Gå til innhold

positiv test, denne gangen har de bare å holde seg på plass!! :)


lenafk

Anbefalte innlegg

 

Det skjemaet du nevner; er det det kontaktskjemaet som ligger på nettsidene? Og hvordan fungerer det med infeksjonstesten? 

 

Hvordan gikk det?

Tok du kontakt med de?

 

Her fant de hidden clamydia som de kaller det, så nå går jeg og samboer på kraftig antibiotikakur. Nå krysser jeg fingrene for at det er dette som skal til for at spiren blir sittende. Uansett så kommer jeg til å ta prednisolon på neste forsøk bare for å være sikker på at jeg ikke har et imunforsvar som jober i mot også.

 

Hidden clamydia? Aldri hørt om. Men det gir jo håp om at det kan finnes noe svar til slutt. Skal jommen ta kontakt med de! Fantastisk forum, dette her, man har jo ingen sjanse å lete frem i denne jungelen selv! Har du forresten vært hos Serum i Athen eller bare tatt hjemmetest?

Endret av Lakseenka
Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Hidden clamydia? Aldri hørt om. Men det gir jo håp om at det kan finnes noe svar til slutt. Skal jommen ta kontakt med de! Fantastisk forum, dette her, man har jo ingen sjanse å lete frem i denne jungelen selv! Har du forresten vært hos Serum i Athen eller bare tatt hjemmetest?

 

 

Legen der nede kalte det vel kronisk clamydia, men hvis man googler så er det, det som blir kaldt hidden clamydia, siden den ikke slår ut på vanlig tester, men går lengre opp i livmoren, derfor man må bruke menstrasjons blod når man sender prøve til de. Så jeg har bare tatt hjemmetest og sendt prøven til de, og hatt ellers kontakt pr mail. Er to tester man kan bestille hos de, og på de så får du sjekket for ganske mye som de ikke sjekker i norge.

Lenke til kommentar

Jeg har heller aldri hørt om hidden chlamydia før. Men etter å ha satt meg litt inn i saken konkluderte jeg, en smule slukøret, med at dette nok ikke er så nytt og banebrytende som jeg tenkte da jeg først leste denne tråden. Legger ved en link fra 2010, en nettside hvor en dame spør og en lege svarer.

 

http://www.medhelp.org/posts/STDs/tests-for-chlamydia/show/1224770

 

Er dessverre ganske sikker på at denne testen for hidden chlamydia er noe de fleste seriøse fertilitetsleger vil fnyse av....

Når det er sagt så håper jeg virkelig at jeg tar feil, og at dere kommer helt i mål snart!

 

 

Anonymous poster hash: 2bfd4...b1f

Lenke til kommentar

Hidden clamydia har nok aldri vært banebrytene nytt, men er veldig lite snakket om i norge. Og ja, enig, er nok ikke mange klinikker i norge som ville ha ment at dette stemte, eller at det er feil å ta test av menstrasjonsblod osv osv. Men hva som er fordelen med menstruasjons blod er at du får med blod og vev fra høyere opp, slik at bakterer som ikke er "akutt" har muligheten til å bli oppdaget. På svar resultatene jeg har fått tilbake står det en del hvordan de gjennomførte den testet, med noe som kalles for Realtime PCR. Kan ikke si at jeg har satt meg så mye inn i det.

Av de testene som ble gjennomført så ble det utført to forskjellige clamydia tester hos  to forskjellige labber, den ene slo ut og den andre ikke. Så det er helt klart ikke en akutt infeksjon jeg har, og jeg forventer ikke at dette skal løse mitt problem, for det har vært mange utfordringer på veien, APS og lavt stoffskifte blant annet. Men hidden clamydia kan være årsaken til at jeg har hatt exu, og kan være årsaken til at embryoet ikke utviklet seg rett nå sist, men det kan være andre ting også. Med andre ord det kan være mye som kan være årsaken, men når man har mistet 8 ganger og har prøvd det som er å prøves, og leger i norge sier de ikke kan hjelpe til noe mer, så går man andre veier

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...