Gå til innhold

Hjelp.. Ingen mens etter p-stav...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei alle,, Jeg tok ut p stav for 6 mnd siden med ønske om ett barn til.. har hatt ett par små (les SMÅ) blødninger innimellom men ingenting jeg vil kalle mens ennå.. noen med lignende erfaringer? hva gjorde dere for å rette opp dette? har vært hos lege men føler ikke jeg blir tatt seriøst. kan da ikke være vanlig at det skal ta så lang tid? Har så innmari lyst til å bli gravid og helst i går <3



Anonymous poster hash: 2d74c...766
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg slutta på pillen i desember, har gått på Yasmin i 12 år (!). Fremdeles har jeg ikke fått mensen tilbake, svært irriterende da vi også vil ha barn NÅ! Har også bittesmå blødninger nå og da, hvor jeg tror at jeg får mensen.. men det er bare litt blod på papiret, og så er det hele over... utrolig kjedelig :(



Anonymous poster hash: ab703...4f9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle,, Jeg tok ut p stav for 6 mnd siden med ønske om ett barn til.. har hatt ett par små (les SMÅ) blødninger innimellom men ingenting jeg vil kalle mens ennå.. noen med lignende erfaringer? hva gjorde dere for å rette opp dette? har vært hos lege men føler ikke jeg blir tatt seriøst. kan da ikke være vanlig at det skal ta så lang tid? Har så innmari lyst til å bli gravid og helst i går <3 Anonymous poster hash: 2d74c...766

Med førstemann tok jeg ut P-stav i desember, gikk rett over på cerazette, sluttet på disse april og ble gravid etter 2 mens.

 

Med andremann var det verre.... Jeg tok ut P-stav tidlig i april i fjor. Jeg gikk fra april til august med uregelmessige blødninger, var ikke før i slutten av september at jeg begynte å få noe som lignet på vanlig mens. Jeg var så fortvilet at jeg gikk til gynekolog (også i september) for å sjekke at alt var greit, spurte ham om det var noe som kunne stabilisere menssyklus og da skrev han ut resept på provera (tror jeg det het). Hentet aldri resepten, bestemte meg for at jeg ikke ville tilføre kroppen min noe mer som kunne ødelegge sjansene for stabil syklus / graviditet. Gikk så fra september til november med regelmessig mens og til slutt klaffet det (jeg skrev bare ned i kalender når jeg hadde første mensdag, ikke varighet eller regnet ikke på når jeg evt hadde eggløsning). Tror det klaffet for oss når jeg "ga litt opp", tenkte at skjer det så skjer det. Kjøpte meg faktisk en kattunge i november også og det var mye som skulle ordnes før jul så jeg hadde andre ting å fokusere på enn de dumme mantraene inni hodet mitt: må-bli-gravid-nå! / hvorfor-blir-jeg-ikke-gravid-snart? :) Håper det ordner seg:)

 

Anonymous poster hash: 1826d...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Tok ut p stav i fjor som jeg hadde fått satt inn året før. Viste jo ikke at mannen endelig vil bestemme seg for å få barn. Satte den inn i mars 2012 og tok den ut juli 2013. Har hatt veldig små, og korte blødninger i 7 måneder. Har hatt to måneder med normal blødning. Var separert fra mannen min som var utplassert, så vi fikk ikke begynt å prøve før i september. Går nå på bidroning gele og wild yam for å hjelpe naturen. Regner med at siden jeg tok ut p staven etter et år ligger det mye hormoner igjen i kroppen omløp. Har gått på prevensjon i 13 år tilsammen.

Hva er cerazette?

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ut p stav i fjor som jeg hadde fått satt inn året før. Viste jo ikke at mannen endelig vil bestemme seg for å få barn. Satte den inn i mars 2012 og tok den ut juli 2013. Har hatt veldig små, og korte blødninger i 7 måneder. Har hatt to måneder med normal blødning. Var separert fra mannen min som var utplassert, så vi fikk ikke begynt å prøve før i september. Går nå på bidroning gele og wild yam for å hjelpe naturen. Regner med at siden jeg tok ut p staven etter et år ligger det mye hormoner igjen i kroppen omløp. Har gått på prevensjon i 13 år tilsammen.

Hva er cerazette?

Lykke til!

cerazette er p-pille :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...