Gå til innhold

Tvillinggravid uten symptomer


deseo

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er gravid med tvillinger uke 7+2 i dag. Så to bankende hjerter 6+4.

Er det fler her inne som har vært tvillinggravid og ikke hatt noen symptomer? Jeg er mye mer trøtt enn vanlig og må sove en time etter jobb. Men ellers har jeg ikke noen symptomer. Må opp og tisse enkelte netter, men ikke alle.

Er så redd for at det skal være noe galt når jeg ikke kjenner noe...

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Takk for det! Og det kom... Hele middagen kom i retur i går og jeg er nå kvalm hele tiden. Går med sea-band så det hjelper litt. Men er utrolig slitsomt å sitte på jobb. Men jeg er glad jeg føler meg litt gravid i det miste :-)

Lenke til kommentar

Hei

Da er vi omtrent likt i løypa. Så to bankende hjerter på ultralyd tidligere denne uka. Er vel 8+4 i dag. Jeg er mer kvalm enn tidligere svangerskap (to barn fra før), men ikke sånn forferdelig som jeg har hørt ved tvillingsvangerskap. Jeg har ikke kastet opp og mistenkte ikke to for å si det sånn :-).

I natt og i dag har jeg hatt en del mensmurringer. Liker det ikke, men tror jeg har lest at det også er normalt og ikke trenger å bety at det er noe i veien.

 

Hvordan går det med kvalmen deseo?

Lenke til kommentar

Hei

Da er vi omtrent likt i løypa. Så to bankende hjerter på ultralyd tidligere denne uka. Er vel 8+4 i dag. Jeg er mer kvalm enn tidligere svangerskap (to barn fra før), men ikke sånn forferdelig som jeg har hørt ved tvillingsvangerskap. Jeg har ikke kastet opp og mistenkte ikke to for å si det sånn :-).

I natt og i dag har jeg hatt en del mensmurringer. Liker det ikke, men tror jeg har lest at det også er normalt og ikke trenger å bety at det er noe i veien.

 

Hvordan går det med kvalmen deseo?

Den varte i et par-tre dager for så å forsvinne igjen. Nå får jeg den kun hvis jeg spiser for mye. Veldig irriterende å aldri kunne spise en vanlig middag. Blir bare pirking i maten og halve måltider. Jeg merker fremdeles veldig lite til alt og er jo redd for at det ikke er noe liv mer. Skal prøve å få til en scan i løpet av de neste to ukene, så jeg får sjekket at alt står bra til.

Lenke til kommentar

Jeg klarer og bare små måltider. Kvalmen kommer og går litt hos meg også, mest kvalm hvis jeg er trøtt.

Disse ukene før magen vokser og man kjenner noe er tøffe. Jeg skal også prøve på en ultralyd igjen snart.

 

Har du vært gravid før så du har noe sammenligningsgrunnlag?

Lenke til kommentar

Annonse

Hei.

Jeg har tvillinger på 5 1/2 mnd nå. Jeg gikk gjennom hele svangerskapet uten andre symptomer enn uteblitt mens, tretthet, voksende mage og bekkenløsning. Følte meg så absolutt ikke gravid før det begynte å vises på magen. To store, friske gutter ( begge over 3 kg ) kom til verden med planlagt ks 4 dager før termin.

Så manglende graviditetssymptomer behøver ikke bety at noe er galt. Men er du usikker er det mye bedre å kontakte lege en gang for mye enn en gang for lite.

Lenke til kommentar

Gratulerer med to gutter. Så deilig. Godt å høre de gode historiene. Mye bekymring her etter at jeg fikk vite det var to, kjenner jeg.

Husker du når magen ble synlig? Jeg synes det er vanskelig å skjule allerede nå i uke 9.

Lenke til kommentar

Husker ikke helt når magen ble synlig, men nå skal det sies at jeg hadde en del mage før jeg ble gravid også. Husker at rundt 12 uker var de vanlige buksene mine veldig ubehagelige på og uke 20 vistes det veldig godt. Ble aldri veldig stor heller. Fikk hele tiden høre jeg hadde liten mage til å være tvilling-gravid. La på meg ca 20 kg i svangerskapet og alt var borte igjen ca 3 uker etter fødsel.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke vært gravid før, nei. Er nå 9+1 og sliter med bekkenet allerede. Skal heldigvis på første svangerskapskontroll til fredag, så da blir det spennende å se hvordan ståa er med de små. Jeg har ikke antydning til mage ennå, det er også smått frustrerende. Leser om så mange som fikk mage tidlig med tvillinger. Er vel bare å vente...

Lenke til kommentar

Er nok det. Blir herlig når man kjenner magen og kjenner spark. Jeg har nok tidlig mage også fordi det er nr 3 og 4 jeg venter.

Jeg skal og på kontroll neste uke. Like spent hver gang. Kan ikke helt tro det er to - må få det bekreftet om og om igjen.

 

Kvalmen er faktisk litt bedre. Ikke så usigelig trøtt lenger heller. Men absolutt ikke mitt vanlig jeg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nyt tida før magen blir svæææær! Eg var i kjempeform til ca 6.5 mnd. Så BANG. Og dei siste 2.5 mnd er drit. Men sååååp verdt,da!

Lenke til kommentar

For megvar det motsatt ;-) Jobbet ekstremt mye første seks mnd og hadde utrolig mye plager. 3. tri jobbet jeg ikke, og selv om det var veeeldi tungt og jeg nesten ikke sov, hadde jeg ikke så mye vondter. Alt kan skje! Men det beste er å få de deilige vesenene ut i verden og fåkroppeb tilbake :-)

Lenke til kommentar

Annonse

Hvordan er formen deseo? Jeg er nå offisielt i andre trimester og det er godt. Formen er bedre også, men ikke på topp. Magen er stoor (synes jeg da).

Lenke til kommentar

Formen er veldig bra! Ja, jeg er sliten om ettermiddagene, men har lært meg å posjonere ut energien så jeg holder hele dagen nå. Har hatt to ul og alt ser veldig bra ut. Var et par mm forskjell på fosterene 9+4, men gyn sa at det ikke hadde noe som helst å si så tidlig. Er 11+3 i dag og skal ha tidlig ul på sykehuset 12+4.

Men jeg savner å kjenne at jeg er gravid. Ikke har jeg lagt på meg noe, magen er som før, men så har jeg litt ekstra polstring også.

Hva med deg Maha? Har du fått mye mage? Hvordan har det gått på ul?

Lenke til kommentar

Magen er der. Ei høygravid venninne så den og hun syntes den var veldig søt, så alt er relativt. Men jeg har såpass mage at folk tør å spørre nå.

 

Siste ul var i uke 11. Da var de helt like store. Legen gjettet på toegget. Den ene byksa rundt. Mens den andre var veldig rolig.

Du kjenner ikke en liten hevelse neders på magen når du ligger på ryggen da? Det var sånn jeg kjente det i starten. Er ikke helt fritt for ekstra polstring her heller altså, men kanskje ikke så mye at det hindrer.

Det kommer nok snart skal du se.

 

Har faktisk ikke noe mer plan på når jeg skal på sykehuset igjen jeg. Savner litt planlegging nå. Hadde ikke trodd at jeg måtte mase sjøl liksom. Men det er kanskje ikke mer før rutie ul i uke 18.

Har du oversikt over hva slags kontroller du skal til?

Lenke til kommentar

Nope... Ingenting. Men kjenner livmorkanten 2-3 cm over symfysen, så tenker at det nok ikke er lenge til det skjer noe. Jeg har tidlig ul nå til fredag 18/7, så har jeg duotest ul man dag 21/7 samt ordinær ul i slutten av august. Utover det har jeg ingen timeavtaler, men det holder jo nå. Er jo ikke så ofte kontroller nå i starten når alt ser bra ut og formen er fin. Er 12 uker i dag, så det er deilig å vite

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

I dag er jeg 16+1 og har kjent liv i over en uke allerede. Det er så herlig å kjenne! Kjenner mest til den som ligger på venstre side, så tror den andre ligger litt lengre bak. Det eneste som er tøft med å kjenne liv så tidlig er at man blir litt engstelig hvis det er stille en hel dag, selv om det er ganske naturlig.

Og magen har kommet for fullt! Nå ser jeg virkelig gravid ut. Livmor har vokst nesten opp til navlen og jeg kan endelig ha på meg stramme klær og vise den frem :-)

Lenke til kommentar

Jeg er 15+5 på vei nå. Har ingen spesielle plager, men blir utrolig mye mer sliten av ting. Har også hatt bittelitt halsbrann og vært kvalm tidligere. I dag ble jeg sykemeldt 50%, jeg jobber i barnehage og det er utrolig hektisk på småbarnsavdeling nå med mange nye barn. Første gang i mitt liv jeg har blitt sykemeldt så det er litt rart!

Jeg kjenner ikke noe liv enda, men gleder meg utrolig til jeg merker at det bor to små knøtt der inne:)

Lenke til kommentar

Så heldig som kjenner liv! Jeg vet ikke helt om jeg kjenner enda. Ihvertfall ikke hver dag. Er 17+3 i dag. Skulle ønske de kunne gi livstegn nå. Forrige uke måtte jeg bare få legen min til å lytte med doppler for jeg blir litt gal av å ikke helt vite, ikke helt tro. Teller ned dagene til ultralyd om 12 dager :-D

Lenke til kommentar

Jeg er utrolig sliten, og føler jeg har lite energi. Har vært det siden begynnelsen er nå i uke 18. Har også bekkenløsning og til tider helt ville humørsvigninger.. Men kvalmen og ligamentsmertene har gitt seg heldigvis :). Begynte og kjenne liv i uke 17. Skjønte ikke helt at det var det før i går, for har kun kjent det på ve.side. Men i går fikk jeg boka fra uke til uke med tvillinger som jeg kjøpte på tvillingforeldreforeningen der sto det at det var vanlig så tidlig for da lå dem begge mot den ene siden eller at den ene ligger og sparker innover.. Det er godt og kjenne dem, men gleder meg til UL om en uke og til de sparker mer, kjenner at jeg bekymrer meg mye mer over at ikke alt skal gå bra dette svangerskapet i forhold til med førstemann.

Lenke til kommentar

Ja, det er helt herlig å kjenne liv. Det blir bare mer og mer nå! Er 17+0 i dag og skal ikke ha OUL før om over to uker. Men var hos jordmor forrige uke og fikk høre hjertelyd fra begge to. Nydelig opplevelse :-)

Formen er nå kjempebra! Den forferdelig trøttheten har gitt seg heldigvis. Bekkenet skrangler litt, men er foreløpig ikke noe som hindrer meg så veldig. Så nå nyter jeg virkelig at magen vokser.

Jeg har akkurat meldt meg inn i tvillingforeningen, så må nok kjøpe den boka jeg også.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei igjen. NÅ kjenner jeg spark både her og der hver dag. Deilig! begynte vel i uke 18 og nå er jeg 19+2.

Var på ultralyd i går og det var så herlig å se de to turne rundt. Tror jordmora hadde et svare strev med å få gjort alle målinger. Utrolig at de har så god plass der inne fortsatt for på utsiden og i huden min kjennes det ganske sprengt :-)

Resultatet av ultralyden var at begge ser helt fine ut, vokser likt og at en av dem er en jente, den andre blir en overraskelse.

Hvordan har ultralyden deres vært?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...