Gå til innhold

Tett i nesa!!


Lappeteppemamma

Anbefalte innlegg

Herregud jeg høres ut som en liten gris da jeg snakker. Har aldri vert noe glad i å bruke nesespray men nå må jeg ty til det iblant! Det er pottetett!

Flere som sliter med dette eller? 😓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp. Har prøvd akupunktur mot tett nese uten hell. Nesespray er livreddende av og til.

Redder ihvertfall nattesøvnen for både meg og mannen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært utrolig tett i nesen i dette svangerskapet. Våkner om morgenen og er helt tett - og tørr i munnen, halsen og nesen. Skikkelig ubehagelig!!! Jeg bruker nesespray rett som det er. Har hørt med lege, og han sier at det går helt greit. På apoteket og legevakten var de litt sånn; du må IKKE bruke nesespray når du er gravid!!!! Men når to leger sier det ikke er noe problem velger jeg å høre på dem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært helt tett siden 1.januar, men jeg skyller med neshorn tre x pr dag, og det hjelper veldig!! Kun nå i det siste at jeg er blitt nødt til å bruke nesespray i det ene boret for å få sove om natta. Jeg tror det går bra... Men prøv å skylle nesen! Jeg elsker det! Ikke forvent resultat på samme måte som med spray, det må brukes noen dager jevnt og trutt før det har skikkelig effekt :-) Håper det kan lindre for dere også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tittentott

Er avhengig av nesespray jeg, og det har jeg vært lenge (iallefall over et halvt år). Har prøvd å slutte flere ganger, men da blir jeg bare sur, grinete, kjeftete, får ikke sove også blir jeg så sur tilslutt at jeg går å tar nesespray allikevel. Tar en gang om natten når jeg våkner av tett nese og en om dagen. 

Men jeg er allergisk mot støv da, og muligens kaninene så jeg vil tro det er det som forårsaker det, for det blir mye bedre når jeg er hjemme hos mamma. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også helt avhengig av nesespray og har vært lite nådig med bruket i det ;-( Fikk panikkangst i går kveld fikk ikke sove før 5 i morges. Jeg ble lett forkjølet og tror det er det som forverrer tettheten. Jeg må innrømme at jeg blir deppressiv av dette, det er greit at jeg må kanskje ta kampen om avvening etter fødsel men om jeg kommer ikke til å kunne sove på nettene uroer meg veldig. Det er påskeferie nå og jeg kan hvile om dagen men hvordan skal det gå når ferie er ferdig og jeg må på jobb. Har alldri vært plaget av angst eller klaustrofobisk følelse tidligere men nå syns jeg nesten det er patologisk...Skal prøve å begrense bruken av spray til 3 ganger per døgn...Er så lei og kun i uke 24...



Anonymous poster hash: 610a1...dde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dere sliter med tett nese til vanlig kan jeg anbefale ørelysbehandling! Har hatt problemer med tett nese og følt meg tett i ørene hele livet frem til den behandlingen. Etter det (til graviditeten nå ) har jeg kunnet puste og leve normalt uten å snufse meg gjennom dagene :)

Men kjenner nå når slimhinnene er opphovnet og jeg er så tett at jeg er jammen meg glad jeg er kvitt det til vanlig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker saltvannspray på dagtid og rhinox fra 2 år og oppover på natta.

 

Anonymous poster hash: fb2b4...e28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...