Gå til innhold

Albyl-e og spotting :-/


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå føler jeg meg dum, for det var jeg selv som ba om å få albyl-e, på bakgrunn av tidligere hab ab, "på privaten". Nå er jeg gravid etter første ivf+donor og fikk klarsignal for å starte på albyl-e, men det var ikke sterk inikasjon, bare ok om jeg ville det selv. Har tatt det i en uke, men er nå begynt å spotte, 5+5. Bittelitt, men nok til at jeg får litt hetta. Er slik alle tidligere aborter har starta, med unntak av den siste hvor blødninga startet for fult samme dag som jeg skulle ha utskrapning (var avdekket på UL at det ikke var liv). 

 

Nå kverner det i hodet mitt: om det er albylen som gjør at jeg spotter "må" jeg slutte for det gir jo ekstremt med stress å gå å spotte når jeg bare tenker "nå mister jeg". Og om det ikke er albylen som gjør at jeg spotter kan jo albylen være med på å gjøre at det blør lettere og kanskje dermed øker abortfaren. Eller? 

 

Noen her med erfaring? Og er det bedre/verre med brunt eller friskt blod? 



Anonymous poster hash: 0562e...836
Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Huff, det er ikke lett. Jeg har dette svangerskapet gått på albyl-e, lutinus og prednisolon. Alle tre gir økt blødningstendens. Jeg spottet da jeg var ca 6 uker på vei, sikker på at jeg mistet.. Alt fin. spottet meg gjennom 1. trimester, og tenkte at det var verdt det! Så kom duotest, alt fint! To dager etter, en stor blødning pga lavtliggende morkake. Gikk på medisinene to uker til (uke 14) så slutta jeg.

Da jeg spottet tidlig, fikk jeg tatt hcg og det beroliget meg veldig. Så mulighet for ul når jeg følte at jeg hadde behov! Prøv å hold ut! Jeg har troa på blodfortynnende i vår sit!

Lykke til!

 

Klem

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...