Gå til innhold

positiv test, denne gangen har de bare å holde seg på plass!! :)


lenafk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ingrepet på onsdag gikk overraskende greit. Var kjempe nervøs pga at jeg aldri har fått narkose før, men det gikk strålende. De kunne ikke visuelt se at jeg hadde blæremola, og godt er det, for hvis jeg har det så er det ikke den agresive varianten i hvert fall :) Så nå venter jeg bare på svaret for biopsien.

De måtte vist ta litt av livmorveggen og muskelen, for morkaka hadde grodd for langt inn. Så jeg er overlykkelig over at jeg fikk utskrapning, hvis ikke så kunne jeg fort ha mistet mye blod :s Så litt flaks i uhell hadde jeg.

 

Er overraskende ved godt mot, så tror jeg har klart å jobbe igjennom en del følelser denne gangen, eller så er jeg blitt for vant til å miste. Har uansett bestemt meg for at jeg skal ta meg en lang pause, så blir nok ikke noe nytt ivf forsøk på meg før tidligst årskifte. Og det var helt greit for riksen. Så nå skal jeg nyte sommeren, og bygge opp tomta på huse vi flytter inn i om et par mnd.

 

Ha en flott sommer alle sammen! Og tusen takk for alle gode ord og gode klemmer, har satt veldig mye pris på det!! <3

Lenke til kommentar

Så utrolig sterk du er!💚 Godt å høre at det gikk forholdsvis greit og at du er ved godt mot! En riktig god sommer til deg også, og masse lykke til ved et evt nytt forsøk!👍😄

Lenke til kommentar

Ingrepet på onsdag gikk overraskende greit. Var kjempe nervøs pga at jeg aldri har fått narkose før, men det gikk strålende. De kunne ikke visuelt se at jeg hadde blæremola, og godt er det, for hvis jeg har det så er det ikke den agresive varianten i hvert fall :) Så nå venter jeg bare på svaret for biopsien.

De måtte vist ta litt av livmorveggen og muskelen, for morkaka hadde grodd for langt inn. Så jeg er overlykkelig over at jeg fikk utskrapning, hvis ikke så kunne jeg fort ha mistet mye blod :s Så litt flaks i uhell hadde jeg.

 

Er overraskende ved godt mot, så tror jeg har klart å jobbe igjennom en del følelser denne gangen, eller så er jeg blitt for vant til å miste. Har uansett bestemt meg for at jeg skal ta meg en lang pause, så blir nok ikke noe nytt ivf forsøk på meg før tidligst årskifte. Og det var helt greit for riksen. Så nå skal jeg nyte sommeren, og bygge opp tomta på huse vi flytter inn i om et par mnd.

 

Ha en flott sommer alle sammen! Og tusen takk for alle gode ord og gode klemmer, har satt veldig mye pris på det!! <3

 

 

Utrolig leit å høre dette. Alle gode tanker til deg...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei! Har ikke lest dette før.

Har du fått prøvesvar mtp mola? Bare å ta kontakt om du har det og trenger hjelp eller trøstende ord. Har hatt det selv og vet mye om hva man går gjennom. Klem!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Annonse

Hei! Har ikke lest dette før.

Har du fått prøvesvar mtp mola? Bare å ta kontakt om du har det og trenger hjelp eller trøstende ord. Har hatt det selv og vet mye om hva man går gjennom. Klem!

 

hei :) Lenge siden jegh ar vært innom her. Har trengt meg en pause.

Og tusen takk for for klemmen :) jeg fikk prøvereslutatet og jeg var veldig heldig,det viste seg å ikke være blære mola. Tusen takk for omtanken!

Lenke til kommentar

Trekker eit djupt andedrag og tenker på deg. Det er så j....urettferdig. Eg var omtrent der du er no for 2 år sidan. Hadde også blæremola og fekk karantene i 6 mnd. Det var drit! Og klokka tikka. Men du;eg sitter no her med tvillingjenter, og har (nesten) gløymt den tida. Håpar du blir ferdig med dette fort, at det ikkje er mola, at du orkar å starte på an igjen og at,alt blir heilt supert når du sitter der med ein liten baby! Det er fullt muleg! ....men det er ein tøff tid du må gjennom først. Hold ut!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Stille fra meg om dagen, fokuserer mye på å få ferdig huset som vi bygger, og å gå ned i vekt. I dag endelig kan jeg si at jeg har gått ned alt jeg har gått opp siden oktober i fjort pga hormoner, hele 12 kg klarte å snike seg på,og etter 9 uker er de av :D Planen er å fortsette å gå ned til jeg setter i gang med neste forsøk på slutten av året, og frem til da så har jeg gått til Serum i Athen for hjelp, for har hørt om mange som har gått ditt som har minstet mang ganger, hvor det viser seg at de har en infeksjon i underlivet som ikke har blitt oppdaget, så etter en mnd med antibiotika så sitter spiren. Så nå sitter jeg og tripper til de åpner opp igjen etter sommerferien for å få sjekket om det også gjelder meg (testen kan tas hjemme og sende til de). Tenker også på om jeg skal ta en tur ned til de og få testet ut nivået mitt av natural killer cells, for å se om de er årsaken til at jeg mister. Men først vil jeg ha svaret på infeksjons testene. Noen av dere som vet om jeg kan teste nivået for de cellene her i norge?

Lenke til kommentar

Spennende at du skal kontakte klinikk i Athen! Det må du fortelle om her etterpå. Eg skal til dr Mortensen i Bergen igjen i morgen, da tenkte eg å spørre om NK- celler. Skal legge ut her kva han seier.

 

Grattis med rask vektreduksjon! Skikkelig kipt å få vektøkning i tillegg, som om det ikkje er trasig nok å miste

Lenke til kommentar

Spennende at du skal kontakte klinikk i Athen! Det må du fortelle om her etterpå. Eg skal til dr Mortensen i Bergen igjen i morgen, da tenkte eg å spørre om NK- celler. Skal legge ut her kva han seier.

 

Grattis med rask vektreduksjon! Skikkelig kipt å få vektøkning i tillegg, som om det ikkje er trasig nok å miste

 

Tusen takk! :)

Skal holde oppdattert hvordan det blir med den klinikken i Athen. Sattser på at jeg får svar på infeksjons prøven i begynnelsen/midten av september :)

Ja gjør det, for gjør det litt lettere hvis jeg kan ta en blodprøve på NK celler her i norge enn å måtte dra ned til Athen :)

Lenke til kommentar

Da har eg vore hos Dr Mortensen igjen- og igjen må eg si at han er bare heelt fantastisk! Sist tok han bla vit d -prøve, den var lav. De andre prøvene han tok sist var normale.  Eg har spurt flere leger ang vit d men de vet ingenting om det. Mortensen sa at d vit var veldig viktig for fertilitet og et traskt google- søk vil også vise det samme. Han er på dette stadiet litt overbevist om at eg har enten immunceller i livmorslimhinne eller at eg hat translokasjon i egg. Han anbefalte en klinikk i Thailand (All ivf: www.allivfcenter.com) som visstnok var superproff og tok alt av prøver inkl PGD. Det var visst ikkje så lett å få tatt NK- celleprøve sånn eg forstod det på han. Ellers fikk eg sms av han i dag der han viser til nettsida www.hfea.gov.uk/preimplantation-genetic-diagnosis.html. Eg har ikkje vært innom og kikka på denne sida sjøv da eg og mannen faktisk begynner å føle oss litt mere ferdige med denne karusellen. Vi har startet adopsjonsprosess og så skal vi ta det litt med ro med prøvinga ei stund og hvis det ikkje er d- vitaminet som gjør at vi mister så er det ikkje sikkert at vi orker å gå videre. Lykke til i Athen i alle fall!

Lenke til kommentar

Annonse

Forstår veldig godt at du er skeptisk! Det måtte kanskje positiv lesning om de i athen før jeg tok kontakt. Jo lengre vekk jo mer skummelt blir det føler jeg! Legger med linken til Serum: http://www.ivfserum.com/

Det jeg gjorde her var å sende inn et skjema som de har på siden sin. Er rett og slett hele prøve historikken min. Så gikk det et par dager, så kommer de tilbake med hva de tenker at skal til, og en del andbefalinger, homoner osv. SÅ kan man bestille tlf samtale med de (ingen ting av dette koster penger). Du får også masse informasjon, slik som jeg nå som sender inn en infeksjons prøve til de. Har jeg infeksjon så sender de resept og slitk til norge. Koster vel ca 2100,- og føler at det, er det værdt. Hun jeg pratet med skrev også tilbake at de normalt sett ikke anbefaler å teste for NK-celler, men man kan gjøre det på klinikken dems man-torsdag. 

Så jeg tenker slik at jeg nok kommer til å ta en tur ned og få sjekket det. Pluss få med en del medikamenter hjem igjen.

 

Jeg har googlet masse om serum, og har ikke funnet noe negativ tilbakemelding på de, og min følelse er at de er profisjonelle, og oppriktig ønsker å hjelpe. Sikkert slik Dr Mortensen også er, bare at de kanskje har litt mer muligheter.

 

Jeg kjenner så godt igjen den følelsen, jeg har ett ICSI førsøk i norge. Går det ikke den gangen så vet jeg ikke hva jeg gjør, om jeg kjøper et par siste forsøk hos serum bare for å ha prøvd dems metode, eller om jeg bare lar alt ligge. For kan jo ikke fortsette å holde på slik å miste hele veien. Hadde bare det dummet håpet om at en dag går det, lagt seg!

Lenke til kommentar

Vurderer Serum selv. Klinikken er stengt fem til den 31.aug. Jeg får sende de en mail etter det. Jeg venter (fortsatt!!) på ny hysteroskopi på sykehuset her. De vil ta prøver samtidig. Tror det var noe NK-celler. Begynner å miste troen jeg :( Har vurdert adopsjon en stund nå, men tar jo flere år det også. Kanskje det ikke er meningen at det skal flere barn inn i familien min :( 

Lenke til kommentar

Alt dette slitet må jo til slutt gi oss det vi ønsker tenker jeg. Men enig det er ikke alltid like lett å holde motet oppe!! Nå er det kun 1 uke igjen til jeg kan sende inn infeksjons testen som jeg har gjort! Er veldig spent på om de finner noe.

Lenke til kommentar

Det skjemaet du nevner; er det det kontaktskjemaet som ligger på nettsidene? Og hvordan fungerer det med infeksjonstesten? 

 

Ja, er nok det skjemaet. Er vel bare det skjemaet de har der, er det ikke? I hvert fall mye info som må fylles ut. Men det hjelper dem i å finne ut hva som kunne ha vært ideelt for deg å prøve.

 

Infeksjons testen går ut på å ta noen dråper av menstrasjons blodet ditt, og sende det inn til de, slik at de får sjekket det for bakterier. Grunnen til at de bruker menstrasjonsblodet er for de da får en god prøve i fra livmoren i forhold til vanlig svipe som de gjør hos legene. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det skjemaet du nevner; er det det kontaktskjemaet som ligger på nettsidene? Og hvordan fungerer det med infeksjonstesten? 

 

Hvordan gikk det?

Tok du kontakt med de?

 

Her fant de hidden clamydia som de kaller det, så nå går jeg og samboer på kraftig antibiotikakur. Nå krysser jeg fingrene for at det er dette som skal til for at spiren blir sittende. Uansett så kommer jeg til å ta prednisolon på neste forsøk bare for å være sikker på at jeg ikke har et imunforsvar som jober i mot også.

Lenke til kommentar

Jeg reiste en tur til Hausken først. Fikk et opplegg med medisin som jeg ikke har forsøkt før (Prednisolon bl.a.) De tre legene der var veldig overbevist om at det er mitt eget immunforsvar som ødelegger. Hidden clamydia sier du? Hmm.. det må jeg sjekke ut. Mannen var småskeptisk til Aten da han så for seg flere hundre tusen ut vinduet og mye reising. Men kanskje jeg kan sende ned en prøve og fortsatt behandles i Norge som før. 

Lenke til kommentar

Har hørt mye bra med Hausken, så håper at du får den hjelpen du trenger der :)

De i athen mente også at det var infeksjon og/eller imunforsvaret mitt som var årsaken. Noe jeg selv mener jeg fikk bekreftet siden jeg kom til 9 uker og ikke bare 4 uker nå sist, som var første gang på prednisolon. Så med denne antibiotikakuren så håper jeg virkelig at neste spire blir sittende hele veien. Ulempen er at risken ikke støtter å gi prednisolon så må finne meg en lege i oslo som støtter meg på det, siden jeg ikke kommer til å sette mine bein på kontoret til han som ga meg det sist.

I hvert fall så er hidden clamydia nok årsaken til at jeg har hatt exu, gudskjelov så har jeg fått hysteroskopi i ettertid som bekrefter at alt ser bra ut og ingen arrdannelse i livmoren :)

Lenke til kommentar

Har hørt mye bra med Hausken, så håper at du får den hjelpen du trenger der :)

De i athen mente også at det var infeksjon og/eller imunforsvaret mitt som var årsaken. Noe jeg selv mener jeg fikk bekreftet siden jeg kom til 9 uker og ikke bare 4 uker nå sist, som var første gang på prednisolon. Så med denne antibiotikakuren så håper jeg virkelig at neste spire blir sittende hele veien. Ulempen er at risken ikke støtter å gi prednisolon så må finne meg en lege i oslo som støtter meg på det, siden jeg ikke kommer til å sette mine bein på kontoret til han som ga meg det sist.

I hvert fall så er hidden clamydia nok årsaken til at jeg har hatt exu, gudskjelov så har jeg fått hysteroskopi i ettertid som bekrefter at alt ser bra ut og ingen arrdannelse i livmoren :)

Lena, jeg kan anbefale Nicolai Holst på fertilitetssenteret i Oslo om du ser etter en ny lege.

Lenke til kommentar

 

 

Har hørt mye bra med Hausken, så håper at du får den hjelpen du trenger der :)

De i athen mente også at det var infeksjon og/eller imunforsvaret mitt som var årsaken. Noe jeg selv mener jeg fikk bekreftet siden jeg kom til 9 uker og ikke bare 4 uker nå sist, som var første gang på prednisolon. Så med denne antibiotikakuren så håper jeg virkelig at neste spire blir sittende hele veien. Ulempen er at risken ikke støtter å gi prednisolon så må finne meg en lege i oslo som støtter meg på det, siden jeg ikke kommer til å sette mine bein på kontoret til han som ga meg det sist.

I hvert fall så er hidden clamydia nok årsaken til at jeg har hatt exu, gudskjelov så har jeg fått hysteroskopi i ettertid som bekrefter at alt ser bra ut og ingen arrdannelse i livmoren :)

Lena, jeg kan anbefale Nicolai Holst på fertilitetssenteret i Oslo om du ser etter en ny lege.

Han har jeg også vært hos! Litt orginal, men føler absolutt at han fikk fart på sakene!👍 Punkterte en cyste gjorde han også, som jeg hadde gått med i tre år, hvorpå jeg ble gravid syklusen etter! .... Og nå har jeg 19 dager til termin!❤️ Synes ikke det var så dyrt på Fertilitetssenteret heller!😄

Lenke til kommentar

 

 

Har hørt mye bra med Hausken, så håper at du får den hjelpen du trenger der :)

De i athen mente også at det var infeksjon og/eller imunforsvaret mitt som var årsaken. Noe jeg selv mener jeg fikk bekreftet siden jeg kom til 9 uker og ikke bare 4 uker nå sist, som var første gang på prednisolon. Så med denne antibiotikakuren så håper jeg virkelig at neste spire blir sittende hele veien. Ulempen er at risken ikke støtter å gi prednisolon så må finne meg en lege i oslo som støtter meg på det, siden jeg ikke kommer til å sette mine bein på kontoret til han som ga meg det sist.

I hvert fall så er hidden clamydia nok årsaken til at jeg har hatt exu, gudskjelov så har jeg fått hysteroskopi i ettertid som bekrefter at alt ser bra ut og ingen arrdannelse i livmoren :)

Lena, jeg kan anbefale Nicolai Holst på fertilitetssenteret i Oslo om du ser etter en ny lege.

Han har jeg også vært hos! Litt orginal, men føler absolutt at han fikk fart på sakene! Punkterte en cyste gjorde han også, som jeg hadde gått med i tre år, hvorpå jeg ble gravid syklusen etter! .... Og nå har jeg 19 dager til termin!❤ Synes ikke det var så dyrt på Fertilitetssenteret heller!

 

 

 

 

Har hørt mye bra med Hausken, så håper at du får den hjelpen du trenger der :)

De i athen mente også at det var infeksjon og/eller imunforsvaret mitt som var årsaken. Noe jeg selv mener jeg fikk bekreftet siden jeg kom til 9 uker og ikke bare 4 uker nå sist, som var første gang på prednisolon. Så med denne antibiotikakuren så håper jeg virkelig at neste spire blir sittende hele veien. Ulempen er at risken ikke støtter å gi prednisolon så må finne meg en lege i oslo som støtter meg på det, siden jeg ikke kommer til å sette mine bein på kontoret til han som ga meg det sist.

I hvert fall så er hidden clamydia nok årsaken til at jeg har hatt exu, gudskjelov så har jeg fått hysteroskopi i ettertid som bekrefter at alt ser bra ut og ingen arrdannelse i livmoren :)

Lena, jeg kan anbefale Nicolai Holst på fertilitetssenteret i Oslo om du ser etter en ny lege.

 

 

Tusen takk for tips! Skal sjekke han ut :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...