Gå til innhold

Termin slutten av april


asdasdfasdf

Anbefalte innlegg

Jeg har termin om circa 2 uker...30 april...

Andre her med termin rundt den datoen?? Hvordan er formen?

 

Selv om jeg fikk første barnet i uke 38 har jge ikke så mange tegn nå på at dette barnet kommer snart... Er i liksom fin form..ikke vondter, lite kynnere osv...

 

Bruker dagene på å sove, lese, litt husarbeid os..

 

Flere som er i skravlemodus her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har termin samme dagen som deg :)

 

Null tegn på at fødselen nærmer seg gitt! Håper jo så klart jeg slipper å gå over tiden, men som førstegangs fødende er vel muligheten stor for det..

 

Formen er fin, litt slapp og en del kynnere, men slik har det vært en god stund nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så gøy med svar! bra atvi er flere med termin sammen dag

Jeg trodde liksom at jeg skulle føde noen uker før termin denne gangen også men vil i hverfall ikke føde i påsken...

 

Har gutt fra før og jente denne gangen...Stas!!!

vet du hva du skal ha lillenurk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin om 10 dager. Er i fin form, og har vært på skolen ut forrige uke (student). Håper babyen kommer denne uken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir spennende å se. Kanskje føder vi samme dag? :)

Nei, jeg hadde helst sett å ikke føde i påsken, men kjenner jeg er så lei at det ikke spiller noen rolle lengre, vil bare bli ferdig med det.

 

Så gøy med en av hver! kan tenke meg at det er stor stas ja! :)

Vi får en liten gutt, og det er jeg storfornøyd med  :laugh:

 

Hvilke tanker har du rundt fødsel? Dette er jo andre gang for din del, så du vet jo på en måte hva du går til. Gruer du deg eller er du mest spent og gleder deg til å få det overstått?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kan ikke si at jeg gruer meg til fødselen selv om jeg vet hvor j..vondt det kan være...MEN var heldig sist, var på sykehuset med åpning 5, 5 og etter 3 timer var gutten ute...Ble tatt med vakuum siden han ikke var riktig plassert og pulsen falt...

 

Jordmor sa til meg så mange ganger at dersom ikke pulsen hadde falt så hadde de latt meg vente tom flere dager...dvs at jeg var veldig heldig...

 

Så er ikke redd i det hele tatt...husker ikke helt hvor vondt det var , det er smerter fra en annen verden som du glemmer kort tid etterpå...blir sikkert overrasket hehe...Gleder meg faktisk til å bli ferdig og holde jenta i armene, se at hun er frisk osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi. snakk om flaks!! 

 

Håper virkelig fødselen går radig unna.. Gruer meg så fryktelig, har mistet helt matlysten siste tiden, og søvn.. Hva er det? :P 

Greier ikke gjøre annet enn å tenke på hvor sinnsykt vondt det kommer til å være. Har stadig drømmer om at jeg prøver å stikke av fra min egen mage. At fødselen går fryktelig galt og at det viser seg at det er selveste satan som befinner seg der inne. Huff, man blir nesten litt tullerusk av å gå å vente altså :fnise: Hadde vært så kjekt å bare blitt ferdig med det og begynnt å nyte tiden med lille bebis isteden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med sånne drømmer da...

Ja, det forstår jeg godt at du vil bli ferdig meeen...prøvd også å nyte tiden(om mulig)...Fødselen gitt fint for min del men gutten hadde kolikk dvs skrekk 8- 10 timer om dagen i 6 mnd!!!!!!!!  vet ikke hvordan jeg klarte å komme meg gjennom det... Jeg som trudde at etter fødselen kommer jeg til å koooooose meg....not!!!

 

Inatt sov jeg litte,  ble holdt våken av Harry Hole og etter jeg leste i flere timer så var jeg så redd at jeg ikke kunne sove...skal slutte med krim ja....hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du gruer deg sånn til fødselen, har du tenkt på epidural? jeg fikk det sist og begynte å le og fortelle vitser etterpå))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du gruer deg sånn til fødselen, har du tenkt på epidural? jeg fikk det sist og begynte å le og fortelle vitser etterpå))

Da fikk du vel litt morfin ved siden av også? Epiduralen virker vel ikke på hodet? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da! Man har dessverre ingen garanti på hvordan det vil bli etter fødsel, noen får englebarn mens andre får unger som skriker døgnet rundt. Heldigvis er det bare midlertidig og går over med tiden! Men kan tenke meg at det er tøft når det står på som verst. Krysser fingrene for at frøkna di slipper unna kolikken :)

 

Ja, jeg har tenkt en del på det, har funnet ut at jeg ikke hører til i sjangeren der man skal holde seg for god for smertestillende. Håper de peiser på med epidural så fort som mulig jeg  :fnise: Men så vet man jo så klart ikke hvordan det vil bli. Kanskje har jeg ikke behov for den heller, og det hadde jo vært det beste. Men en ting er sikkert, jeg er så absolutt ikke interessert i å ligge flere timer i smertehelvete! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 25 april, slimproppen har løsnet og 3-4 cm åpning men ingen rier... Er egentlig råklar for fødsel nå..

 

Anonymous poster hash: 608fe...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det baby 25.april :) Har egentlig termin i begynnelsen av mai, men skal ha planlagt KS av medisinske grunner, så hun kommer en ukes tid før termin. Synes dagene går såå sakte nå på slutten selv om alle sier man skal nyte de siste dagene og slappe av og sove masse.. :D Formen er også begynt å bli skikkelig dårlig med verkende rygg og bekken så er ikke så mye jeg får gjort heller. MEN, superklar for å møte den lille og gleder meg helt utrolig mye <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye BabyBoom med fastsatt ks-dato!! :) :) sååå spennende! Husker godt da vi begge skrev på en tråd i 1.trimester angående svangerskapskvalme. Tenk, nå får du snart belønninga!! ;) masse lykke til de neste dagene fram mot 25ende og selvsagt med selve keisersnittet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!!!:D Det er blitt veldig virkelig nå som jeg har fått en dato! Husker godt vi snakket i 1.tri ja :D Her var det spying til uke 20 og så litt innimellom, men synes siste halvdel var en drøm i forhold til første halvdel av svangerskapet. Nå derimot er jeg så og si lenket til sofaen igjen, MEN..nå er det jo så kort tid igjen så da er det ikke så farlig! Hvor lenge har du igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ja du har hatt det verre enn meg, og jeg synes at jeg hadde det fælt i starten. Respekt til deg ;)

Her har jeg 29 dager igjen til termin. Føles veldigveldig lenge mtp at hver dag er et ork. Sofa på meg også. Kjeder meg ihjel, vondt, sulten og kvalm. Men, blir faktisk i godt humør av å se at kjente nicks er kommet i mål eller er fryktelig nær målet, slik som deg :) Er spent på å få en oppdatering etter at det er overstått, så håper du skriver et lite innlegg etterpå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!!!:D Det er blitt veldig virkelig nå som jeg har fått en dato! Husker godt vi snakket i 1.tri ja :D Her var det spying til uke 20 og så litt innimellom, men synes siste halvdel var en drøm i forhold til første halvdel av svangerskapet. Nå derimot er jeg så og si lenket til sofaen igjen, MEN..nå er det jo så kort tid igjen så da er det ikke så farlig! Hvor lenge har du igjen?

Spennende! Under en uke igjen da! Ikke lenge det... Ønsker meg også en aprilbaby. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gi dere en liten oppdatering når jeg er i mål ja :) huff, merker jeg blir nervøs bare av å skrive den setningen.. Veldig klar for å møte babyen, men jeg er ikke like klar for selve keisersnittet.. og ser for meg alle mulige worst-case scenarioer..!

 

Skjønner godt du synes 29 dager (eller 27/28 nå?!) er lenge igjen, og jeg har vel egentlig ikke så mange tips.. for tiden går uendelig sakte her også! Men plutselig er vi i mål og da er ventetiden glemt :)

 

Hvor lenge er det igjen hos deg Ike85? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her BabyBoom. Er begynt å bli tullerusk i hodet etter at jeg leste noe trist inne på forumet her. Oppsøkte det ikke. Det bare plutselig stod der midt inne i en tråd, et sånn worst case scenario. Så nå jobber jeg med meg selv her og prøver å fokusere på positive tanker i stedet. Det er jo bare selvtortur å være stressa for sånt, både mtp ting som kan skje med babyen og ting som kan være vondt for meg. Gagner ingen å tenke på det... Så, håper du klarer å la være å tenke på det du tenker på!! (Bra setning) Gleder meg til oppdatering fra deg da etter keisersnittet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å høre Alecsandra! og gratulerer så masse! Gleder meg til å høre hvordan det har gått :) 
Håper alt står bra til med både mor og barn. Kjenner jeg er fryktelig misunnelig på deg nå!
 

Og masse masse lykke til Babyboom og Barfotjenta. Nå er det ikke lenge til dere har babyene deres i armene :D Er så spent på å høre hvordan det har gått med dere også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk lillenurk<3! Merker jeg begynner å bli ganske utålmodig og nervøs nå som det er så nærme.. Skjønner liksom ikke helt hvordan jeg skal føle meg forberedt. Nesten lettere å bli kastet i det som man blir ved normal fødsel og da skjer det jo litt mer gradvis. Uæh… vil bare ha KS overstått uten noen komplikasjoner hos meg eller baby..  DA kan jeg nyte mammaboblen :)

 

Lykke til imorgen Barfotjenta38!! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...