Gå til innhold

Hcg


*flux*

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har fått svar på første hcg 4+4 eller 4+5 på 968. Det må vel være bra? Har dere noen erfaring med dette. Første gang jeg måler.

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Hei!

Denne målingen så jo kjempefin ut :) Her har du en tabell over hva som er vanlig/normal hcg gjennom svangerskapet. Men alt er jo selvsakt individuelt :) Gratulerer så masse med svangerskapet :D

 

Uke 4-5 = hCG på 40 - 300
Uke 5-6 = hCG på 80 - 3000
Uke 6-7 = hCG på 2600 - 15000
Uke 7-14 = hCG på 12000 - 290000
Uke 15-18 = hCG på 10000 - 160000
Uke 19-40 = hCG på 5800 - 52000

Lenke til kommentar

Takk. Er veldig spent og litt oppløftende. Ny måling etter en uke, neste onsdag og ul uken etter der igjen. Veldig spent.

Lenke til kommentar

Takk. Er veldig spent og litt oppløftende. Ny måling etter en uke, neste onsdag og ul uken etter der igjen. Veldig spent.

Oi det var fin hy hcg :) blir spennende å se økningen til neste uke nå da :D

Lenke til kommentar

Ny måling etter en uke på 13400. Det gir en dobling på 37,98 timer. Det må jo bare være gode nyheter. Er så spent så spent

Lenke til kommentar

Annonse

Ny måling etter en uke på 13400. Det gir en dobling på 37,98 timer. Det må jo bare være gode nyheter. Er så spent så spent

jaaa :) dette går riktig vei :D

Lenke til kommentar

Ny ul i dag. Fikk beskjed fra gyn om at "nå er det alvor". Alt ser bra ut og jeg skal ikke tilbake før om tre uker. Da skal vi skrive helsekortet. Å nå er jeg håpefull. Det har alltid gått galt før dette stadiet før. Sykemeldt i 40% ble jeg også så nå kan jeg ta det litt med ro. God sommer alle sammen.

Lenke til kommentar

Blir alltid så glad når det ser ut til å gå bra for en av oss med habituell abort :-) Fint med sykemelding og muligheten til å ta det mer med ro :-)

Håper du kommer helt i mål denne gang :-)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Annonse

Åh. I dag skal jeg på ny ul. 10+4. Er så nervøs at jeg er kvalm. Det er så mange uker siden sist at jeg frykter det verste. Første MA ble oppdaget omtrent nå etter påvist hjerteaktivitet så forrige gangs optimisme er byttet it med uro. Måtte klokka gå litt raskere. Vet ikke hva jeg gjør om dette går galt igjen.

Lenke til kommentar

Åh. Så mye uro men alt ser bra ut. Er 10+4 og barnet ser veldig bra ut. Nå begynner jeg å tro på dette selv. Fikk helsekortet i dag :)

Lenke til kommentar

Jeg er håpefull. Vi fikk se at lille klødde seg og sparket med føttene og beveget munnen. Endelig :)

hipp hurra!! endelig! nå er neste etappe OuL? :D så utrolig deilig at det er et aktivt foster :) da er det nok dette lille mirakelet som skal komme <3

Lenke til kommentar

Takk :) Skal tilbake om 3 uker. Deretter blir det nok litt færre kontroller. Men blir nok tett fulgt helt til mål. Hadde en grufull fødsel forrige gang som nesten gjorde meg ufør. Har bedt om henvisning til "angst teamet" selv om jeg ikke har fødselsangst. Jeg er heller redd for at de skal ødelegge meg. Og journalgjennomgang for å se hva som skjedde sist. Og hvorfor det ble som det ble. Så hvis dette går veien har jeg nok av andre komplikasjoner. Men har lovnad om KS fra avd. Overlege på sykehuset føles det litt tryggere.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei. Jeg har oul på mandag så er veldig spent. Men kjenner liv og vokser så jeg er håpefull.

 

Problemet mitt er at jeg hverken kan "tro" det eller glede meg over situasjonen. Er nesten som om det hender noen andre enn meg. Og så har jeg holdt det skjult lenge for familien og mange på jobb vet ingenting. Enda jeg er 18+2 og magen synes godt. Håper det bedrer seg etter mandag. Og at redebyggeren i meg kan våkne litt etter hvert. Jeg hadde ikke fortalt mannen om at jeg kjennte liv før han spurte denne uken. Da svarte jeg bare "ja" og det var det. Nesten som det ikke er virkelig.

 

Veldig synd siden det, hvis det går bra, er siste gang. Tror ikke jeg orker å prøve på nr. Tre med alt det medfører av aborter pg stress.

Lenke til kommentar

Så spennende! Blir kanskje litt mer virkelig etter OUL da :D Skjønner tankegangen din da, for med en gang man virkelig begynner å glede seg blir liksom fallhøyden så mye større. Håper du klarer å glede deg mer etter ultralyden på mandag:) Er herlig å høre at det går så bra! 

Lenke til kommentar

ville prøvd og delt og snakket så mye om babien i magen som mulig! jeg også syns det var uvrikelig og holdt det sjult før halveis. jeg tror man bygger en vegg rundt seg når man har blitt såret slik som vi HA damer har og det er vanskelig å rive den veggen. men det er viktig å prøve <3 jeg gikk på en smell da sønnen min ble født. jeg var ikke følelsesmessig forberedt. men det gikk bra fordi om altså! :) ikke meningen å skremme deg men vi er mere utsatt en vanlig for fødselsdeprisjon så viktig å være åpen og ærlig med deg selv og de nærmeste om hvordan du har det. det går helt sikker kjempe fint og snart har du lille gullet hos deg <3 

Lenke til kommentar

Det viste seg at det ikke var oul men vanlig kontroll. Alt ser bra ut foreløpig og ordentlig oul blir 29. September

 

Jeg har fulgt rådet til blomstergul og sagt til flere på jobb at jeg er gravid. Snakket om lillebror. Sønnen min er nemlig overbevist om at det blir en gutt. Og så har jeg handlet inn stoff som jeg skal sy babynest av. Det var nemlig ikke noe man hadde sist han. Og sakte men sikkert begynner jeg å føle meg litt bedre. Litt mer tilknyttet. Og i går kveld kjente jeg plutselig at jeg kanskje ikke var ferdig med barn likevel. Selv om alderen er så høy at dette blir den siste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...