann... Da er det like sannsynlig at de kan bli kidnappet når dørene står ulåste.

 

Hvis en skal være hysterisk til alle tider så er det mye som er farlig.

La barna gå hjem fra skole aleine

Dusje( kan eksplodere)

Spise ( kan sette mat i halsen)

Klatre i trær ( kan falle ned)

Kanskje det er best å pakke dem i boble plast?

 

Det jeg undrer meg over er mødre som pakker lag på lag med klær i steikene varme.

Mens de selv går lett kledd ?

Mødre som er på shopping med baby inne på kjøpesenter, der babyen ligger i vognpose kledd i full mundur.

 

Er like uansvarlig det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får være uenige der.

Å sitte å si tenk hvis en bilbrann... Da er det like sannsynlig at de kan bli kidnappet når dørene står ulåste.

 

Hvis en skal være hysterisk til alle tider så er det mye som er farlig.

La barna gå hjem fra skole aleine

Dusje( kan eksplodere)

Spise ( kan sette mat i halsen)

Klatre i trær ( kan falle ned)

Kanskje det er best å pakke dem i boble plast?

 

Det jeg undrer meg over er mødre som pakker lag på lag med klær i steikene varme.

Mens de selv går lett kledd ?

Mødre som er på shopping med baby inne på kjøpesenter, der babyen ligger i vognpose kledd i full mundur.

 

Er like uansvarlig det..

 

Ikke la barna sitte alene i bilen i det hele tatt, da! Eller er ikke det noe alternativ for deg?

 

Du er jo like ille som HIs mann, og han burde nesten ikke hatt ansvaret for barn! Dette er farlig og iansvarlig atferd av deg!

 

Anonymous poster hash: a3dd7...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er virkelig bekymringsverdig- han som gjorde dette OG av hun som driver med dette hele tida.

 

I mange land mister man omsorgen for barna pga. slikt, og det er fordi det er farlig!

 

Anonymous poster hash: a8085...4ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 faktiske hendelser:

Vi satt alene i bilen fordi mamma kun skulle på minibanken. Jeg var 5 år gammel. Tok ned håndbrekket slik at bilen trillet bakover. Gikk heldigvis bra!

 

Min søster og en kompis kjørte bilen til kompisen ned skråningen utenfor huset. Gikk også utrolig nok bra! De var vel 5-6 år.

 

Ei jeg kjenner skulle bare inn på butikken å kjøpe melk. Bilen sto å gikk med sovende baby inni. Den ble stjålet men heldigvis funnet like ved butikken.

 

Alt dette har skjedde på små plasser.

Poenget mitt er at enn aldri skal la barn være alene i bilen og heller aldri la nøklene ligge i bilen!

 

Anonymous poster hash: 9713b...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis han disse svarene da vel.

 

Hadde det vært mannen min hadde han vært singel nå! Ikke lenge siden en bil ble stjålet med en baby i. Heldigvis ble ungen satt ut og tyven kjørte videre. Og heldigvis(!) var det en jogger som kom og hørte babygråt og reddet ungen. Heller det enn at babyen ble drept, men den hadde nok dødd om ingen kom så fort...

 

Anonymous poster hash: 75163...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Får være uenige der.

Å sitte å si tenk hvis en bilbrann... Da er det like sannsynlig at de kan bli kidnappet når dørene står ulåste.

 

Hvis en skal være hysterisk til alle tider så er det mye som er farlig.

La barna gå hjem fra skole aleine

Dusje( kan eksplodere)

Spise ( kan sette mat i halsen)

Klatre i trær ( kan falle ned)

Kanskje det er best å pakke dem i boble plast?

 

Det jeg undrer meg over er mødre som pakker lag på lag med klær i steikene varme.

Mens de selv går lett kledd ?

Mødre som er på shopping med baby inne på kjøpesenter, der babyen ligger i vognpose kledd i full mundur.

 

Er like uansvarlig det..

Ikke la barna sitte alene i bilen i det hele tatt, da! Eller er ikke det noe alternativ for deg?

 

Du er jo like ille som HIs mann, og han burde nesten ikke hatt ansvaret for barn! Dette er farlig og iansvarlig atferd av deg!

 

Anonymous poster hash: a3dd7...924

Du får synse som du vil .

Men gå til personangrep er å synke lavt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personangrep eller omsorgssvikt? Kanskje du burde ta selvkritikk?

 

Anonymous poster hash: a8085...4ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Får være uenige der.

Å sitte å si tenk hvis en bilbrann... Da er det like sannsynlig at de kan bli kidnappet når dørene står ulåste.

 

Hvis en skal være hysterisk til alle tider så er det mye som er farlig.

La barna gå hjem fra skole aleine

Dusje( kan eksplodere)

Spise ( kan sette mat i halsen)

Klatre i trær ( kan falle ned)

Kanskje det er best å pakke dem i boble plast?

 

Det jeg undrer meg over er mødre som pakker lag på lag med klær i steikene varme.

Mens de selv går lett kledd ?

Mødre som er på shopping med baby inne på kjøpesenter, der babyen ligger i vognpose kledd i full mundur.

 

Er like uansvarlig det..

Ikke la barna sitte alene i bilen i det hele tatt, da! Eller er ikke det noe alternativ for deg?

 

Du er jo like ille som HIs mann, og han burde nesten ikke hatt ansvaret for barn! Dette er farlig og iansvarlig atferd av deg!

 

Anonymous poster hash: a3dd7...924

Du får synse som du vil .

Men gå til personangrep er å synke lavt .

 

 

Du kommer med eksempler som viser andre elendige valg enkelte andre foretar seg, men det forandrer ikke det faktum at det er potensielt farlig med barn alene i bil. "Jammen det er ikke bare meg" holder ikke, og at andre forteller deg at dette er potensielt farlig er ikke et personangrep. Jeez!

 

Anonymous poster hash: a3dd7...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...