Gå til innhold

Noen som har fått refinansiering av husbanken selv om du/dere hadde betalingsanmerkninger?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi er inni i en prosess hos NAV for å få økonomisk veiledning. Vi har hele tiden snakket om gjeldsordning men nå ville rådgiveren at vi skulle prøve oss på refinansiering av boligen i husbanken for å kunne løse inn gjelden... Noen som har vært borti det?

 

Anonymous poster hash: 4f786...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 3 måneder senere...

Hei og hå - kom over denne nå og tenkte bare å gi noen tanker angående dette :)

 

Refinansiering er jo en god ting hvis man ser på det isolert sett, men nå kjenner jeg jo ikke til ditt tilfelle. En refinansiering har jo blant annet som mål å skaffe dere bedre betingelser på deres lån enn det dere har pr. dags dato.

 

Har dere et lån som er dyrt i dag vil en refinansiering f.eks. gjennom Husbanken som du nevner her derfor føre til at dere tar opp et nytt lån der som dere innfrir den gamle gjelden med, men at rentene på Husbanklånet skal være lavere enn det som er tilfellet på den gamle gjelden. 

 

For min egen del så har jeg refinansiert boliglånet mitt nylig rett og slett for å frigjøre mer penger. Etter å ha betalt ned på huslånet i 8-9 år så gikk jeg rett og slett i banken og hørte om de kunne tilby meg bedre betingelser. Det kunne de naturligvis (ettersom de nå hadde mer sikkerhet enn da jeg tok opp lånet) og ga meg et tilbud med lavere renter. Dette førte til at jeg fikk lavere månedelige innbetalinger, men det var da jeg tok et lurt grep. jeg ba samtidig banken om å holde innbetalingene mine på det samme nivået som tidligere, og på denne måten får jeg betalt ned lånet mitt raskere enn planlagt. :)

 

En refinansiering som det du sikter til her vil absolutt være et forsøk verdt, men som sagt må jo det resultere i at dere kommer bedre ut av det rent økonomisk sett enn det dere har i dag :)

 

Håper i alle fall at det ordnet seg for dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...