Gå til innhold

Januarbaby2015 <3


Twiiie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

14.januar! Du da 2 gutter og huleboer? Godt å være i 2. trimester, snart ferdig med en tredjedel allerede 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu, når har dere termin jenter? ? :)

Vi har terminliste på terminklubben ;)

Jeg har 9.Januar :)

Endret av Twiiie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk jeg fant toppen av livmoren i dag før jeg sto opp! Fant en hard "kant" der nede :P 12+6 i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er over 13 ukersmerke nå, men jeg liker å holde det litt skjult jeg. De jeg føler "trenger" å vite det vet det nå, men jeg kommer ikke til å komme med noe offentlig status eller så på face. Føler det ofte er så mange som bare snoker der :P Tror hormonene løper litt løpsk, men litt koselig å ikke dele med alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger på 14+2 nå :) fantastisk å være inne i uke 15 :) jeg har skummel termin med 1 januar! Hehe så kan fort gå begge veier der.. Førstegangs gravid sier vi selv om jeg hadde en MA tidelig i fjor. Selv om vi allerede har vert på ultralyd 3 ganger bare for jeg har lyst/nervøs :) så gleder jeg meg superasse til den på sykehuset 31 juli for å finne ut kjønn :) bryr meg ikke om det er gutt eller jente :) vet ikke om jeg klarer å vente til da.. Jeg betaler lett 1000kr for å se barnet vårt :) men har lovet min mann å prøve å vente til den 31 juli :) formen min er overaskende bra.. Slet en del med kvalme i begynnelsen... Men ikke noe serlig nå lenger... Hadde jeg ikke vist det var en liten spire inni der og sett bort i fra strekkingen inni der og magen som har komt så smått... Så hadde jeg ikke vist at jeg var gravid...litt skummelt egentli.. derfor jeg vill på ultralyd hver gang jeg blir nervøs, men den går som regel over :) Til nå har jeg strikket en fin hel dress tykk ull med lue, votter og sokker, har pause i sengeteppet da det blir så stort.. Trodde d skulle være ett vogn teppe.. Men fikk ikke med at det kun sto teppe i oppskriften.. Så isteden for 70x80 blir det 120x120 :) så må strikke ett vognteppe også.. Men nå holder jeg på med men fin pose i ull :) har gledet meg så mye til dette barnet.. Folk sier jeg må "vente vente tilfelle" hvis jeg er gira å vill lage/kjøpe noe, men "alt kommet til å gå fint" hvis jeg er nervøs.. Blir forvirra av det tullet.. Så jeg gjør det jeg føler for å skjer det noe så skjer det.. Jeg velger å glede meg å kose meg så lenge jeg kan :) er i svangerskaps penger pga jobben.. Så er en del hjemme å styret på da er det greit å ha ett avkoblings prosjekt:) tenker ikke så mye når jeg strikker :) er veldig avslappende :) ble lang denne midt på natta, men får ikke sove så godt fortiden. hva gjør dere da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at jeg tror mer og mer på at jeg faktisk er gravid! :) Håper magen kan begynne å komme skikkelig iløpet av ferien! :) på fredag er det endelig ferie! Åååå så godt det skal bli! Da skal jeg hjem til mamma å pappa! :D

 

Morro å se at det er flere som strikker^^ Jeg holder på med det 3.(?) vognteppet!! xD Er jo så morro å lage! + Jeg strikker ett til en venninne som har termin nå i august :) Gleder meg til å begynne å strikke små klær, det kan bli morro, har aldri strikket klær før, men har heldigvis mange som kan hjelpe meg hvis jeg sitter meg fast :)

 

Siste uken før ferie har jeg senskift på jobb, og jeg som elsker å sove lenge på morgenen, sto opp klokken 9 i dag... Jaja, fikk ikke sove mer, så da var det bare å stå opp! :) Bruker å ligge til halv 11 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter:) jeg er nå 14 uker (i morgen:) men jeg lurer litt på om andre her inne er sykemeldt? Og hvorfor?;) jeg har vært hjemme pga svangerskaps kvalme og begynner å kjenne det bra i bekkenet. Føler jeg er litt alene om dette å føler meg litt teit som ikke er i jobb:( jeg er ikke så mye kvalm nå (var både morgen og kveld) nå er det bare morgen. Men jeg jobber som servitør og jeg klarer nesten ikke å gå opp trappa uten å måtte sette meg ned. Så vurderte å spørre om det er noen muligheter for å få lengre sykemelding. Er dette teit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selfølgelig er du ikke teit, og ikke alene! ;)

Jeg har vært 50% Sykmeldt i 5 uker nå, er 13+1 i dag og nettopp fått forlengelse til over sommeren :)

Har slitt mest med at jeg blir fort trøtt og sliten, og vanskelig for å få i meg mat på morgenen, har heldigvis bare kastet opp noen ganger... Så denne 50% sykmeldingen har vært gull værdt!:) Da får jeg som regel sove litt bedre på natta og litt lenger enn vanlig, og klarer meg fint på jobb siste halvdel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selfølgelig er du ikke teit, og ikke alene! ;)

Jeg har vært 50% Sykmeldt i 5 uker nå, er 13+1 i dag og nettopp fått forlengelse til over sommeren :)

Har slitt mest med at jeg blir fort trøtt og sliten, og vanskelig for å få i meg mat på morgenen, har heldigvis bare kastet opp noen ganger... Så denne 50% sykmeldingen har vært gull værdt!:) Da får jeg som regel sove litt bedre på natta og litt lenger enn vanlig, og klarer meg fint på jobb siste halvdel :)

Hihi så bra at jeg ikke er alene om det. Får så dårlig samvittighet ovenfor de på jobb og. Har vært sykemeldt 100% lenge. Fra uke 6:s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også sykmeldt, er på femte eller sjette uka nå. Er veldig kvalm og kaster opp. Nå kaster jeg bare opp om kvelden, men får ikke i meg noe særlig mat i løpet av dagen. I dag var jeg på butikken, en kjempeseier! Jeg presser meg ikke på jobb så lenge jeg er sånn, det viktigste er bebisen i magen. Og ikke ha dårlig samvittighet, det kommer det ingenting godt ut av:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vel slenge meg på her jeg også :) har termin 8. Januar, det føles veldig lenge til. Men så mye som skal gjøres først. Har allerede begynt å titte på vogner - syns det er en jungel der ute!

 

Hadde en privat UL 12+3, det var veldig stas. Måtte sjekke at alt var bra. Gleder meg til neste UL, i starten av aug. Hender jeg er litt engstelig av og til, men det gjelder kanskje de fleste?

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra! 12+0 i dag, så da sniker jeg meg for alvor inn hit. Merkelig... Synes de siste ukene har gått så fort. Her har jeg vært i full jobb hele tiden. Har ferie nå, men håper selvfølgelig å kunne jobbe litt mer før kroppen sier stopp. Forrige svangerskap jobbet jeg gjennom hele, og da uten en eneste sykedag. Spennende å se hvor lenge jeg holder ut denne gangen. Må innrømme at det er litt tyngre med en 3åring som krever sitt ;)

Endret av Prompeloff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 12+2, jobbet fullt, forutenom 3 dager sykemelding pågrunn av omgangssyke og to dager hjemme med forkjølelse. Kvalm og spyr nesten hver dag, står opp 04.40 hver dag for å rekke jobb, jobber som kjøkkensjef så føler at eg bare må stille på jobb. Så orker ikke noe når eg kommer hjem. Heldigvis bare 1 uke ingen til 4 uker ferie :-) oul rett etter ferien :-)

Endret av Prøver24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var gravid startet 2.tri når man var 12+0 (i uke 13)

Men etter hva jeg har forstått så starter 2.tri fra 13+0 (i uke 14), stemmer det?

 

Er 12+0 i morgen, så enda en uke til jeg kan komme inn hit da, eller? :P Termin foreløpig er 1.jan :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var gravid startet 2.tri når man var 12+0 (i uke 13)

Men etter hva jeg har forstått så starter 2.tri fra 13+0 (i uke 14), stemmer det?

 

Er 12+0 i morgen, så enda en uke til jeg kan komme inn hit da, eller? :P Termin foreløpig er 1.jan :)

Hvis du har termin 1 januar så er du vel litt lengre vel? Jeg har termin 3 januar og er 13+6 nå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Sist jeg var gravid startet 2.tri når man var 12+0 (i uke 13)

Men etter hva jeg har forstått så starter 2.tri fra 13+0 (i uke 14), stemmer det?

 

Er 12+0 i morgen, så enda en uke til jeg kan komme inn hit da, eller? :P Termin foreløpig er 1.jan :)

Hvis du har termin 1 januar så er du vel litt lengre vel? Jeg har termin 3 januar og er 13+6 nå ;)

 

 

Haha... Skulle 17. januar :P Dumme tastatur :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...