Gå til innhold

positiv test, denne gangen har de bare å holde seg på plass!! :)


lenafk

Anbefalte innlegg

4 april ble jeg ruger på to perfekte egg, ruge dag 8 begynte jeg å teste positiv, og testen blir bare sterkere og sterkere :) har spottet en og annen dag, så lenge det kun er spotting så tar jeg det med ro.

Ikke minst har jeg mye bedre følelse på at det skal bli en eller to huleboere i 9 mnd! Det blir en kjempe spennende og nærvepinene uker forran meg, men en av de to må jo bare overleve syns jeg. Dette er 8tne gangen jeg sitter med en positiv test uten at jeg har fått et nøste, men denne gangen skjer det! :) 

 

8th time is the charm!

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Du er skikkelig tøff som står på og orker en ny graviditet! Gratulerer så mye med positiv test :) 

 

Måtte dette virkelig holde hele veien til mål. Du har noen skikkelig tøffe uker foran deg, men jeg håper både du og spiren(e) kommer dere helskinnet igjennom dem! Tenker på deg :)

Lenke til kommentar

Tusen takk!! :)

Håper om at det en gang lykkes er vel grunnen til at jeg har fortsatt. Men har trengt pauser i mellom for å komme til hektene igjen.

 

Masse lykke til med tvillingene lioness :)

Lenke til kommentar

Annonse

Tusen takk'!! Dere er så skjønne!! I dag er jeg 5+2 tiden går sakte, men alt ser ut til å være bra. Ingen tegn på at noe er galt, og hcg stiger som den skal. Normalt sett ville jeg allerede nå hatt en eller annet signal om at noe ikke var som det skulle. Har bestilt ul kontroll 13 mai, da vil jeg være 7+6 så det blir spennde!! Bare føles så innihapmen lenge ut til. Får ta et dypdykk i fysikken jeg skal ha eksamen i om litt over en mnd i håp om at tiden går fort :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå er jeg bare helt knust!!
Var på ul. Han fant plommesekken, men slet max med å se noe mer, han syns han så noe med en gang, men så tok det tid. prøvde også med utvendig ul, men så ikke noe mer. Så gikk tilbake til invendig og til slutt så klarte han å se litt, etter mye om og men så syns han at hjertet banket, men sakte. Størrelsen stemte heller ikke, for da skulle jeg ikke ha vært mer enn 6+1.... :( Så han syns ikke ting så riktig ut. Men han forbarmet seg over meg, og irritert på riksen som ikke har tatt å gitt meg den oppfølgingen jeg skal ha med min historikk. Så han kommer til å ta meg inn på ahus for kontroll mandag morgen for ny ul, og så må jeg ta hcg prøve i morgen og på fredag for å sjekke om den dobbler seg riktig. Er jo alltids et lite håp og jeg holder jo på den. Men nå må jeg også forbrede meg på at det ikke går denne gangen også, 8 gangen jeg er gravid uten å få et nurk. Tror ikke jeg orker mer nå, nå holder det!! Kanskje på tide å inse at jeg ikke skal få et nurk. Jeg vet jeg har et forsøk til på riksen, men går ikke dette må jeg ta meg en laaaaaaaang pause!!!! Veldig laaaaaaaaaaaaaang pause!!!

 

 Og jeg som skal være 8 uker i dag

Endret av lenafk
Lenke til kommentar

Ååååneiiii, du fortjener virkelig ikke denne usikkerheten! Men, det er jo som du sier, alltids et lite håp...❤️ Mange vokser veldig ulikt i denne perioden, noen kan faktisk også gå litt i "dvale"! Forsøk å tenk positivt og gjør noe godt for deg selv disse nervepirrende dagene, frem til mandag! Jeg heier å deg og dine to små!😄👍

Lenke til kommentar

Annonse

Off :-( dette var trist lesing. Kan ikke forestille meg følelsen å ha mistet så mange ganger. Men, ingenting er over enda, og det er lov å håpe at dette går bra, inntil det motsatte er bevist. Krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar

Er ved bedre mot i dag, kommet meg over det værste sjokket. Så nå krysser jeg alt det jeg krysser for at alt er ok på mandag! :)

Lenke til kommentar

I dag var det ingen liv. Embryoet hadde vokst bitte litt fra sist, men ikke mye. Legen mente at det også så ut som at jeg hadde blæremola, så skal derfor inn og få kirurgisk abort/utskrapning nå på onsdags morgen, for da må de ta biopsi. Hvis jeg nå har blæremola, så vil jeg få karantene på minst 6 mnd, men mest sansynlig et år. Supert når jeg allerede er 38, 39 om drøye 3 mnd clear.png ... Jeg er ikke like knust i dag som jeg var i forrige uke, for da føltes det ut som at værden falt sammen. Denne gangen var jeg mer forbredt. Men tanker som at jeg aldri skal bli en mor blir sterkere og sterkere, og med en økende alder så blir det en mer og mer realitet.

Ikke så godt humør i nå...... clear.png

Lenke til kommentar

I dag var det ingen liv. Embryoet hadde vokst bitte litt fra sist, men ikke mye. Legen mente at det også så ut som at jeg hadde blæremola, så skal derfor inn og få kirurgisk abort/utskrapning nå på onsdags morgen, for da må de ta biopsi. Hvis jeg nå har blæremola, så vil jeg få karantene på minst 6 mnd, men mest sansynlig et år. Supert når jeg allerede er 38, 39 om drøye 3 mnd clear.png ... Jeg er ikke like knust i dag som jeg var i forrige uke, for da føltes det ut som at værden falt sammen. Denne gangen var jeg mer forbredt. Men tanker som at jeg aldri skal bli en mor blir sterkere og sterkere, og med en økende alder så blir det en mer og mer realitet.

 

Ikke så godt humør i nå...... clear.png

ååå :( Håpet på positiv respons for deg :( så grusomt... rart nok forstår jeg litt hva du mener med at du ikke er like knust i dag... man lærer seg på en måte å beskytte seg.... godt de vil gi deg utskrapning og "obdukson" av embryoet så du år vite om det er blæremola eller ikke.... men sånn for fremtiden, er kanskje IVF et alternativ når man har hat blæremola? karantenen kommer vel også an på omfanget?

 

sender deg mange gode tanker og klemmer! Det var ikke sånn det skulle gå....

Lenke til kommentar

Sender alle gode tanker til deg. Vi er nesten like gamle så føler også på angsten om at tida renner ut. Håper du får kortere karantene enn fryktet, den "limbo- tiden" etter en abort er liksom så bortkastet

Lenke til kommentar

 

I dag var det ingen liv. Embryoet hadde vokst bitte litt fra sist, men ikke mye. Legen mente at det også så ut som at jeg hadde blæremola, så skal derfor inn og få kirurgisk abort/utskrapning nå på onsdags morgen, for da må de ta biopsi. Hvis jeg nå har blæremola, så vil jeg få karantene på minst 6 mnd, men mest sansynlig et år. Supert når jeg allerede er 38, 39 om drøye 3 mnd clear.png ... Jeg er ikke like knust i dag som jeg var i forrige uke, for da føltes det ut som at værden falt sammen. Denne gangen var jeg mer forbredt. Men tanker som at jeg aldri skal bli en mor blir sterkere og sterkere, og med en økende alder så blir det en mer og mer realitet.

 

Ikke så godt humør i nå...... clear.png

ååå :( Håpet på positiv respons for deg :( så grusomt... rart nok forstår jeg litt hva du mener med at du ikke er like knust i dag... man lærer seg på en måte å beskytte seg.... godt de vil gi deg utskrapning og "obdukson" av embryoet så du år vite om det er blæremola eller ikke.... men sånn for fremtiden, er kanskje IVF et alternativ når man har hat blæremola? karantenen kommer vel også an på omfanget?

 

sender deg mange gode tanker og klemmer! Det var ikke sånn det skulle gå....

 

 

Har forstått at man har karantene til i hvertfall hcg er mindre enn 5, og i 6 mnd etter, pga fare for at det skal blusse opp. Gynokologen snakket om minst 6 mnd i hvert fall.

 

Jeg er allerede på IVF eller ICSI pga samboers antall har falt veldig, så dette var andre ICSI forsøket mitt, forrige forsøk endte i exu. Så har et forsøk til i det offentlige :(

Lenke til kommentar

jeg kan ingenting om mola... derfor alle spørsmålstegnene ;)  Godt at dere har igjen et forsøk i det offentlige i hvert fall da... så kryses fingrene for at det IKKE er mola og du kan starte med nytt forsøk asap! og vær flink med vitaminer og kosthold. så kanskje det blir happy endings for deg også :hjertesmil:

 

prøv å nyte sommeren litt, selv om det er vanskelig...

 

heier på deg :klem1:

Lenke til kommentar

jeg kan ingenting om mola... derfor alle spørsmålstegnene ;)  Godt at dere har igjen et forsøk i det offentlige i hvert fall da... så kryses fingrene for at det IKKE er mola og du kan starte med nytt forsøk asap! og vær flink med vitaminer og kosthold. så kanskje det blir happy endings for deg også :hjertesmil:

 

prøv å nyte sommeren litt, selv om det er vanskelig...

 

heier på deg :klem1:

 

Ingen problem :) Har måtte google masse selv for å forstå hva det var, hadde aldri hørt om det. Er vist noe som kan skje 1 av 2000 graviditeter. Vil si at noe galt har skjedd under befruktningen. Hos meg utviklet det seg et foster med mest sansynlig kromosonfeil som har gjort morkaka syk, for det så ut som at den hadde masse blærer i seg. Den forårsaker at hcg vil stige,og det vil oppføre seg som svuls. Hvis ikke hcg går ned og holder seg nede så må de sette meg på cellegift for å bli kvitt det. Men som oftest slipper man å gå så langt. Derfor de gir lang oppfølging pga fare for at det kommer tilbake.

Står litt info her hvis du er intressert :)http://sml.snl.no/bl%C3%A6remola

 

Tusen takk for lykkeønskninger! :) En dag må det jo bli min tur også! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...