Gå til innhold

Skal starte Letrazol og trenger noen innspill


Lakseenka

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! For de som har lest litt av mine kommentarer tidligere så skal eg altså begynne på Letrazol (Femar) ved neste pp. Skal startes dag 3. Nå har eg vært litt uregelmesig etter siste abort men i går spottet eg litt og i dag litt mer blod men ikkje noe store mensgreier, litt lette menssmerter. Så eg er så usikker på om vi skal begynne denne perioden eller ikkje. Eg har det sånn for meg at eg skal ha hatt en "skikkelig" mens før vi prøver igjen (ka no det betyr..), men livmorslimhinna må jo bygge seg opp på nytt kvar gong likevel? Ka ville dåkker gjort? Eg har så lyst å komme i gang igjen men er redd for at "forholdene" ikkje er optimale. Eg blir lett gravid og med piller regner eg nesten med at eg får positiv test igjen, men er så sinnsykt redd for å miste.. Eg har spurt gynekologer om spm om optimale forhold tidligere og har bare fått til svar at om livmorslimhinna er klar vil egget feste seg. Men så er det noen leger som anbefaler å vente 1-2 menstruasjoner før man prøver igjen mens andre ikkje mener man trenger å vente. Har hatt en mens/blødning (også veldig lett) siden sist abort (slutten av februar). Blir GAL av å vurdere frem og tilbake. Setter stoor pris på innspill selv om dere ikkje har noen fasit!

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

her er min erfaring ifht slimhinne: ta scilisea original 1spiseskje 3 ganger pr dag)

                                                      ta trippel dose (350mg x3) med e vitamin i max 3 mndr

                                                      få i deg c vitamin (men ikke i form av appelsin/appelsinjuice)

                                                      vær forsiktig med sukker, hvetemel, og melk (helst unngå om du klarer)

                                                      ta b-stress vitaminer

                                                      sink er også viktig -helst fra etter eggløsning

 

Femar skal vel også hjelpe til å bygge opp slimhinna, og å få egget til å løsne, så ser ikke noe problem i å starte nå jeg da... siden du har hatt en skikkelig blødning i mellom...

 

og hvis det er implantasjonsproblemer, så kan jeg ikke helt skjønne at du blir lett gravid... ? det må jo være for de som ikke blir gravide... jaja.. jeg er ingen ekspert... men etter jeg startet på den dietten og de vitaminene, så ble jeg faktisk gravid etter 5 mndr...(da har vi prøvd i 5år, hatt 6insett IVF en ex.u en kjemisk og en s.a) og jeg ble gravid naturlig :D - fikk rådet av en homeopat... . jeg tok kobber i tilleg, pga lange syklusser, men det tror jeg ikke du skal ta, siden du har spotting...

 

så kjør på... en gang må jo lille spira sette seg fast for alltid <3

 

min spire er i dag 33+2 bare 7 uker igjen til termin :)

Lenke til kommentar

Takker for svar Tante Esel! Hvor får du tak i Scilisea? Prøvde å google det men viste bare noe som heter silica- er det det samme?

Lenke til kommentar

sorry - helsekostbutikker! alle typer tror jeg... men det bør være den som heter original, da den er best. kan også kjøpe den i kapsler. men jeg synes og tror gel blir raskere tatt opp i kroppen ;)

Lenke til kommentar

Har snakket litt med gubben igjen, han vil at eg skal ta avgjørelsen men det syns eg er så vanskelig! Han hadde lyst å prøve denne runden her, så da gjør vi det. Gruer meg! Merkelig nok, for etter en abort venter man bare på å komme i gang igjen, og når tida er inne, så er det ikkje så artig likevel! Starter på Letrazol på tirsdag- wish us luck!

Endret av Lakseenka
Lenke til kommentar

Annonse

kan tenke meg du synes det er vanskelig ja.. man vil jo bare fortsette, samtidig som man er skrekkslagen for at det skal mistes igjen... og når  han sier at du skal ta avgjørelsen, så setter han jo på en måte lt ansvaret over på deg.... sånn har alltid min mann sagt også.... jeg har synes det har vært litt vanskelig....

 

men til syvende og sist er det jo vi, jentene som kjenner kroppen og psyken vår best... ønsker dere all lykke til <3 håper det går veien for dere!!

Lenke til kommentar

Tusen takk, Tante Esel! Tenker på at dere fikk det til etter s mange ganger, så da må vi også klare det. Takk for støtte og lykke til med resten av svangerskapet!

Lenke til kommentar

Tusen takk, Tante Esel! Tenker på at dere fikk det til etter s mange ganger, så da må vi også klare det. Takk for støtte og lykke til med resten av svangerskapet!

tusen takk :) helt uvirkelig... tenk vi klarte det naturlig til og med!! er sikker på at det går bra for deg og... kroppen vil jo tydeligvis befruktes.... en dag må jo spira klamre seg fast <3

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg og skal starte med Femar så snart menstruasjonen dukker opp. Hadde en MA i uke 8 i midten av mai, så det kan jo gå flere uker før mensen kommer.

Jeg og har de siste årene hatt kun spotting den første dagen og så 1-2 dager med normal blødning og thats it! Dette har endret seg de siste årene, før blødde jeg i opptil en uke.

Men det kan ha med alderene min å gjøre også, er nemlig fylt 40. Har et barn fra tidligere men ønsker et til.

Jeg fikk EL av pergo men ettersom pergo hindrer østrogen i å bygge opp endometriet så har det blitt for smalt/tynt for en implantasjon. Jeg har derimot mer tro på Femar ettersom den heller skal bygge opp endometriet i tillegg til å modne egg :)

Må nevne har vært igjennom et IVF forsøk, det var da jeg så at endometriet ikke ble optimalt tykt, ble ikke gravid da. Skulle igang med nytt forsøk men det ble avbrutt pga kun en follikkel, satset fullt på denne hjemme og ble faktisk gravid! Men det ende i en MA. 

Håper nå på et nytt mirakel ila sommern vha Femar.

 

Hvordan har det gått med deg etter Femar kuren? Ser du startet tråden i mai :)   

Lenke til kommentar

Har fått meslignende blødning i dag og litt blødning i går, en uke før mens egentlig skulle komme. Hadde egentlig ikke "ordentlig" blødning da vi begynte på Femar/Letrazol. Men det er noe rart med disse mensgreiene, eg har ALLTID hatt svak mens, kun en del friskt blod 1-3 dager og så mørk spotting ei lita stund. Alle gynekologer eg har nevnt dette til har ikkje reagert på det. De gangene eg bare har hatt litt blødning slik at eg har vært rett og slett usikker på om det var mens eller mellomblødning har de heller ikkje reagert men ført blødninga opp som en menstruasjon. Aner ikkje om mengde blod har noe å si, kanskje bare eg som er opptatt av det... I alle fall, er 100% sikker på at det ikkje blir + på CB denne måneden. Forsåvidt greit, vi skal ikkje prøve neste måned for å se om eg er i syklus, og så passer det bedre med ferien å vente litt. Det med alderen er noe drit, blir 38 i slutten av måneden. Lykke til med din Femar- kur Manille73!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...