Gå til innhold

Gravid?


*flux*

Anbefalte innlegg

Har trolig IKM på i morgen eller torsdag og i dag kom en svak svak strek. Tør jeg håpe. Er på kursreise men skal teste igjen torsdags morgen for å se om den er sterkere. Har startet med chrinone i dag. Får jeg strek torsdag ringer jeg gyn. Muligens min 6. Graviditet. Men jeg har jo fått ett barn da. Oh lykke og total angst på samme tid.

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

  • 4 uker senere...

Det var nok bare en streifer forrige gang. Nå har jeg derimot igjen en svak strek. 10 dpo så fryktelig tidlig. Men er så kvalm at jeg måtte teste. Kvalme må jo være et godt tegn. Startet med chrinone i dag og ringer legen på fredag/mandag om det sitter. Problemet mitt har jo aldri vært å bli gravid.

Lenke til kommentar

Det var nok bare en streifer forrige gang. Nå har jeg derimot igjen en svak strek. 10 dpo så fryktelig tidlig. Men er så kvalm at jeg måtte teste. Kvalme må jo være et godt tegn. Startet med chrinone i dag og ringer legen på fredag/mandag om det sitter. Problemet mitt har jo aldri vært å bli gravid.

Lenke til kommentar

Det var nok bare en streifer forrige gang. Nå har jeg derimot igjen en svak strek. 10 dpo så fryktelig tidlig. Men er så kvalm at jeg måtte teste. Kvalme må jo være et godt tegn. Startet med chrinone i dag og ringer legen på fredag/mandag om det sitter. Problemet mitt har jo aldri vært å bli gravid.

kjør på med crinone. Og så ringer du legen, og kanskje kan du få en liten dose blodfortynnende også? jeg er litt overbevist om at det bidro til at magen er stor her skjønner du... er jo viktig med masse blodgjennomstrømning ti livmor :)  lykke til og gratulerer med nok en befruktning ;)

Lenke til kommentar

Annonse

Og forresten Legene JUBLER Når de hører du er kvalm :P det er et godt tegn! slitsomt for deg, men godt for babyen ;)

Lenke til kommentar

Takk. Jeg må jo bare håpe. Føler at det er flere symptom nå enn de to siste gangene. Har blitt tipset om en kvart dispril om dagen som er blodfortynnende. Har noen erfaring med det? Og hva med trening. Jeg har nylig begynt med intervalltrening i pt-grupper. Burde jeg roe ned eller er det bra. Det er ganske hard trening men man kan justere intensiteten. Vil jo ikke gjøre noe dom kan skade.

Lenke til kommentar

Takk. Jeg må jo bare håpe. Føler at det er flere symptom nå enn de to siste gangene. Har blitt tipset om en kvart dispril om dagen som er blodfortynnende. Har noen erfaring med det? Og hva med trening. Jeg har nylig begynt med intervalltrening i pt-grupper. Burde jeg roe ned eller er det bra. Det er ganske hard trening men man kan justere intensiteten. Vil jo ikke gjøre noe dom kan skade.

dispril blir vel nesten det samme som albyl-e? Jeg har skjønt at albyl-e og fragmin/klexane er to forskjellige virkestoffer for tynning av blodet... synes du skal høre om råd hos legen din. :)

 

treningen ville jeg nok roet litt ned - siden du er så kvalm, så blir nok kvalmen enda verre om du anstrenger deg... du må nok bare prøve deg frem! så lenge det føles ok, så skal det ikke ha noe å si for embryoet. er det på plass, og normalt, så vil ikke trening utgjøre en forskjell... men dette handler om hvordan du selv ser på det... hvis du tror at du i etterkant av en s.a/ma vil tenke at dette ødela, så vil jeg råde deg til å ikke trene. Jeg sier ikke at du vil miste, men dette er slik jeg selv har tenkt for å skåne meg litt... altså ville jeg vite at jeg i hvert fall har gjort alt rett for lille spira. Og dermed slippe å kjenne på dårlig samvittighet - i tileg til å være ødelagt av sorgen over å miste...

 

skal forklare en ting da, som skjedde meg: jeg ble gravid, dro til kiropraktoren, (visste jeg var gravid) og han knakk opp ryggen min. 2 dager sener begynte jeg å blø... mistet - og gikk med en følelse av at det hele var MIN skyld fordi jeg hadde gjort dette... ikke utsett deg for den samme følelsen, for den er ikke god...

 

nå syns jeg det er din tur Flux! mange av sliterene her inne som er blitt gravide og fått babyene sine i år <3 det er så koselig! Krysser fingrene! Og satser på at legen din er god å prate med :) hvis ikke, så har du jo oss her inne da ;)

Lenke til kommentar

Takk. Er så godt å ha et slikt forum. Jeg skal ringe legen på fredag om ikke det skjer noe. Han er grei nok. Er en gammel og erfaren gynekolog så jeg føler jeg er i trygge hender. Men jeg syns det er vanskelig å snakke om dette. Får se. Får i alle fall tett oppfølging. Ukentlig faktisk og det er godt og betryggende. Og statistikken gir meg 70 prosent sjanse så jeg får klamre meg til det :)

Lenke til kommentar

Takk. Er så godt å ha et slikt forum. Jeg skal ringe legen på fredag om ikke det skjer noe. Han er grei nok. Er en gammel og erfaren gynekolog så jeg føler jeg er i trygge hender. Men jeg syns det er vanskelig å snakke om dette. Får se. Får i alle fall tett oppfølging. Ukentlig faktisk og det er godt og betryggende. Og statistikken gir meg 70 prosent sjanse så jeg får klamre meg til det :)

holdt meg godt fast i statistikken de første 12 ukene jeg også :) etter det var OUL Målet, så 20 uker, så 30 - nå er det 37 uker som er neste mål - for da regnes ikke som prematurt lenger... er bare en uke igjen til jeg når det målet ;)

siden han har vært gynekolog lenge, så vet han nok alt om anbefalingene ;) men fint for deg å vite litt hva du skal spørre om. :)

Lenke til kommentar

Da har jeg fått time på tirsdag. Sa jeg ikke ville ha ul. Blir så deprimert av å se disse tomme posene. Best å vente til uke 6 og hjerteslag. Han skulle snakke med en kollega på riksen om blodfortynnende. Er ikke alltid det var lurt. Og jeg har jo ikke noen utredning eller diagnose. Skulle ta det rolig med trening. Og så får vi bare se. Å så nervepirrende. Streken blir bare sterkere og sterkere så krysser fingre nå.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått time på tirsdag. Sa jeg ikke ville ha ul. Blir så deprimert av å se disse tomme posene. Best å vente til uke 6 og hjerteslag. Han skulle snakke med en kollega på riksen om blodfortynnende. Er ikke alltid det var lurt. Og jeg har jo ikke noen utredning eller diagnose. Skulle ta det rolig med trening. Og så får vi bare se. Å så nervepirrende. Streken blir bare sterkere og sterkere så krysser fingre nå.

har egentlig ikke noen diagnoese jeg heller... fikk ikke blodfortynnende på riksen, men fikk på aleris...  bedre å vente til uke 6 med ul :) det er jeg enig i :) godt du får oppfølging!!

Lenke til kommentar

Annonse

Jeg fikk ingen abyl-e men skal tilbake i morgen for hcg måling og ul når jeg er Ca 7 uker om 2 uker. Da skal det være hjerteslag. Sånn at jeg slipper å gå i to uker med fiffen følelse fordi det burde vært der. Ellers må jeg leve mest mulig som normalt. Lettere sagt enn gjort. Så spent nå.

Lenke til kommentar

Jeg fikk ingen abyl-e men skal tilbake i morgen for hcg måling og ul når jeg er Ca 7 uker om 2 uker. Da skal det være hjerteslag. Sånn at jeg slipper å gå i to uker med fiffen følelse fordi det burde vært der. Ellers må jeg leve mest mulig som normalt. Lettere sagt enn gjort. Så spent nå.

det går bra denne gangen skal du se!! bra de følger deg opp... bare følelsen av at de er villig til å hjelpe kan ha stor betydning for hvordan det blir for deg. Godt å få tatt hcg prøver tidlig synes jeg også :) Og bedre å se et hjerte som banker enn en peanøtt som ikke har startet enda!

 

krysser fingrene for deg!!

Lenke til kommentar

Takk. Du er snill tante esel. Hvor lenge er deg igjen og er det første barn? Det er flott å være så positiv og dele med andre. Regner med det har vært veldig vanskelig for deg frem til nå også. Så takk for at du gir av deg selv 🌹

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...