Gå til innhold

Erfaringer med ks ved Tønsberg sykehus


frøken!

Anbefalte innlegg

Bare lurer på om det er noen som har erfaringer med ks og barseltiden etter ks i tbg?? Skal ha ks der til sommeren, og siden jeg fødte vanlig sist er jeg bare litt nysgjerrig på hva jeg går til denne gangen:) Dere som har hatt ks andre steder må gjerne komme med erfaringer dere også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Oj, nå ble jeg nysgjerrig.. Hvordan har du klart å få det?? De er jo like ille som Haukeland på å ikke innvilge keisersnitt. Jeg ble tvunget til å føde der, og med mitt utgangspunkt gikk så klart ikke det. Fikk lite smertestillende og det jobbet endel hespetreer på barsel. men de fleste var hyggelige altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter igjen med bare positivt denne gangen!

Altså ift det å få det innvilget så hadde jeg medisinske grunner til det pga forrige fødsel. Fikk rift grad 4 ved første fødsel, som jeg har måtte operere i etterkant også..

Nå ble det hastesnitt denne gangen da fødselen startet dagen før planlagt ks;) Så hadde nesten full åpning når jeg kom inn! Men superfin opplevelse, og har fått akkurat det jeg har ønsket ift smertestillende. Har bare opplevd koselige mennesker på barsel også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Velg Skien! Hvis du MÅ ha keisersnitt kan du jo prøve Tønsberg, men det spørs om de er enig i at du MÅ. Kan være like greit å velge noen som i utgangspunktet ikke er så vanskelig. Om man har fått avslag et sted kan det være vanskelig å komme nytt sted etterpå. Så kanskje like greit å dtoppe Tønsberg. Skal være skikkelig god grunn der. Ekstrem føfselsangst f eks er ikke nok i Tønsberg. Og de har et dårlig opplegg for å prøve å hjelpe meg m angsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 5 måneder senere...

Hva er egentlig fødselsangst? Er ikke alle litt redde og engstelige for det ukjente? Tenker spesielt på de som sier at de MÅ ha keisersnitt når de er gravide første gangen..

 

Syns dere bør tenke nøye gjennom dette, for det er ikke barebare. Selv endte jeg opp med keisersnitt med barn nr 1, pga liten fremgang i fødselen. Da jeg skulle føde på "vanlig måte" for tre mnd siden, revnet livmoren (uterusruptur), og det ble keisersnitt av grad 1. Det var såvidt det gikk bra med både meg og baby. Det er økt sjanse for revnet livmor når du allerede har hatt et keisersnitt. Så å mase segtil keisersnitt når når man egentlig ikke vet hva man går til uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hva er egentlig fødselsangst? Er ikke alle litt redde og engstelige for det ukjente? Tenker spesielt på de som sier at de MÅ ha keisersnitt når de er gravide første gangen..

 

Syns dere bør tenke nøye gjennom dette, for det er ikke barebare. Selv endte jeg opp med keisersnitt med barn nr 1, pga liten fremgang i fødselen. Da jeg skulle føde på "vanlig måte" for tre mnd siden, revnet livmoren (uterusruptur), og det ble keisersnitt av grad 1. Det var såvidt det gikk bra med både meg og baby. Det er økt sjanse for revnet livmor når du allerede har hatt et keisersnitt. Så å mase segtil keisersnitt når når man egentlig ikke vet hva man går til uansett?

 

Tror det er vanskelig å sette seg inn i hvordan fødselsangst føles om man ikke har hatt det selv. For meg var fødselsangsten noe som senket livskvaliteten min. Jeg gråt og skalv hver eneste dag når tankene om fødsel streifet meg, jeg sov knapt om natten (og hvis jeg klarte det hadde jeg ekstremt grusomme mareritt) jeg var så mye lei meg og redd at jeg enkelte ganger ønsket jeg tok abort. Sånn skal ikke et svangerskap være, og det var heldigvis overlegen på sykehuset mitt enig i. Det er absolutt en vesentlig forskjell på å være engstelig for fødselen, noe som i seg selv er svært vanlig, og den type fødselsangst blant annet jeg har kjent på.

 

Jeg sier ikke nødvendigvis at løsningen på fødselsangst er keisersnitt, men i noen tilfeller er det et bedre alternativ enn å tvinge seg selv gjennom 9 måneder med en så ekstrem angst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ikke kjekt ut å ha det sånn, og det respekterer jeg. Har kjent på liknende følelser i begynnelsen av svangerskap nr 2, men det "gikk over"/jeg fortrengte det. Hvis en har angst i den skalaen du beskriver, har jeg full forståelse for at man ønsker keisersnitt. Men tror fortsatt at mange fort kan kalle engstelse og redsel for fødselsangst. Keisersnitt bør ikke være en lett "utvei".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...