Gå til innhold

Noen som nettopp har søkt?


Cl88

Anbefalte innlegg

Noen her som er i begynnelsen sånn som oss? Jeg har spurt litt om ventetid å de sier 7-9mnd akkurat nå.. Litt ventetid.. Stemmer dette eller er dette normalt? Når er det lengst kø?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Vi bruker en privat klinikk, så ingen ventetid på oss. Er vel veldig forskjellig ang ventetid tror jeg, både med tanke på donorer og ferieavvikling osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken klinikk bruker dere? Skal til og søke inn på volvat klinikken og kanske ta et forsøk der mens vi søker oss inn på riksen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medicus på oss :) fikk vårt første barn der og håper på søsken til henne, nå er det min tur... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IVF, betaler en del, 27500 for et forsøk, så medisiner og sæden i tillegg... blir fort noen kroner, men kjenner at det ikke gjør noe :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Vi har akkurat kommet i gang :)

Vi sendte inn søknad til Medicus (privat klinikk ) i desember:)

Litt ventetid pga juleferie, men de ringte i dag:) Fikk tante rød i gårkveld, så kunne ta den første blodprøven i dag:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde forsamtale på Riksen tidlig i april, og fikk ringebrev i julegave. 7-9 mnd høres ganske riktig ut. For oss tok det 8,5. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ventetiden ser ut til å endre seg begge veier for å få donor på Riksen. Da vi var på forsamtale i sept var det 11 mnd ventetid, noen mnd før var det 6 mnd. Nå i januar gikk den ned til 7 mnd. Tror de justerer hver 3 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ventetiden ser ut til å endre seg begge veier for å få donor på Riksen. Da vi var på forsamtale i sept var det 11 mnd ventetid, noen mnd før var det 6 mnd. Nå i januar gikk den ned til 7 mnd. Tror de justerer hver 3 mnd.

 

Da var vi til samtale på riksen rett før dere, helt i slutten av august. Går og tripper rundt postkassa hver dag, og håper at det skal ligge noe der. Blir så usikker på om jeg skal tenke at det er rett med 11 måneder, slik det sto like etter vi var der eller 7 måneder som det står nå. :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ventetiden ser ut til å endre seg begge veier for å få donor på Riksen. Da vi var på forsamtale i sept var det 11 mnd ventetid, noen mnd før var det 6 mnd. Nå i januar gikk den ned til 7 mnd. Tror de justerer hver 3 mnd.

Da var vi til samtale på riksen rett før dere, helt i slutten av august. Går og tripper rundt postkassa hver dag, og håper at det skal ligge noe der. Blir så usikker på om jeg skal tenke at det er rett med 11 måneder, slik det sto like etter vi var der eller 7 måneder som det står nå. :/

Samme her! Plutselig kan det komme et brev! Hold meg oppdatert da😉 dere får sikkert brev før oss. Vi var der på samtale 1 sept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 

 

Er det noen som vet om det gjelder 7 mnd ventetid for de som var inne i 2015?

 

Når vi var inne (oktober) fikk vi vite at det var 9-11 mnd ventetid.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Er det noen som vet om det gjelder 7 mnd ventetid for de som var inne i 2015?

 

Når vi var inne (oktober) fikk vi vite at det var 9-11 mnd ventetid....

For meg er det logisk at det nå er 7 mnd ventetid for alle på ventelisten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Ventetiden ser ut til å endre seg begge veier for å få donor på Riksen. Da vi var på forsamtale i sept var det 11 mnd ventetid, noen mnd før var det 6 mnd. Nå i januar gikk den ned til 7 mnd. Tror de justerer hver 3 mnd.

Da var vi til samtale på riksen rett før dere, helt i slutten av august. Går og tripper rundt postkassa hver dag, og håper at det skal ligge noe der. Blir så usikker på om jeg skal tenke at det er rett med 11 måneder, slik det sto like etter vi var der eller 7 måneder som det står nå. :/

Samme her! Plutselig kan det komme et brev! Hold meg oppdatert da dere får sikkert brev før oss. Vi var der på samtale 1 sept.

 

Skal holde deg oppdatert, og satser på at det snart ligger i postkassa. Kan heller ikke se for meg at det skal gjelde 11 måneder for oss, og 7 for de som drar inn nå? Vi var 20 august, så da ligger vi jo rimelig likt an :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid tar det ca,fra prøvetaking til man får svar på hvilken behandling som passer best?Bruker privat klinikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det går ganske fort på de private klinikkene. Husker ikke helt sikkert, men jeg tror det tok noen uker fra blodprøvetaking (fikk henvisning av fastlegen og tok prøvene gratis på sykehuset). Sykehuset sendte svarene tilbake til legen, og hun sendte de til gynekologen. Så var jeg der og tok de andre testene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey!:)

Er ferdig med alle testene osv som man må ta.

Så går rundt og venter på neste steg, blir litt smågal av å ikke vite hva neste steg er..😜Håper på Inseminasjon i naturlig syklus!

Får smøre meg med tålmodighet og vente på at de ringer snart😉

 

Noen her som skal ta/har hatt inseminasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey! :)

Er ferdig med alle testene osv som man må ta.

Så går rundt og venter på neste steg, blir litt smågal av å ikke vite hva neste steg er..Håper på Inseminasjon i naturlig syklus!

Får smøre meg med tålmodighet og vente på at de ringer snart

 

Noen her som skal ta/har hatt inseminasjon?

Jeg har hatt fire i naturlig syklus. Nå venter jeg på å få en med hormoner og eggløsningssprøyte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey!:)

Er ferdig med alle testene osv som man må ta.

Så går rundt og venter på neste steg, blir litt smågal av å ikke vite hva neste steg er..😜Håper på Inseminasjon i naturlig syklus!

Får smøre meg med tålmodighet og vente på at de ringer snart😉

 

Noen her som skal ta/har hatt inseminasjon?

Jeg har akkurat vært inne på Riksen og blitt inseminert😊 Må vente en uke til før jeg får tatt graviditetstest!! Wæææ!!! Det er så spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Okey! :)

Er ferdig med alle testene osv som man må ta.

Så går rundt og venter på neste steg, blir litt smågal av å ikke vite hva neste steg er..Håper på Inseminasjon i naturlig syklus!

Får smøre meg med tålmodighet og vente på at de ringer snart

 

Noen her som skal ta/har hatt inseminasjon?

Jeg har hatt fire i naturlig syklus. Nå venter jeg på å få en med hormoner og eggløsningssprøyte :)

Hvor lenge må du gå på Hormoner?

 

Har grubla litt på om det er enklere med hormoner og eggløsningsprøyte, med tanke på jobb og reising ..Vi to jobber turnus, så blir et slit å få det til og passe med jobb!

Ingen på jobb som vet det. .Så kan ikke akkurat komme med "jeg kan ikke jobbe de neste dagene, jeg reiser bort for og bli inseminert "😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Okey!:)

Er ferdig med alle testene osv som man må ta.

Så går rundt og venter på neste steg, blir litt smågal av å ikke vite hva neste steg er..😜Håper på Inseminasjon i naturlig syklus!

Får smøre meg med tålmodighet og vente på at de ringer snart😉

 

Noen her som skal ta/har hatt inseminasjon?

Jeg har akkurat vært inne på Riksen og blitt inseminert😊 Må vente en uke til før jeg får tatt graviditetstest!! Wæææ!!! Det er så spennende!!

Krysser fingrene for at det blir bebis👍

Hatt noen forsøk tidligere?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på Riksen til samtale 2 september og fikk da beskjed om at ventetiden ville være 6 mnd. Jeg holder på å bli gal av ventinga og ikke vite hva jeg skal forholde meg til eller hva jeg kan planlegge. Derfor ringte jeg dem for å høre hvordan vi lå an på ventelista. Jeg fikk da beskjed om at det nå er 7-8 mnd ventetid (fra samtalen), men at det var umulig å egentlig fastslå hvor lang ventetiden er ettersom det handler om tilgang på donorer.

 

Vi søkte, eller ble henvist via fastlege, september 2014.

Endret av Leika16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på Riksen til samtale 2 september og fikk da beskjed om at ventetiden ville være 6 mnd. Jeg holder på å bli gal av ventinga og ikke vite hva jeg skal forholde meg til eller hva jeg kan planlegge. Derfor ringte jeg dem for å høre hvordan vi lå an på ventelista. Jeg fikk da beskjed om at det nå er 7-8 mnd ventetid (fra samtalen), men at det var umulig å egentlig fastslå hvor lang ventetiden er ettersom det handler om tilgang på donorer.

 

Vi søkte, eller ble henvist via fastlege, september 2014.

Da ligger vi veldig likt i løypa. Vi var på samtale 20. august, og også jeg holder på å dø av ventinga. Har lenge tenkt på å ringe dem før å høre hvordan vi ligger an nå, så flott at du har gjort det, så slipper jeg :)

Vi var til vår første inseminasjon i Danmark i september 2014. Var til fire inseminasjoner, og når ingen av dem fungerte, så ble vi henvist til rikshospitalet for å prøve videre der. :) Det var kanskje i februar/mars i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bebisyk, da ligger vi nok ganske likt :) håper dere får ringebrevet snart, så vårt også kan komme litt fortere. Vi har ikke hatt noen forsøk ennå, men synes prosessen likevel har vært lang. Har en del venninner som er gravide og selv om jeg er glad på deres vegne er det sårt. For meg har ikke legning hatt noen betydning før nå, og det kjennes faktisk litt utettferdig ut å ikke få "prøve selv" ;) Føler vi er i gode hender på riksen da, håper det kan bli en bra løsning for dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner veldig godt hva du mener. Synes venninner føder barn like ofte som jeg skifter sokker. Så har jeg ei lillesøster som er noen år yngre enn meg som venter sitt andre barn nå. Jeg prøver bare å tenke på hvor mye glede jeg får ut av venninners barn og mine tantebarn. Om jeg for eksempel aldri skulle være så heldig at jeg får egne barn, så er jeg i alle fall glad for at jeg har mange herlige og nydelige barn rundt meg :)
Jeg tror riksen blir bra, selv om jeg elsket atmosfæren og personalet på Stork. Jeg skal passe på å rope det ut når ringebrevet mitt kommer, så du vet at ditt er like om hjørnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...