Gå til innhold

Nå eller aldri, gi meg all info og råd dere har!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har PCOS i veldig kraftig grad. Iallefall på eggstokkene er det utrolig tydelig. Økt behåring fikk jeg etter svangerskap, samme med rundere midje. Jeg er ikke veldig veldig overvektig, men har minst 10-15 kilo jeg bør få bort.

Jeg har fått 2 IVF barn, og hatt 3 spontanaborter. 

 

Jeg har såvidt meg bekjent aldri hatt en eneste eggløsning, fått mensen en gang av meg selv i hele mitt 30 år lange liv, så ingen syklus og ingen egg som vokser lit en gang mindre jeg har IVF. jeg er  eldig vanskelig å stimulere med IVF medisiner i tillegg, enten modnes ingen eller så modnes alle og jeg blir farlig overstimulert. 

 

Jeg har prøvd metformin, lavkarbo og det meste. Men lavkarbo klarer jeg som regel bare i en kortere periode før jeg faller tilbake til gamle spor, viljestyrken min suger og jeg gir så lett opp og den berømte tidsklemma får nok også litt av skylden.

 

Vi ønsker oss så veldig et barn til, har hatt flere innsettinger uten hell og 2 spontanaborter i denne perioden. Nå har jeg kun få egg igjen på frys og skal ha en pause på minst et halvt års tid.

 

Jeg tar i mot alle råd! Har ikke penger til flere forsøk og orker ikke flere runder med stimulering. Nå har jeg 6 mnd til å endre livstil, alternativ behandling, medisiner eller hva det måtte være. Jeg er dårlig til å gjennomføre noe og det hadde vært moro om det var flere som ville gå igang med kampen mot den forbanne pcos'en, så kanskje vi kunne være til motivasjon og trøst for hverandre 

 

Så dere som har klart det, eller som har kunnskap, del gjerne!!

Jeg sitter på utrolig mye kunnskap om IVF etter mange forsøk, og vil gjerne hjelpe dere andre som kanskje må gå den samme veien:) Men PCOS har jeg ikke gjort så mye med da jeg hadde lite info om det og det gikk forholdsvis greit å få de andre to ved IVF. Jeg har ingen håp om naturlig graviditet, men gjøre mine sjanser best mulig med de eggene jeg har på frysen:)

 

Poster som anonym pga stor gjenkjennelsefare:)



Anonymous poster hash: 12a48...29c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spis normalt, men kutt ut alt med sukker (inkl. juice) og hvitt mel. Spis mye grønnsaker til middag, salat med f.eks. egg, avocado, skinke til lunsj. Det blir man mett av.

 

Beveg deg så mye du kan, f.eks. sykle til jobben. Det har man tid til selv med små barn.

 

Dette burde være enkelt å gjennomføre, men man må jo ville ønske en forandring selv. Lykke til :)

 

Anonymous poster hash: 64b21...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...