Gå til innhold

Dere som er den andre kvinnen mannen fikk barn med.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan opplevde dere at han hadde ¨gjort det før¨? Var det posetivt eller negativ?

 

Føler du at han gleder seg mer eller mindre over dette barnet en dem/de han at har? 

Hvordan opplever dere forholde til dama han har barn med fra før? 

 



Anonymous poster hash: 7ebb9...b82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min kjæreste har barn fra før..

Går helt fint det..

 

Jeg har også barn fra før

 

Anonymous poster hash: b996d...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mange vonde følelser ift at han hadde gjort alt dette før med en annen.

Delt de beste øyeblikkene i livet med en annen liksom... Det var vondt og vanskelig å forholde seg til. Jeg tok avstand fra ungene hans den tiden jeg slet med de følelsene, og så skammet jeg meg veldig i ettertid...

Jeg drømmer om min egen lille familie,med bare han og våre barn,og er sint på meg selv for at jeg føler det sånn.

Men jeg visste hva jeg gikk til, så jeg må bare oppføre meg...

Det er 12 års forskjell mellom hans yngste og vår eldste, så en dag... En dag får jeg jo drømmen min oppfylt på en måte.

Ikke misforstå,jeg liker barna hans, men det stikker litt likevel.

Han er en bedre pappa for våre barn enn for de han har fra før.

Og han prater kun med ekskona når det gjelder barna.

 

Anonymous poster hash: 05f77...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymous poster hash: 05f77...820

 

Akkorat slik er det jeg har det nå. :/

Kjente litt på det da vi ble sammen men tror forelskelsken dempet det mye. Er gravide med vårt første felles barn nå og jeg kjenner jeg vrir meg bare jeg hører navnet på xen!

Føler meg så dum og teit men det skulle liksom være noe fantastisk jeg skulle dele med min kjære første gang men så har han gjort det før. Og det synest jeg er trist og vanskelig takle! Er nok mye hormoner i spinn her :(

 

 

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 7ebb9...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hormonene fyrer nok mye oppunder disse følelsene ja,men det er uansett ikke noe godt å ha det sånn :-(

Jeg skulle ønske jeg kunne si deg noen trøstende ord, men det er nok bare noe vi må svelge... Prøv å prate ut med noen om det. Det er helt greit å føle, men ikke la det gå utover barna hans. Følelser kan ikke styres, men de kam bearbeides,og man kan velge å bestemme seg for at fortid ikke skal spille noen rolle. Men det er lettere sagt enn gjort.

Klarer du å prate med mannen din om dette? Kanskje han kan trygge deg på at han er der for deg nå,og ikke eksen?

Mine barns far prøvde så godt han kunne. Han sa at for han var alle hans barn like spesielle. Jeg trodde ikke på han i første svangerskap,men da nr 2 kom forstod jeg hva han mente,for da fikk jeg føle det selv at mitt barn nr 2 var jo såvisst like spesiell som min første, og gleden min var ikke mindre da nr 2 kom.

At han holdt ut med meg igjennom 2 hormontrollperioder var også en bekreftelse for meg på at det var meg han ville ha,(jeg var ekstremt sur og kranglete)og han var en fantastisk støtte under begge fødslene.

 

Jeg forstår veldig godt hvordan du føler det,og jeg vet at det er vondt. Men vær så snill å tro meg når jeg sier at alle barna man får ER like spesielle,og det er de for pappaen også. Han kommer ikke til å bry seg mindre om deres barn enn de han har fra før.

Mulig er han en av de som syns synd på skillsmissebarna sine og handler deretter under samvær. Men der må du sette ned foten umiddelbart. Forskjellsbehandling er ikke greit under noen omstendigheter,og alle barna som er hos dere må følge samme husregler og hjelpe til etter evne.

 

Det er mye å svelge når man finner en med barn fra før. Men vi velger det selv,og må gjøre det beste ut av det.

 

Håper du klarer å kose deg i svangerskapet. Prat ut med jordmor,dette er mye vanligere enn folk tror. Men det er et tabuområdet,og man blir fort stemplet som en ond stemor.

Ønsker deg lykke til videre :-)

Hilsen fra meg som skrev om mine følelser over her :-)

 

 

Anonymous poster hash: 05f77...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare meg. Setter stor pris på det!

Har ikke hatt noen å snakke med dette om som har opplevd slik før. Jeg er bevisst på ting og prøver derfor så godt jeg kan. Har litt problemer med å ta det opp med samboeren min, han har en tendens til å ikke forstå siden det er tross alt første gangen vår. Men tror ikke menn er like oss damer der, vi tenker for mye :)

Hi

 

Anonymous poster hash: 7ebb9...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei HI.

 

Det er drit vondt. Er i samme situasjon som deg og svelger mye strofer og frustrasjon om dagen. Er hormonell som fy, menmen. Kjenner jeg også tar litt "avstand", og veldig usikker men samtidig bestemt på hvordan jeg vil ha ting.

Gitt klar beskjed om at dette er vårt barn, og at vi skal handle nytt utstyr og nye klær til vår mens VI gleder oss blant annet. Synes det hjelper litt på følelsene :-) Da forslaget om å arve ting og klær fra hans barn som de har sammen slo jeg det vekk med engang, for selv føler jeg at det er en del av det hyggelige og i ventetiden å handle sånt. Da er det vårt, til vårt barn som vi har valgt oss ut :-)

 

Ting forandrer seg etterhvert.

Lykke til <3

 

Anonymous poster hash: bf8f0...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han hadde gjort dette en gang før følte jeg igrunn var veldig trygt, for da visste han hva hva gikk til. Så at det ikke var første gang for ham gjorde meg ingenting. Men også her kjøpte vi alt nytt sammen til vår "nye" familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som barn av min pappas "gamle" familie så blir jeg litt lei meg når jeg leser dette. Vet ikke helt hvorfor..:-( Selv om jeg vet at min far er glad i meg, så sårer det alikevel å se hvor mye mer tilstede han er for mine halvsøsken enn han var/er for meg. Mye av dette er pga liknende følelser fra stemor.

 

Barn skjønner sånne ting selv om de ikke blir sagt rett ut.

 

Anonymous poster hash: 783b7...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo litt spes når fellesbarnet ikke kan arve noe fra eldre halvsøsken. Tenk så samlende det hadde vært, og stas for halvsøsken som sikkert også kjenner på ulike følelser når pappaen får barn med ny dame.

Det er dessuten ikke veldig uvanlig at fedre ikke digger å handle utstyr eller å kose med magen, det betyr ikke at de ikke synes barnet er fantastisk når det blir født. Mange gravide deler handlingen med venninner for eksempel.

 

Anonymous poster hash: 300f6...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter min første og mannen venter sin andre.

Jeg tenker overhode ikke på at han har opplevd dette før.

Han har hatt et liv før meg og bodd sammen med en annen og fått barn.

Ser mange her har samme følelser som deg HI så føler meg litt unormal.

Hver barnefødsel er for meg en spesiell og unik situasjon og jeg tenker overhode ikke over dette.

Mannen gleder seg like mye som meg og vi har et fint forhold. Det at han har erfaring fra før av med å no med en gravid kvinne er bare en fordel. Jeg blir behandlet som en dronning. ;-)

 

Anonymous poster hash: f74b5...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterte meg var at han snakket mye om at han visste hvordan alt kom til å bli, for han hadde tross alt vært gjennom det før. Jeg sa klart ifra at dette var første gang for meg, og jeg var ikke interessert i høre på alle hans historier. Det godtok han:)

 

Anonymous poster hash: 11ae5...f1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mange vonde følelser ift at han hadde gjort alt dette før med en annen.

Delt de beste øyeblikkene i livet med en annen liksom... Det var vondt og vanskelig å forholde seg til. Jeg tok avstand fra ungene hans den tiden jeg slet med de følelsene, og så skammet jeg meg veldig i ettertid...

Jeg drømmer om min egen lille familie,med bare han og våre barn,og er sint på meg selv for at jeg føler det sånn.

Men jeg visste hva jeg gikk til, så jeg må bare oppføre meg...

Det er 12 års forskjell mellom hans yngste og vår eldste, så en dag... En dag får jeg jo drømmen min oppfylt på en måte.

Ikke misforstå,jeg liker barna hans, men det stikker litt likevel.

Han er en bedre pappa for våre barn enn for de han har fra før.

Og han prater kun med ekskona når det gjelder barna.

 

Anonymous poster hash: 05f77...820

Du beskriver mine egne tanker...

 

Anonymous poster hash: 11ae5...f1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har jeg faktisk mest problemer med at han må forholde seg til xen som han her gjort dette med før, ikke barnet.

Også kjenner jeg mer på at jeg skulle ønske vi kunne være alene med felles barnet da det kom, uten å måtte ta inn barn fra tidligere med en gang. Men jeg vet at de ønsker komme hjem og være me der nye familie medlemet de også.

 

Vårt felles barn arver ikke noe fra barnet hans heller, men så er barnet såpass mye eldre at jeg tror ikke han har noe, aldri vert et tema. Sansynligvis har moren tatt dette med seg i bruddet og brukt det på de nye barna sine i det andre forholdet.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 7ebb9...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars stebarn. Skulle ønske de ikke var der. Vi snakker om uskyldige barn og her sitter voksne folk og sutrer og klager over at det er vondt han har opplevd dette før og at skulle ønske vi ikke hadde stebarn.

 

 

Anonymous poster hash: f74b5...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere snakker om deres "nye" familie!?? Disse barna har aldri bedt om å få være i den situasjonen. Tenk om det var deres barn det var snakk om. Å få ett felles barn burde jo bare binde hele familien mer sammen. Ikke gjøre det til en konkurranse mellom deg og ditt og exen og hennes barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg faktisk mest problemer med at han må forholde seg til xen som han her gjort dette med før, ikke barnet.

Også kjenner jeg mer på at jeg skulle ønske vi kunne være alene med felles barnet da det kom, uten å måtte ta inn barn fra tidligere med en gang. Men jeg vet at de ønsker komme hjem og være me der nye familie medlemet de også.

 

Vårt felles barn arver ikke noe fra barnet hans heller, men så er barnet såpass mye eldre at jeg tror ikke han har noe, aldri vert et tema. Sansynligvis har moren tatt dette med seg i bruddet og brukt det på de nye barna sine i det andre forholdet.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 7ebb9...b82

 

 

Huff, får helt vondt av stebarnet av det du skriver der. Stebarnet skal få en liten bror eller søster, og gleder seg helt sikkert! Og du vil at stebarnet skal holde seg litt unna den første tiden?! :( Du og mannen kan ikke sitte der å leke lykkelig familie uten og inkludere HELE familien! Du trenger ikke å elske stebarnet som ditt eget, men la værtfall barna få være søsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke dette frekt, men lurer oppriktig på dette:

 

Hvorfor blir dere sammen med, og får barn med, en mann om dere ikke takler fortiden hans?

 

JA, han har vært igjennom en barnefødsel før

JA, han må forholde seg til eksen pga barna

JA, barna er en del av familien, OGSÅ den såkalte "nye" familien dere snakker om...

 

Som mor blir jeg direkte lei meg på barnas vegne når jeg leser om hvor mange damer som føler at barna far allerede har er i veien for deres egen familieidyll.. Jeg skal være så kjip å si at hvis det er et oppriktig ønske å ha mannen og sine egne barn "alene" så dere faktisk velge en barnløs mann. Barna hans forsvinner ikke uansett hvor mye dere skulle ønske det. Det er ikke barnas skyld at de er i denne situasjonen, men når de først er det, bare tenk så sårt for barna at de nesten er "i veien" når de er hos faren sin! DE elsker sin far (din mann) over alt på jord og ønsker å være det viktigste i farens liv.. Man nei, her må de visst slåss mot en "fremmed" dames såre følelser om å være nr 1 i pappas liv :(

 

Min eks har 3!! barn med meg, og hans samboer er flink til å forskjellsbehandle sin egen og våre unger. Og nå har hun begynt å ønske egne barn og presser ganske så hardt på. De har gått mange runder, og det endte med at han flyttet fra henne.

Så mitt råd, PASS DERE så ikke disse følelsene deres tar overhånd og støter mannen deres unna. Det er plass til dere alle i hans liv :)



Anonymous poster hash: c834f...079
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Her har jeg faktisk mest problemer med at han må forholde seg til xen som han her gjort dette med før, ikke barnet.

Også kjenner jeg mer på at jeg skulle ønske vi kunne være alene med felles barnet da det kom, uten å måtte ta inn barn fra tidligere med en gang. Men jeg vet at de ønsker komme hjem og være me der nye familie medlemet de også.

Vårt felles barn arver ikke noe fra barnet hans heller, men så er barnet såpass mye eldre at jeg tror ikke han har noe, aldri vert et tema. Sansynligvis har moren tatt dette med seg i bruddet og brukt det på de nye barna sine i det andre forholdet.

HiAnonymous poster hash: 7ebb9...b82

Huff, får helt vondt av stebarnet av det du skriver der. Stebarnet skal få en liten bror eller søster, og gleder seg helt sikkert! Og du vil at stebarnet skal holde seg litt unna den første tiden?! :( Du og mannen kan ikke sitte der å leke lykkelig familie uten og inkludere HELE familien! Du trenger ikke å elske stebarnet som ditt eget, men la værtfall barna få være søsken.

Jeg er fullstendig klar over at tanken ikke er pen, det er et ønske jeg har inni meg og ikke noe som er reelt. Det er en grunn til at jeg skriver det her.

Barnet kommer til å komme hjem til oss da vi kommer hjem fra sykehuset, det kan jeg ikke gjøre noe fra eller til med.

Men igjen da, så klandrer jeg ikke barnet han har fra før for at det er til, jeg ønsker bare litt tid med nye barnet og bf i starten.

Som skrevet over så er det xen jeg har problemer med i utgangspungtet, ikke barnet.

 

hi

 

Anonymous poster hash: 7ebb9...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars stebarn. Skulle ønske de ikke var der. Vi snakker om uskyldige barn og her sitter voksne folk og sutrer og klager over at det er vondt han har opplevd dette før og at skulle ønske vi ikke hadde stebarn.

 

 

Anonymous poster hash: f74b5...4b6

Må si meg enig i dette. Får vondt av å lese denne tråden 😣
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg mener ikke dette frekt, men lurer oppriktig på dette:

 

Hvorfor blir dere sammen med, og får barn med, en mann om dere ikke takler fortiden hans?

 

JA, han har vært igjennom en barnefødsel før

JA, han må forholde seg til eksen pga barna

JA, barna er en del av familien, OGSÅ den såkalte "nye" familien dere snakker om...

 

Som mor blir jeg direkte lei meg på barnas vegne når jeg leser om hvor mange damer som føler at barna far allerede har er i veien for deres egen familieidyll.. Jeg skal være så kjip å si at hvis det er et oppriktig ønske å ha mannen og sine egne barn "alene" så dere faktisk velge en barnløs mann. Barna hans forsvinner ikke uansett hvor mye dere skulle ønske det. Det er ikke barnas skyld at de er i denne situasjonen, men når de først er det, bare tenk så sårt for barna at de nesten er "i veien" når de er hos faren sin! DE elsker sin far (din mann) over alt på jord og ønsker å være det viktigste i farens liv.. Man nei, her må de visst slåss mot en "fremmed" dames såre følelser om å være nr 1 i pappas liv :(

 

Min eks har 3!! barn med meg, og hans samboer er flink til å forskjellsbehandle sin egen og våre unger. Og nå har hun begynt å ønske egne barn og presser ganske så hardt på. De har gått mange runder, og det endte med at han flyttet fra henne.

Så mitt råd, PASS DERE så ikke disse følelsene deres tar overhånd og støter mannen deres unna. Det er plass til dere alle i hans liv :)

 

Anonymous poster hash: c834f...079

Veldig enig!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere snakker om deres "nye" familie!?? Disse barna har aldri bedt om å få være i den situasjonen. Tenk om det var deres barn det var snakk om. Å få ett felles barn burde jo bare binde hele familien mer sammen. Ikke gjøre det til en konkurranse mellom deg og ditt og exen og hennes barn.

Stebarnet er en del av min nye familie. Exen (og dt hun evt har kjøpt) er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke verdens enkleste sak å få tak i en mann som er barnløs nå om dagen.

 

Anonymous poster hash: 7ebb9...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe problem med barna hans fra tidligere, trives godt sammen med dem og liker dem. Ser ikke på dem som en "trussel" for familieidyllen..jeg har tross alt barn fra tidligere jeg også. Kanskje er det lettere da, jeg har vært igjennom det også, med en annen mann..

 

Mine vonde følelelser sitter i det at han ikke vil ha barn med meg og jeg ønsker meg det veldig. Fikk aldri oppleve å gå gravid og dele at med en jeg elsker..fant ut at ex`en bedro meg rett etter at jeg ble gravid og det ble et turbulent svangerskap og småbarnstid med konflikter, krangling, familievernkontor osv. Det ble slutt før barnet kom til verden men problemene og konfliktent var ikke over av den grunn.

 

Så ja, jeg skulle inderlig ønske å gå gravid sammen med en som vil det samme som meg, ha men en som støtter med under fødselen, som ønsker å dele alle de gleder og sorger det er med å ha barn sammen med meg. Men det blir nok ikke noe ut av det, og det er det som er de vonde følelsene inni meg. at han ville det med ex`en men ikke med meg..



Anonymous poster hash: 1d82e...423
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...