Gå til innhold

Fostervannsprøve - tok du det, hvorfor/hvorfor ikke?


VurdererBaby

Anbefalte innlegg

Skal på duotest i neste uke og må vel frem til da ta stilling til om jeg ønsker fostervannsprøve hvis den gir dårlige prognoser, er det ikke slik?

 

Er det noen her som har tatt fostervannsprøve og hvordan gikk det?

Lurer også på evt hvorfor/hvorfor ikke du tok den?

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Jeg var på duotest før påske. Forstod det sånn at hvis svarene på duotesten var bra, får du ikke tilbud om fostervannsprøven. Er de derimot dårlige eller i nærheten ( kommer an på tallene du får), så får du tilbud om fostervannsprøven, evnt, morkakeprøve.

Har ikke vært til ultralydundersøkelsen ennå, så jeg har ikke fått noe svar ennå selv. Jeg valgte duotesten, siden det ikke er noen abortrisiko med den. Ved fostervannsprøven kunne man få infeksjoner gjennom stikksåret, lekke fostervann, og så var det abortrisikoen da, selv om den jo ikke er sååå stor, så er den jo der.

 

Anonymous poster hash: ae5a2...b6d

Lenke til kommentar

Jeg tok duotest og fikk elendig resultat. Fikk tallene 1:2, legen på riksen sa det var de dårligste tallene han noen gang hadde regnet ut. Måtte derfor ta morkakeprøve. Det var en grusom opplevelse men nå sitter jeg her med ei lita jente på snart fem måneder. Frisk som en fisk er hun også :-)

Lenke til kommentar

Jeg tok fostervannsprøve. Jeg var fylt 38 noen mnd før termin. Syntes valget var ganske vanskelig, men jeg er av typen som liker 100% svar og ikke antakelser. Dermed droppa jeg duotest og gikk rett på fv. prøve, for jeg hadde tatt abort dersom det hadde vist seg at spiren i magen hadde Downs. Vi har allerede det i familien fra før og, så kanskje derfor jeg fryktet det ekstra mye... (Det var forøvrig ikke pga alder)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...