Gå til innhold

Orker ikke mer...


LilleKlok

Anbefalte innlegg

29 uker imorgen, og har alt mulig: Bekkenløsning, halsbrann, restless legs, karpal tunnel, vond rygg, konstant tett nese. Det går greit, men jeg sover så veldig dårlig om natta, og da synes jeg dagen blir helt uutholdelig. Er sykemeldt siden uke 26 og holder på å gå på veggene her hjemme. Jeg mener ikke å syte (eller jo;-), men jeg lurer bare på om det er andre som har det/har hatt det sånn? Kunne ha god bruk for noen oppmuntrende ord fra dere som vet hva jeg snakker om :-)

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Jupp, høres ut som meg;-)
Og med to små som skal leveres/hentes i bhg og div så blir en sliten.
Trøster meg med at det bare er for en periode.
Er 29+2 så vi er helt likt da.
Hvor skal du føde?
Jeg hører til Riksen og der setter de vistnok igang en uke før termin om det ikke har skjedd noe.

Lenke til kommentar

Bøyer meg i støvet for alle som tar seg av barn i tillegg...! Jeg skal også på Rikshospitalet :-) Men det spørs om jeg er på frifot da: Naboen demonterer og pigger ut badet sitt slik at jeg ikke får sove ila dagen heller. Vurderer å finne fram arsenikken...

Lenke til kommentar

Hehe... skjønner hva du mener!

Glad jeg ikke bor i leilighet lenger!
Når har du termin? Kanskje vi møtes på barsel da:-)

Får du noe behandling eller trening for bekkenet?
Jeg går på bassengtrening, er veldig deilig!

Lenke til kommentar

:-/ Vi flyttet akkurat i tomannsbolig i søken etter fred og ro, men her er det de mest bråkete naboene man kan tenke seg! Termin er 3. juli :-) Går til fysioterapi, det hjelper, men jeg skal virkelig prøve bassengtrening! Takk for tipset :-)

Lenke til kommentar

Hvor bor dere?
Jeg bor på Lørenskog, har termin 30. juni:-)

Håper de er ferdige med bade snart da, så det blir mulig å slappe av.

Nå skal jeg lukke øynene litt, siste dag i bhg, så skal kidsa ha fri til neste onsdag. Heldigvis er mannen hjemme de røde dagene, så blir det litt familiekos, ikke bare stress.

Venter dere gutter eller jenter?
Vi venter 2 jenter:-)

Lenke til kommentar

Annonse

Rikshospitalet her også! Var på 30-ukerskontroll i dag, og alt ser bra ut med tvillingene. Gutt + jente, de veier ca 1800 gram begge to nå. Cervix lukket og ingen tegn til at noe skulle skje de nærmeste ukene. So far, so good.

 

Men jeg holder på å gå på veggen av andre festlige komplikasjoner ved tvillingsvangerskap... svangerskapsdiabetes siden uke 23, og er så matlei og sulten hele tiden. Drømmer bare om appelsinjuice og brødskiver med brunost. Ingen sjokolade i påsken på meg :( På toppen av det hele har jeg pådratt meg troboflebitt i begge lårene, altså årebetennelse og små propper i de ytre blodårene. Og det er så sinnsykt vondt at jeg går på veggen. Sprenger i hele låret og jeg klarer ikke engang sitte ved middagsbordet og spise. Argh. Alt som hjelper er å ligge flatt, rett ut. I dag fikk jeg heldigvis mye sympati hos legen på Riksen, som mente dette var et uvanlig kraftig tilfelle og satte meg på blodfortynnende sprøyter. Alt for å slippe unna vondtene. Håper det hjelper.

 

På den lyse siden har jeg ingen bekkenløsning, der føler jeg med dere altså. Høres vondt ut! Jeg sover faktisk også relativt godt om natta (minus restless legs, Lilleklok, det er er slitsomt ja!). 

 

Og om en sju-åtte uker er det to små som frarøver meg nattesøvnen. Spennende å nærme seg termin uke for uke... tenk om vi føder ca på samme tid?

Lenke til kommentar

Ja de bena blir jeg gal av når jeg har lagt meg. Sover generelt nokså dårlig, og når kidsa kommer blir det nok ikke mer søvn, men da sover man når man kan. Uten vondter. Eller, kanskje vonde pupper da..

Så er det jo beldig fin tid vi får på! Slippe å pakke inn i dresser og poser, med lue og votter og full pakke hver gang vi skal ut. Og man blir gal av å bare sitte inne, så er greit at det er sommer når de kommer, så kan man ta hvertfall noen korte turer ut.

Nei, gleder meg til å bli kvitt denne magen og det som følger med, så får jeg heller angre når jeg sitter her som 4-barnmor....hehehe.

Så bra at alt så bra ut på kontroll!!
Jeg var der på fredag. LMh på 4 cm og helt lukket. Var ca 1450 g hver seg, rett over gjennomsnittet for enlinger..... Men forstod det sånn at de vokser normalt til ca uke 30, så blir de hengende litt etter..

 

Hvordan ligger deres små?

Jeg har tv1 i sete og tv2 i hodeleie. Håper jeg slipper å føde tv1 i sete....... Men vil heller ikke ha ks, så hun får snu seg før den tid;-)

 

Lenke til kommentar

Hehe, jeg har uroet meg litt over tv1 som ligger i sete, men tv2 ligger i tverrleie, så da kan det jo være det samme hva tv1 gjør :-) Jeg håper de snur seg, men jeg synes det virker veldig trangt å gjøre det når de er to. Trodde ikke man fikk føde hvis tv1 lå i sete, dollypopp? Har de sagt noe om det?

 

Lurer også fælt på om de setter i gang uke 38 el 39, eller om de ser an hver enkelt.

 

Sist jeg så på dem var de 1022 og 1030 g, i uke 26. Skal på kontroll neste uke og håper de legger fint på seg! Veide meg selv i uke 28, og har bare lagt på meg 9kg. Synes det er lite, men det kommer vel ;-) Har voldsom appetitt på kjøtt og søte drikker...! Heldigvis ingen sv.skapsdiabetes her. Det høres innmari leit ut. Håper ingen av oss ender opp med både diabetes og bekkenløsning! :-) Og at barna blir der de skal en stund til. Vi får to gutter :-)

Lenke til kommentar

Jeg trodde heller ikke man fikk føde når Tv1 lå i sete, men joda. Fikk beskjed om det på fredag. Hvertfall siden jeg har født før.
Jeg spurte et annet sted om det med igansetting i forhold til seteleie, skulle jo tro det var gunstig at de ikke er så store, men de fleste svarte at de ikke ble satt igang tidligere pga det. Flere hadde gått til termin.

Jeg har fått beskjed om at de som oftest setter igng en uke før termin dersom ingenting har skjedd.

 

Jeg har heller ikke gått opp noe mer enn deg. Men nå er jeg veldig lite mobil, så nå raser nok kg på... Får vondt med en gang, så blir mest på soffan.
Forrige svangerskap hadde jeg gått opp 15 kg i uke 24....så er godt fornøyd jeg..

Lenke til kommentar

Å, men jeg må si jeg er glad for at det kan være mulig å føde med første i sete, jeg har så lyst til å se hva kroppen er god for, og jeg tipper at jeg ikke kommer til å være gravid flere ganger. Her er vi nemlig to kandidater, og hvis vi skal ha flere så kunne det være morsomt om kona bar frem neste. Og med tvillinger som eneste sv.skapserfaring så frister det ikke så veeeeldig å være gravid igjen...;) Men det er vel ikke nødvendigvis representativt, har jeg hørt?

 

Så koselig at vi er flere som er kommet ca like langt :-)

 

Dere er helt sikkert sykmeldte? Jeg ble sykmeldt for tre uker siden. Går litt på veggen av det :-/ Men det er jo godt for noe :-)

Lenke til kommentar

Ugg. Er 30+1 og er sliten, ja. Bekkenløsning og svangerskapsdiabetes - ingen spøk! Heldigvis så blir vektoppgangen redusert, kan jo ikke spise noe som jeg har SINNSYKT lyst på. Søte bakevarer - feks! Må nok innrømme at jeg synder litt innimellom...

 

De siste dagene har jeg fått episoder det det er veldig tungt å puste. Blir ør i hodet og alt virker veldig rart. Samme om jeg ligger på siden, sitter eller står. Veldig ubehagelig :-/

 

Gleder meg til vekstkontroll i neste uke. Synes det er så spennende å følge med :) 28+6 var de 1130 g og 1250 g.

Åse sjukehus (i Ålesund) praktiserer igangsetting i uke 38, når det er enegget som de tror jeg har. Spennende !

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Annonse

Hvordan går det med dere? Her har jeg hatt mensmurringer et par dager, løsage igår og mye medtrykk i natt. Fikk beskjed om å ta det veldig med ro, og ringe føden hvis det ikke ga seg. Er 32 uker idag, så håper jo at de blir der litt til, rart å tenke på at de kan komme nå... Håper alt er vel hos dere andre!

Lenke til kommentar

Jeg har mange rare greier i magen for tiden. Men tenker at det bare er plassmangel som gjør at jeg kjenner mye.
For min del må de bare kommer nå....! Er sååååååå lei! Nettene er et helvete. Finner ingen stillinger som er behagelige. Blæææææ....
Men, jo lenger tid det tar jo mer av sommern får pappan permisjon. 
Vi får vel smøre oss med tålmodighet litt til.

 

Lenke til kommentar

Åh, jeg er så enig. De nettene... Alt er vondt! Men i kveld ble det en tur på føden pga menssmerter og løs mage, og det gjør at jeg faktisk vil at dette skal vare en god del lenger, samme hvor slitsomt og vondt det er... Vil ikke at de skal komme nå! Har tatt ctg på begge, ser ut til at de har det prima. Nå venter vi bare på å se hvordan det står til med livmorhalsen. Vil veldig gjerne slippe langtidsopphold på Riksen, krysser fingrene..!

Lenke til kommentar

Livmorhalsen er gått fra 3,4 til 2 ila 12 dager, så det i kombinasjon med menssmerter gjør at det blir innleggelse, men på Ullevål, fordi barneavd er full her på Riksen. Men jeg skal nok knipe igjen litt mer, selv om tv1 ligger heeelt nederst og banker på utgangsdøra ;-)

Lenke til kommentar

Oi, LilleKlok, kanskje det faktisk begynner å nærme seg for deg? 32 uker er jo litt tidlig, men du er virkelig i trygge hender om noe skulle skje. Du må oppdatere :)

 

Jeg skal på 33-ukers kontroll i dag. Har gått ned masse i vekt pga svangerskapsdiabetesen og nå veier jeg bare ca 6 kg mer enn før graviditeten. Var oppe i + 10 kg men har rykket ned igjen nå så lurer litt på hva de mener om det. Får bare ikke i meg (nok) mat.

 

Håååååper disse babyene finner på at de skal bli i magen noe særlig mye lenger enn 37 uker.

 

Dolllypop, Bondefrøken og dere andre; hvordan er formen?

Lenke til kommentar

Bra du blir tatt godt vare på. Lilleklok. Uke 32 er jo ikke sååå tidlig, godt vi har kommet så langt!

Har tv1 snudd seg nå i det siste?
Jeg har tv1 i seteleie og ser ikke for meg at det er plass nnok til at hun kan snu seg nå...

Lmh min har gått opp og ned hele veien. Skal på ny ul på fredag, spent på hvordan det står til da.
Har ikke noe nedpress, men kjenner mye ubehag nederst i magen. Som støt liksom... flere som har det sånn?

Jeg har sovet litt bedre de siste nettene, men er skikkelig vondt å snu seg. Magen er stein hard og skikkelig spengt. Venter på at hele kula skal sprekke...

Har dere fått noe svar ang igansetting? På Riksen virker det som man fint kan gå til termin, men jeg kommer til å gå kikko bananas før den tid altså. Håper å få svar ang det på fredag også.

 

Lenke til kommentar

Hmm, nå er lmh målt til 25 mm. Jeg får dra hjem! Hipp hurra! Sov ingenting i natt, disse sengene er ganske harde, så jeg håper jeg slipper å ligge i dem igjen før barna er på utsiden av kroppen... Skal ta det med ro, da. Noen tips på gode tv-serier..?;-)

 

Støt, hmm, tv1 tar liksom fart med kroppen og skyter seg ned i bekkenet. Men det er kanskje ikke det hos deg, Dollypopp? Har hatt ganske mye muskelsmerter nederst i magen, har gitt opp å gå med bukser med linning, så bruker stort sett tights ol.

 

Vi spurte på Riksen, der sa de senest uke 39. Håper på en mellomting mellom nå og da :-) Kan jo bli sabla tungt dette her, jeg puster og peser og synes det er knallhardt å komme meg opp og ned av seng og sofa ol, hehe..

 

Pussig med vekta da, lioness... Så kjipt. Tipper du gleder deg veldig til å kunne spise fritt igjen?? :-) Jeg var litt bekymra for at jeg la på meg for lite hanske lenge. Men nå har jeg lagt på meg 3 kilo på 12 dager..!! Fått mye vann i kroppen, så jeg håper ikke det fortsetter sånn ;-) Megavonde karpal tunnel-hender...

 

Ha en god ettermiddag med de store magene :-) Koselig å holde kontakt med dere!

Lenke til kommentar

Tvilling I i seteleie her også, dollypop. Hva tenker du om det? Hun lå med hodet ned sist, så det var litt overraskende. Hadde ikke skjønt at hun hadde snudd seg :)

 

Hvis hun ikke snur seg tilbake igjen de kommende ukene (33+2 i dag) får jeg velge om jeg vil føde vaginalt med jeg I i sete eller ha keisersnitt. Må innrømme at jeg er usikker. Min første innskytelse er at jeg jo ønsker en vaginal fødsel. Og siden jeg har født før (3832 g) vet vi jo at bekkenet er stort nok. Men så leser jeg at "alle" utenlandske fagmiljøer anbefaler anbefaler snitt i denne situasjonen, gitt den ekstra risikoen med to stk. Ønsker isåfall også en sterilisering samtidig da det er 100% uaktuelt med flere graviditeter for meg... Hva ville dere tenkt?

 

Har ellers fått antydninger om igangsetting ca 10 dager før termin, men dette var før sv.skapsdiabetes og diverse, så nå vet jeg ikke helt hva som er planen. Tenker at jeg sikkert er gravid fremdeles til kontr i uke 36 og at vi kan se an leiet osv. da. Men er som deg nokså lei og vil nok være klaaaar for fødsel etter 37+0.

 

LilleKlok, så deilig å komme seg hjem en tur. Ang. serier så vet jeg ikke hva du liker, men jeg har sett House of Cards nylig og digger den. Ellers The Wire kanskje, har den liggende som en liten perle som venter på meg. Ikke sett den. Mad Men og Homeland er også noen favoritter.

 

Hvor store er barna deres forresten estimert til å være nå? Her er de større enn forventet, jente 2450 og gutt over 2600... Ikke rart magen kjennes litt stor og tung.

Lenke til kommentar

"Nyter" en sen morgen i senga idag, med en dumper som raser forbi huset med ca 5 min mellomrom ;)

 

Skal på vekstkontroll idag, er 33+1. Er spent, for to uker siden var de ca 1400 og ca 1500. På minus-siden med andre ord. Skjønner ikke hvordan det går an når jeg har svangerskapsdiabetes, skal spør diabetessykepleier om hun vet.

 

Lmh er stabil 22 mm uten press og 20 mm med press. Får kynnere bare jeg tenker på å bevege meg, så her er musklene i toppform ;P

 

Gråter innimellom fordi jeg er sliten og fordi jeg ikke klarer å gjøre alt jeg vil. Synes det er rett og slett forferdelig og spør mannen om han kan gjøre ting for meg. Føler meg som en diktator.

 

Stikker innom med ferske tall fra Vekstkontrollen i ettermiddag :)

Lenke til kommentar

Lioness, dine er jo kjempestore!! Så deilig :-) Er det ikke rart å tenke på at de små frøene nå har armer og bein og negler og hår... Små mennesker innenfor huden vår!

 

Mine var 1445 og 1450 i uke 30, det er vel litt under det også, tror jeg? Vil bare at de skal fete seg opp ;-) Men fyttikatta, jeg synes alt er så tungt, så tungt! Får lett vondt i rygg- og bekkenmuskelatur. Og nå også knærne! Føler meg som en gammel dame.

 

Bondefrøken, her sitter også gråten ganske løst, hehe. Eller, jeg har grått mye hele sv.skapet (vi har laget en spesialgravidgrøt fom 2. tri for å sikre den gode fordøyelsen, den har fått navnet følelsesgrøt fordi jeg ble så ofte rørt av ting vi hørte på radio til frokosten;-), nå er det mer sånn at jeg tuter veldig lenge når jeg først gråter. F.eks da jeg satt i en stol og ventet på hjelp fra 21-0030 på Riksen på tirsdag, på slutten satt jeg for meg selv og hulket som om døden var nært forestående. Trøtt... Synes oppførselen min minner mer og mer om et barns ;-) God forberedelse for kona.

 

Bondefrøken, hva med å tenke på mannens tjenester for deg som hans bidrag til produksjonen?;-) Du driver jo på hele tiden med disse barna. Her har kona stor glede av å lage maten, hun sier at barna er brygget på hennes mat :-) Hun er forøvrig en gave fra himmelen, min kone, behandler meg som en prinsesse...

 

Ha en kjempegod dag!!

Lenke til kommentar

Så deilig å være hjemme, LilleKlok!!! Sykehussenger er ikke noe særlig nei..!
Satser på at vi slipper unna de før fødsel og at vi kommer oss for hjem fra barsel alle sammen:-)

Så du har ingen i seteleie nå, Iioness*?
Jeg skal på ul i morgen, da er jeg 32+6. Regner med at begge ligger i samme stilling som sist, men nå er det 4 uker siden ul. Han legen jeg hadde sist sa det var helt greit å føde med tv1 i seteleie. Nevnte ikke ks engang. Så virket ikke som det var et alternativ. Men kanskje han ikke ville snakke om det så tidlig...!?
Jeg er også veldig usikker på hva jeg gjør dersom jeg får valget. Man kommer seg jo mye fortere etter vanlig fødsel, og med 2 barn hjemme fra før så kan det bli mye for mannen stakkars... Men, som du sier, i andre land tar man jo ks på nesten alle i sete. Og jeg vil også steriliseres dersom det blir ks!

Ikke lett... Hadde også være deilig å få en eksakt dato..

 

10 dager før de snakker om her også. Er da jeg er satt opp til sist ul. Synes det er litt rart at jeg ikke skal til ul mellom 30. mai og 20. juni... Har dere så langt opphold mellom kontrollene på slutten?

Våre var 1450 g sist, 28+6. Så rett over gjennomsnittet. Fikk beskjed om at tvillinger gjerne vokser som enlinger frem til uke 30, så går det tregere. Så veldig spent på morgendagen.

Lykke til på ul i dag, Bondefrøken. Blir spennende å høre:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...