Gå til innhold

Hei andre prøvere..


4barns mor

Anbefalte innlegg

Jeg er 36 og vi prøver nå på nr 4. Jeg har en sønn på straks 17 fra ett tidligere forhold, og jeg og mannen min har to jenter på 2 og 4 år sammen. Nå prøver vi på nr 3 sammen. Noen flere i samme situasjon? 

Endret av Lykkelig mor til 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 43 og prøver på nr 2 :) har en liten på snart 2år..

Jeg har nok mindre sjanser nå men håper på spire iløpet av 2014! Vi er i pp 12 nå, og har ikm denne uken! Merker små murringer så frykter mens er på vei igjen! !! ;)

masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg er 36 og vi prøver nå på nr 4. Jeg har en sønn på straks 17 fra ett tidligere forhold, og jeg og mannen min har to jenter på 2 og 4 år sammen. Nå prøver vi på nr 3 sammen. Noen flere i samme situasjon? 

Jeg føler vi er i litt samme båt ;) Jeg er 35 år.

Jeg har en sønn som blir 17 nå strax, og jeg har to sønner med ny mann. 6 og 2 år.

 

Trodde ikke det jeg skulle kjenne på lengsel etter en fjerdemann, men jeg har en sterk følelse av å vente på noen, og at det er helt feil å tenke at jeg er ferdig med å få barn.

 

Så nå er jeg i en litt stresset planleggingsfase kjenner jeg, jeg planlegger å starte forsøkene i høst. Men det skal liksom klaffe med alt annet også da :)

Livet blir jo ikke mindre hektisk med årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er 36 og vi prøver nå på nr 4. Jeg har en sønn på straks 17 fra ett tidligere forhold, og jeg og mannen min har to jenter på 2 og 4 år sammen. Nå prøver vi på nr 3 sammen. Noen flere i samme situasjon? 

Jeg føler vi er i litt samme båt ;) Jeg er 35 år.

Jeg har en sønn som blir 17 nå strax, og jeg har to sønner med ny mann. 6 og 2 år.

 

Trodde ikke det jeg skulle kjenne på lengsel etter en fjerdemann, men jeg har en sterk følelse av å vente på noen, og at det er helt feil å tenke at jeg er ferdig med å få barn.

 

Så nå er jeg i en litt stresset planleggingsfase kjenner jeg, jeg planlegger å starte forsøkene i høst. Men det skal liksom klaffe med alt annet også da :)

Livet blir jo ikke mindre hektisk med årene.

 

Vi er i prøvingsfasen nå vi. Klaffet for meg på første forsøk de to andre gangene, men har brukt p-sprøyte i 1 1/2 år, tok siste sprøyte for 1 år siden, og har så vidt kommet igang med prøvingen. Fikk en positiv eggløsningstest her om dagen.. Så håper litt at det har klaffet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 år og prøver på nr 4 her også ;) . 1pp nå . Barn på 9,5 og 1,5 år fra før med samboeren min. Trodde aldri jeg skulle kjenne lengsel etter nr 4 jeg heller som LIana, men jammen :) . Så da må man jo bare prøve da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 år 5 år og 1,5 år er mine 3 andre barn. Så litt misvisende ut det jeg skrev ovenfor. Dette blir også(om vi lykkes)

mitt 4 keisersnitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

  • 2 uker senere...

Jeg er 36 år og prøver på nr 4. Vi har 3 jenter på 16, 14 og 9 år, så vi begynner helt "på nytt"😊. Er i 5. pp nå. Håper det klaffer snart😊.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei

Er 35 og satser på å prøve fra neste måned. Har to skolebarn, og ønsker nummer 3. Har blitt gravid på første forsøk med de to første. Spent på hvordan dette går siden jeg har blitt en del eldre ;)

 

Lykke til!

 

Anonymous poster hash: 89dbf...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Er 35 og satser på å prøve fra neste måned. Har to skolebarn, og ønsker nummer 3. Har blitt gravid på første forsøk med de to første. Spent på hvordan dette går siden jeg har blitt en del eldre ;)

 

Lykke til

 

Anonymous poster hash: 89dbf...d6b

Skulle da ikke være anonym!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er 36 år og prøver fortsatt på nummer 1 :) Har vært en lang vei, med et partnerbytte i løpet av de 10 årene "jeg" har prøvd. Og med endometriose og adenomyose og veldig lav amh så er dette veldig vanskelig dessverre.

 

Har vært usikker på om jeg vil IVF, for jeg blir så himla stressa av dette kjøret, men nå prøver vi. Begynte på Pergotime en gang med første mannen, og da ble livet et helvete. Var sint og gråt mye. Men nå er det nesespray som venter, og så hormonsprøyter. Får håpe mannen orker ;-)

 

Lykke til alle damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 år og prøver på nr 4 her også ;) . 1pp nå . Barn på 9,5 og 1,5 år fra før med samboeren min. Trodde aldri jeg skulle kjenne lengsel etter nr 4 jeg heller som LIana, men jammen :) . Så da må man jo bare prøve da

Testet positivt i dag på legekontoret sammen med en saftig UVI. Termin 17 mai, men blir jo KS 10-14 dager før iallefall... Dette blir mitt 4 KS, føles litt skummelt, men blir tett oppfølging fra sykehuset da :) . Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

36 år og prøver på nr 4 her også ;) . 1pp nå . Barn på 9,5 og 1,5 år fra før med samboeren min. Trodde aldri jeg skulle kjenne lengsel etter nr 4 jeg heller som LIana, men jammen :) . Så da må man jo bare prøve da

Testet positivt i dag på legekontoret sammen med en saftig UVI. Termin 17 mai, men blir jo KS 10-14 dager før iallefall... Dette blir mitt 4 KS, føles litt skummelt, men blir tett oppfølging fra sykehuset da :) . Hvordan går det med dere andre?

 

Gratulerer! :)

Kanskje teit spørsmål men hvordan er livmoren etter 3 KS, er det større risiko for komplikasjoner etter KS? Må du følges nøyere nå? Grunnen til at jeg lurer er at jeg har hatt hastekeisersnitt og ønsker etter hvert barn nr 2 men er litt redd arret vil gi komplikasjoner av noe slag (ikke at jeg vet hvilke). Vil morkaka sitte godt tross KS? Kan jeg føde vaginalt? Vil arret "åpne" seg? Hva er din erfaring? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 43 og prøver på nr 2 :) har en liten på snart 2år..

Jeg har nok mindre sjanser nå men håper på spire iløpet av 2014! Vi er i pp 12 nå, og har ikm denne uken! Merker små murringer så frykter mens er på vei igjen! !! ;)

masse lykke til!

vi ble gravide denne perioden ♡ ulykkeligvis mistet jeg nå i uke 16. Tidlig vannavgang.. håper å bli gravid igjen :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

36 år og prøver på nr 4 her også ;) . 1pp nå . Barn på 9,5 og 1,5 år fra før med samboeren min. Trodde aldri jeg skulle kjenne lengsel etter nr 4 jeg heller som LIana, men jammen :) . Så da må man jo bare prøve da

 

Testet positivt i dag på legekontoret sammen med en saftig UVI. Termin 17 mai, men blir jo KS 10-14 dager før iallefall... Dette blir mitt 4 KS, føles litt skummelt, men blir tett oppfølging fra sykehuset da :) . Hvordan går det med dere andre?

Gratulerer! :)

Kanskje teit spørsmål men hvordan er livmoren etter 3 KS, er det større risiko for komplikasjoner etter KS? Må du følges nøyere nå? Grunnen til at jeg lurer er at jeg har hatt hastekeisersnitt og ønsker etter hvert barn nr 2 men er litt redd arret vil gi komplikasjoner av noe slag (ikke at jeg vet hvilke). Vil morkaka sitte godt tross KS? Kan jeg føde vaginalt? Vil arret "åpne" seg? Hva er din erfaring?

Hei du, ingen spm er for teit ;). Jeg har hatt et hastesnitt, et krisesnitt og et planlagt snitt. De har brukt samme inngang alle gangene ( arrene ligger rett under hverandre). Du kan føde etter ett KS, og risikoen for komplikasjoner er ikke mye høyere enn en annen fødsel. Men du får feks ikke en vannfødsel (d fikk ikke jeg iallfall), for de følger litt ekstra med på deg. Etter to KS blir det anbefalt videre KS pga fare for livmorruptur (den vil ikke tåle rier så godt, og kan i ytterste konsekvens revne(sjelden). Men folk har født vaginalt etter fler Ks også, fordi det bare har skjedd før tiden og i ei skikkelig fart. Men det anbefales ikke. Etter mine tre KS sa de at livmor så "upåfallende" ut. Det er vel en større risiko for morkakeløsning, men ikke dramatisk økning. Men risiko for komplikasjoner øker jo litt ved antall KS, eller operasjoner generelt. Så dette blir spennende. KS blir utført 10-14 dager før termin for å prøve å unngå rier om fødsel skulle starte. Om det skulle starte enda før er jeg ikke sikker på hvor mange rier livmor tåler, dette får jeg vel info om etterhvert om dette går veien videre! Arret har aldri åpnet seg hos meg iallfall, har ikke hørt om det heller. Men om man googler det så finner man sikkert noen i verden som har opplevd det også??!

Ikke vær redd for å starte på nr 2 etter ett KS, du kan jo tilogmed få føde! Da anser de jo livmor som sterk etter en opr. Lykke til, håper du fikk nytte av infoen ;)

Endret av Bonanza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 36 år, fant ut i går at jeg er gravid med mitt 3 barn. Denne gangen ved IVF, da jeg steriliserte meg tidligere. Er helt i sjokk.... :huh:. Men det er veldig kjekt. De andre barna mine er 5 og 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

36 år og prøver på nr 4 her også ;) . 1pp nå . Barn på 9,5 og 1,5 år fra før med samboeren min. Trodde aldri jeg skulle kjenne lengsel etter nr 4 jeg heller som LIana, men jammen :) . Så da må man jo bare prøve da

Testet positivt i dag på legekontoret sammen med en saftig UVI. Termin 17 mai, men blir jo KS 10-14 dager før iallefall... Dette blir mitt 4 KS, føles litt skummelt, men blir tett oppfølging fra sykehuset da :) . Hvordan går det med dere andre?
Gratulerer! :)

Kanskje teit spørsmål men hvordan er livmoren etter 3 KS, er det større risiko for komplikasjoner etter KS? Må du følges nøyere nå? Grunnen til at jeg lurer er at jeg har hatt hastekeisersnitt og ønsker etter hvert barn nr 2 men er litt redd arret vil gi komplikasjoner av noe slag (ikke at jeg vet hvilke). Vil morkaka sitte godt tross KS? Kan jeg føde vaginalt? Vil arret "åpne" seg? Hva er din erfaring?

Hei du, ingen spm er for teit ;). Jeg har hatt et hastesnitt, et krisesnitt og et planlagt snitt. De har brukt samme inngang alle gangene ( arrene ligger rett under hverandre). Du kan føde etter ett KS, og risikoen for komplikasjoner er ikke mye høyere enn en annen fødsel. Men du får feks ikke en vannfødsel (d fikk ikke jeg iallfall), for de følger litt ekstra med på deg. Etter to KS blir det anbefalt videre KS pga fare for livmorruptur (den vil ikke tåle rier så godt, og kan i ytterste konsekvens revne(sjelden). Men folk har født vaginalt etter fler Ks også, fordi det bare har skjedd før tiden og i ei skikkelig fart. Men det anbefales ikke. Etter mine tre KS sa de at livmor så "upåfallende" ut. Det er vel en større risiko for morkakeløsning, men ikke dramatisk økning. Men risiko for komplikasjoner øker jo litt ved antall KS, eller operasjoner generelt. Så dette blir spennende. KS blir utført 10-14 dager før termin for å prøve å unngå rier om fødsel skulle starte. Om det skulle starte enda før er jeg ikke sikker på hvor mange rier livmor tåler, dette får jeg vel info om etterhvert om dette går veien videre! Arret har aldri åpnet seg hos meg iallfall, har ikke hørt om det heller. Men om man googler det så finner man sikkert noen i verden som har opplevd det også??!

Ikke vær redd for å starte på nr 2 etter ett KS, du kan jo tilogmed få føde! Da anser de jo livmor som sterk etter en opr. Lykke til, håper du fikk nytte av infoen ;)

 

Tusen takk for svar og masse nyttig info :)  :tommelopp:  Håper jeg får føde vaginalt neste gang når den tid kommer, synes KS var utrolig vondt. Du får ha masse lykke til med 4 KS :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...