Gå til innhold

Selv tvilling og fått tvillinger?


Lilu81

Anbefalte innlegg

Vi prøver å bli gravide. Selv er jeg toeggettvillling og lurer på om der er andre toeggede som har fått tvillinger? Selv er jeg 33 år gammel og har ingen andre svangerskap.

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Gjest Angelstath

Det pleier å hoppe over en generasjon. Har vært slik i min fam i hvertfall så langt tilbake slekta jeg vet. Har tvillinger som er 2 egget (tror vi). Og farmor var 2 egget tvilling etc. Lykke til!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er tvilling og har fått tvillinger selv.

Det er en teori på at det går i arv å miste to egg i eggløsningen :) altså går det i arv fra mor til datter. Har også hørt det som angelstath skriver, men skjønner ikke hvordan det skal gå an, siden mor må stille opp med to egg. Eneggede tvillinger er ikke arvelig. Har jeg lest en plass.

 

Jeg er 28 år, twinsa satt som et skudd på første forsøk.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Har hørt at det hopper over en generasjon på mannsiden. Morfar var toegged tvilling og hans tvillingsøster fikk tvillinger.

Spennende å se om jeg er heldig å få tvillinger, krysser fingrene. Synes jeg hadde en flott barndom med min tvillingbror.

Lenke til kommentar

Toeggede tvillinger har jo ikke noe med mannen å gjør. Kjerringa slipper 2 egg..? Er d ikke sånn. Eller er jeg helt på bærtur?:P

Lenke til kommentar

Annonse

  • 2 uker senere...

Takk for svar. Har hørt at det hopper over en generasjon på mannsiden. Morfar var toegged tvilling og hans tvillingsøster fikk tvillinger.

Spennende å se om jeg er heldig å få tvillinger, krysser fingrene. Synes jeg hadde en flott barndom med min tvillingbror.

Du kan jo ikke arve noe ang tvillinger fra en mann;) Det er moren som slipper 2 egg, så da måtte det vært mormoren din som fikk tvillinger. Spiller ingen rolle hva morfaren din var! Skjønner? Selv har jeg toeggede tvillinger uten at det er noen tvillinger i familien fra før.

Lenke til kommentar

 

Takk for svar. Har hørt at det hopper over en generasjon på mannsiden. Morfar var toegged tvilling og hans tvillingsøster fikk tvillinger.

Spennende å se om jeg er heldig å få tvillinger, krysser fingrene. Synes jeg hadde en flott barndom med min tvillingbror.

Du kan jo ikke arve noe ang tvillinger fra en mann;) Det er moren som slipper 2 egg, så da måtte det vært mormoren din som fikk tvillinger. Spiller ingen rolle hva morfaren din var! Skjønner? Selv har jeg toeggede tvillinger uten at det er noen tvillinger i familien fra før.

 

ops, nå så jeg at du selv er tvilling, så da kan du jo ha arvet det fra moren din. Men hun kan ikke ha arvet det fra sin far, for å si det sånn....

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg er selv tvilling og venter toeggede tvillinger. Det folk sier med at det hopper over en generasjon er bare tull tror jeg, gammelt folkesnakk :P Det går mer på hvor mange tvillingpar det er i familien tror jeg :)

Lenke til kommentar

Jeg er selv toeggettvilling og fikk tvillinger i vår! I følge min lege så øker sjansene for å få tvilling om en selv er tvilling og over 35 år!

Lenke til kommentar

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...