Gå til innhold

Hvorfor er du over 35år og prøver å bli gravid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fordi ting går ikke som planlagt ;)

 

Jeg og mannen min prøvde å få barn i mange år uten resultat. Først da jeg fikk orden på stoffskiftet og hjelp av homøpraktiker var det som skulle til. Nå er jeg gravid for fjerde gang - ikke planlagt. Men jeg gleder meg <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Har vært syk i 12 år, men nå er jeg snart 35 og endelig frisk nok til kutte ut noen medisiner og ha overskudd. Har vært mye mas og skremselspropaganda fra folk rundt, men det er først nå det er mulig. Vært sammen med mannen i 10 år..



Anonymous poster hash: 85954...832
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri møtt noen som jeg kan stifte familie med. De jeg har falt for vil ikke det samme som meg osv. Har vel kanskje tenkt at det alltids vil ordne seg. Så nå er jeg 38 år og singel prøver. Håper det ordner seg nå

Betyr April15 at du har lykkes og at det kommer et lite mirakel da? Hilsen ei i samme båt som deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har vært syk i 12 år, men nå er jeg snart 35 og endelig frisk nok til kutte ut noen medisiner og ha overskudd. Har vært mye mas og skremselspropaganda fra folk rundt, men det er først nå det er mulig. Vært sammen med mannen i 10 år..

 

Anonymous poster hash: 85954...832

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Har vært syk i 12 år, men nå er jeg snart 35 og endelig frisk nok til kutte ut noen medisiner og ha overskudd. Har vært mye mas og skremselspropaganda fra folk rundt, men det er først nå det er mulig. Vært sammen med mannen i 10 år..

 

Anonymous poster hash: 85954...832

 

Lykke til!

 

Takk for det!

 

Anonymous poster hash: 85954...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dessverre Camilla så er jeg ikke i mål enda. Vært 5 turer så langt og vurderer en siste tur nå før jul i desember. Det kan bli en fin julegave😊. Er jo også hyggeligere å dra til København når det er pyntet til jul istedenfor i kjedelige januar .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi jeg var singel i mange år. Møtte drømmemannen for 9 måneder siden og er nå 10 uker på vei. Var heldig og ble gravid på 3 forsøk. Så både gravid og lykkelig forelska❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fordi jeg og samboer har en sønn på snart 3. Jeg er 36, vi har begge jobb, hus, to trygge biler, økonomi. Jeg gleder meg til å oppleve svangerskap og barseltid i en så trygg tilværelse :) Vi trengte ikke prøve så lenge, ble gravid et par mnd etter jeg sluttet på p pillen.



Anonymous poster hash: a601b...17d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart 41 år og har 3 barn fra før på 19, 11 og 10 år og jeg var helt sikker på at jeg var ferdig med barn (steriliserte meg) etter jeg fikk hun minste.

 

Ble singel og jammen dukket drømme mannen min opp etter noen år. Han er noen år yngre enn meg og har ingen barn. Vi ønsker oss så inderlig et barn sammen.  Hadde første IVF i September som endte i BO. Har ett egg på frys som vi skal sette inn i Januar. Vi tenker ikke gi oss enda :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dessverre Camilla så er jeg ikke i mål enda. Vært 5 turer så langt og vurderer en siste tur nå før jul i desember. Det kan bli en fin julegave. Er jo også hyggeligere å dra til København når det er pyntet til jul istedenfor i kjedelige januar .

Hei igjen, er ikke innom så ofte. Det var synd at du ikke er i mål! Det er jo veldig koselig i København heldigvis ;) Er det inseminering eller ivf?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Nei dessverre Camilla så er jeg ikke i mål enda. Vært 5 turer så langt og vurderer en siste tur nå før jul i desember. Det kan bli en fin julegave. Er jo også hyggeligere å dra til København når det er pyntet til jul istedenfor i kjedelige januar .

.

Hei igjen, er ikke innom så ofte. Det var synd at du ikke er i mål! Det er jo veldig koselig i København heldigvis ;) Er det inseminering eller ivf?

Er inseminasjon. Kom akkurat tilbake etter min 6. og antakeligvis siste inseminasjon. Holder det ikke nå blir det IVF neste. Men må vente noen mnd. Kassa er skrapa og nå er det sinnsykt dyrt. Kursen er ikke min venn nå😳. Får håpe kursen synker litt fremover.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

 

 

Nei dessverre Camilla så er jeg ikke i mål enda. Vært 5 turer så langt og vurderer en siste tur nå før jul i desember. Det kan bli en fin julegave. Er jo også hyggeligere å dra til København når det er pyntet til jul istedenfor i kjedelige januar .

.

Hei igjen, er ikke innom så ofte. Det var synd at du ikke er i mål! Det er jo veldig koselig i København heldigvis ;) Er det inseminering eller ivf?

Er inseminasjon. Kom akkurat tilbake etter min 6. og antakeligvis siste inseminasjon. Holder det ikke nå blir det IVF neste. Men må vente noen mnd. Kassa er skrapa og nå er det sinnsykt dyrt. Kursen er ikke min venn nå. Får håpe kursen synker litt fremover.

 

Hvordan har det gått? Kursen er helt forferdelig! Betalte en regning på 3 ivf i Danmark. Regningen lød på 50000 og ble rett under 60000.. Enn om det hadde vært andre veien.. Fikk satt inn to frynsete egg igår, litt rart egentlig! Tror ikke det går veien, glad jeg har hatt en pause på et par mnd slik at psyken er litt oppe :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Nei dessverre Camilla så er jeg ikke i mål enda. Vært 5 turer så langt og vurderer en siste tur nå før jul i desember. Det kan bli en fin julegave. Er jo også hyggeligere å dra til København når det er pyntet til jul istedenfor i kjedelige januar .

 

.

Hei igjen, er ikke innom så ofte. Det var synd at du ikke er i mål! Det er jo veldig koselig i København heldigvis ;) Er det inseminering eller ivf?

Er inseminasjon. Kom akkurat tilbake etter min 6. og antakeligvis siste inseminasjon. Holder det ikke nå blir det IVF neste. Men må vente noen mnd. Kassa er skrapa og nå er det sinnsykt dyrt. Kursen er ikke min venn nå. Får håpe kursen synker litt fremover.

Hvordan har det gått? Kursen er helt forferdelig! Betalte en regning på 3 ivf i Danmark. Regningen lød på 50000 og ble rett under 60000.. Enn om det hadde vært andre veien.. Fikk satt inn to frynsete egg igår, litt rart egentlig! Tror ikke det går veien, glad jeg har hatt en pause på et par mnd slik at psyken er litt oppe :)

Planlegger egentlig oppstart av ivf om et par uker. Men det frister veldig å utsette det enda en mnd. Har vært så deilig å ha helt fri fra prøving siden jula. Har bare gjort ego ting, trene og drikke vin når jeg vil. Gruer meg litt også til forsøket. Er redd for resultatet og redd for hva jeg føler hvis det ikke går eller har rævva egg. Nå kommer sannheten for en dag lissom. Hvordan var uttaket for deg? Mindre vondt enn fryktet? Jeg kjøper enkel pakke nå, så står jeg friere til å bytte klinikk senere hvis jeg vil. Kursen er jo heeeelt ute å kjøre. Uff så dyrt. Håper det går bra for deg. Tenk hvis begge eggene blir bebiser
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

 

Nei dessverre Camilla så er jeg ikke i mål enda. Vært 5 turer så langt og vurderer en siste tur nå før jul i desember. Det kan bli en fin julegave. Er jo også hyggeligere å dra til København når det er pyntet til jul istedenfor i kjedelige januar .

.

Hei igjen, er ikke innom så ofte. Det var synd at du ikke er i mål! Det er jo veldig koselig i København heldigvis ;) Er det inseminering eller ivf?

Er inseminasjon. Kom akkurat tilbake etter min 6. og antakeligvis siste inseminasjon. Holder det ikke nå blir det IVF neste. Men må vente noen mnd. Kassa er skrapa og nå er det sinnsykt dyrt. Kursen er ikke min venn nå. Får håpe kursen synker litt fremover.
Hvordan har det gått? Kursen er helt forferdelig! Betalte en regning på 3 ivf i Danmark. Regningen lød på 50000 og ble rett under 60000.. Enn om det hadde vært andre veien.. Fikk satt inn to frynsete egg igår, litt rart egentlig! Tror ikke det går veien, glad jeg har hatt en pause på et par mnd slik at psyken er litt oppe :)
Planlegger egentlig oppstart av ivf om et par uker. Men det frister veldig å utsette det enda en mnd. Har vært så deilig å ha helt fri fra prøving siden jula. Har bare gjort ego ting, trene og drikke vin når jeg vil. Gruer meg litt også til forsøket. Er redd for resultatet og redd for hva jeg føler hvis det ikke går eller har rævva egg. Nå kommer sannheten for en dag lissom. Hvordan var uttaket for deg? Mindre vondt enn fryktet? Jeg kjøper enkel pakke nå, så står jeg friere til å bytte klinikk senere hvis jeg vil. Kursen er jo heeeelt ute å kjøre. Uff så dyrt. Håper det går bra for deg. Tenk hvis begge eggene blir bebiser

 

Helt enig! Var deilig å ha fri i jula! Men det var litt godt å være igang igjen også. Hodet har hatt litt fri helt til nå, man går jo og kjenner etter graviditetssymptomer enten man vil eller ikke.. Ja, mine egg oppførte seg ikke eksemplarisk så spørs om de er for gamle, men legen på klinikken sa at vi skulle prøve langt regime neste gang og se om det fungerer bedre på eggene mine. Til syvende og sist får vi jo svar uansett, men greit å være klar når du setter igang. Er en ganske stor påkjenning. Har du noen som kan bli med første gangen? Blir litt lange dager hvis su ikke kan reise hjem i mellomtiden. Uttaket gikk veldig fint, fikk morfin og det var litt gøy å se eggene som små klinkekuler på skjermen. Men måtte holde senga resten av dagen, en del ubehag fra ene eggstokken. Trengte ikke å ta smertestillende. Drakk litt nydelig vin dagen etter, da var det jo ingen egg å ta hensyn til også unnskyldte jeg med at man får jo bedre blodgjennomstrømning i livmora til innsett ;) Lurt å kjøpe enkel pakke, kan jo være du sparer masse hvis du blir gravid :D Hvilken klinikk er du på? Ja tenk hvis det blir to, men akkurat nå føles det som null. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser alene men bor hos broren min. Jeg koser meg veldig i Køben så blir ikke kjedelig for meg:-). Er vant til å farte alene rundt omkring. Er hos CFC. Er veldig spent på hvordan formen blir etter egguttaket. Føler jeg har litt lav smerteterskel, men jeg står han vel av. Hvordan er formen hos deg? Er det noe annerledes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egguttaket går nok bedre enn du tror! ha med noe paracet-lignende ifall. Formen er som vanlig, men slitsomt å gå å kjenne etter symptomer!! har hatt litt småsmerter i en eggstokk og noen stikninger nederst i magen. Men tror ikke det kvalifiserer for festesymptom dessverre ;) Du er veldig heldig som har broren din der! Gruer meg hvis jeg skal på ny tur og må være der 4 dager alene og ikke kan shoppe eller gjøre noe særlig. heldigvis nærmere vår da.. har du tips til hva man kan gjøre der? Får håpe du får klaff på første forsøk!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har gått mye når jeg har vært i København. Har vært en del på ferie der og hatt med hunden min så da blir det sånn. Du kan ta toget til Klampenborg. Der er det et stort turområde med grusveier og stier. Det er masse hjort der så gode sjanser for at du får se hjort på nært hold. Det er også en liten fornøyelsespark der med diverse restauranter. Tivoli i mini format. Koster ikke noe å gå inn. Så da kan du ta en lunsj på veien. Er også strand hvis du går motsatt vei fra fornøyelsesparken når du kommer med toget. Et annet fint turområde er veldig sentralt. 5 små innsjøer som ligger på rekke og rad. Den første er like ved vesterport stasjon. Er mye fugler etc. Veldig koselig område. Helt i andre enden ved siste innsjø er Østerbrogade med masse butikker etc. Ellers er det stor park øverst på Frederiksberg ved dyrehagen. Hvis du går opp Gammel Kongevej kommer du til Rådhuset på Frederiksberg og da går du til venstre så kommer du til parken. Gammel Kongevej har masse butikker og kafeer og er artig å gå oppover. Tar ca 25 min hvis du ikke går innom butikker på veien. Jeg er glad inn rusle på disse plassene og dra innom kafé og spise lunsj. Du kan også dra til Torvhallerne, er mathall hvis du liker sånt. Er ved Nørreport stasjon. Kan være litt forvirrende i det krysset så kanskje lurt å spørre om veien hvis du ikke er glad i å gå rundt på måfå og finne ting på den måten. Amager Strand er også fint å dra til hvis været tillater det. Er en promenade man kan rusle på. Metroen går ut dit. Lurt med et kart hvis du skal gå litt. Det er hyggelig å spasere hit og dit, veldig enkelt å finne fram med kart og er ofte korte avstander. Håper neste turen din blir ren ferie kose tur og ingen klinikk tur :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Jeg har to gutter fra før, en på snart 19 og snart 14.

Møtte drømmemannen og han hadde ikke barn. Han ønsket seg ett og jeg så ikke på det som noe hinder men heller en glede. Vi føler alle at en baby ville gjøre familien komplett.

Men jeg er 40 år og har prøvd nå lenge. Vi ble gravide etter 3 mnd men mistet det og det er snart ett år siden.

Vi har nå hatt vårt første ivf forsøk som var mislykket...

Vi vurderer også eggdonasjon pga min alder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Traff mannen for litt over 4 år siden. Har ei som er fylt 3 og ville gjerne ha en til før det ble for seint.har prøvd siden august, nå først klaffa det. Jeg har en fra tidligere på 13 år straks også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen var aldri klar før nå. Vi startet prøvingen når jeg var 32, men naturen leker med tålmodigheten vår. Håper vi blir foreldre en dag!

Endret av Lilu81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg møtte mannen min når jeg var 33år. Når vi bestemte oss for å få barn fikk vi  vite at han hadde kreft. Så baby project settes on Hold. Han er  frisk nå, men vi kan ikke lage barn hjemme.  Vi går gjennom IVF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Vi skal prøve på nr. 4 nå.​ Går på hormonkurer, men ennå ikke blitt gravid - prøvd i 4 mnd nå.
​Har testdag på søndag :sjokkert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg er over 35 fordi jeg ble født på 70-tallet.

Er gravid fordi jeg ønsker et barn til.

😉

 

Anonymous poster hash: 2980d...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...