Gå til innhold

Jeg ammer fremdeles fireåringen og møter masse fordommer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det mest naturlige i verden har blitt gjort til noe unaturlig. Jeg får rare blikk nå gutten min tar seg en kosepause og drikkepause, for eksempel når vi er på kafeen på senteret etter storhandel. Men hva er problemet, han er jo også så stor nå at han "gjør alt selv", så jeg kan jo bare fortsette å prate og spise de ti minnuttene det varer, og han knepper til og med igjen amme-bhn etter seg :). Her en dag fikk jeg faktisk tilsnakk av en vekter! Noen andre med tilsvarende erfaringer?



Anonymous poster hash: fe7e4...011
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemet er jo nettopp det at han er så stor at han gjør alt selv.

 

Men håper og tror at dette bare er tull for å skape diskusjon.

 

Anonymous poster hash: c7c59...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er IKKE naturlig å amme en fireåring! Og hvis du er så spesiell at du ønsker å gjøre det, for all del, ditt barn, så skjønner jeg ikke at du tør å gjøre dette offentlig! Du må jo bli griseflau? Det er IKKE NATURLIG å amme en fireåring, og hvis man skal gjøre slike unaturlige ting så hører de hjemme bak lukkede dører!

 

Jeg hadde blitt kvalm om jeg hadde sett det. Når ungen lukker bh'n etter seg, da er det kanskje på tide å slutte eller?????



Anonymous poster hash: 85aa8...513
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du absolutt amme 4 åringen din så gjøre det hjemme.

 

Men tror du troller.



Anonymous poster hash: 6300c...b7d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste mener nok at om barnet er gammelt nok til å kneppe opp en ammeBH så er det på tide å slutte...



Anonymous poster hash: 0902c...5b5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror du tuller. Min blir 3 om noen måneder og får litt kos på kveldene. Han forstår at nå er det kun hjemme. Han kaller det bibbi og sier; Ikke bibbi her, bare hjemme. Blir snart slutt på den hjemmekosen også.



Anonymous poster hash: 73754...2d3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes helt ærlig det er over grensen og totalt unødvendig. Har selv ammet til et av mine barn fylte to, vet om de som har amme fram til 2 1/2 og 3 år, greit nok, men 4-5 år da bør barn være godt avvent.

 

Jeg ammet ikke 2 åringen offentlg, kun morgen og kveldstår.

Endret av Ugl@ ruger...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løvemusene

Dette hørtes ikke riktig ut, jeg hadde blitt flau på dine vegne om jeg hadde sett deg gjøre det.

 

Ikke sikkert det er trolling jenter, min nabo ammer sin datter på 3,5 år..... :o

Og jeg er stolt fordi jeg har holdt ut 4 måneder?? Haha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når trollmor har lagt sitt brystmelkspisende troll...

 

Samme om du gjør det, eller ikke så er svaret æsj :-P

Æsj æsj æsj. Og jeg er ikke flau over at jeg sier æsj til å amme en fireåring.

 

Anonymous poster hash: b508e...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt hadde det vært flowerpower-fint med et samfunn som er åpne for at svære unger kan die i full offentlighet, men så lenge de fleste mødre selv ikke er interessert i å amme så lenge, så tror jeg du står veldig ensom i situasjonen din. Det er ekstremt stor forskjell på et spebarns ernæringsbehov, og en smårollings kosebehov, og dermed folks oppfatning av når det er greit med puppen ute eller ikke. Så fortsett å amme til konfirmasjonen hans om du vil, men tror du bør innrette deg etter resten av samfunnets ønske om anstendig påkledning/avkledning på offentlige plasser. 



Anonymous poster hash: d29e5...960
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...vel, barnet har definitivt ikke blitt brystfødd for lite:-)

 

For deg kan det være naturlig, men samfunnets normer sier noe annet. Barnet er stort nok forlengst i mine øyne og om du fortsatt vil gi brystmelk, så ville jeg pumpet og gitt fra flaske.

 

Lykke til med avvenningen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lukter troll lang vei, men jeg hr faktisk opplevd en av mine bekjente som ammer så lenge. Og ja; jeg syns det rett og slett var flaut når vi var på kafé og ungen klatret på fanget og leita frem puppen. Syns det var ekkelt, og det er totalt unødvendig.

 

Anonymous poster hash: fe3fd...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er jo nettopp det at han er så stor at han gjør alt selv.

 

Men håper og tror at dette bare er tull for å skape diskusjon.

 

Anonymous poster hash: c7c59...58c

Jeg har nok av disskusjon om dette, tro meg, så jeg håpet vel at det skulle være mer forståelse her hvor det er mødre.

 

Anonymous poster hash: fe7e4...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er IKKE naturlig å amme en fireåring! Og hvis du er så spesiell at du ønsker å gjøre det, for all del, ditt barn, så skjønner jeg ikke at du tør å gjøre dette offentlig! Du må jo bli griseflau? Det er IKKE NATURLIG å amme en fireåring, og hvis man skal gjøre slike unaturlige ting så hører de hjemme bak lukkede dører!

 

Jeg hadde blitt kvalm om jeg hadde sett det. Når ungen lukker bh'n etter seg, da er det kanskje på tide å slutte eller?????

 

Anonymous poster hash: 85aa8...513

 

Jeg blir lei meg av denne typen uttalelser. Nærhet til barnet slutter da ikke ved ettårsalderen? Og fordetom dine barn ikke ville ha mer så vil altså min det.

 

Anonymous poster hash: fe7e4...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tror du tuller. Min blir 3 om noen måneder og får litt kos på kveldene. Han forstår at nå er det kun hjemme. Han kaller det bibbi og sier; Ikke bibbi her, bare hjemme. Blir snart slutt på den hjemmekosen også.

 

Anonymous poster hash: 73754...2d3

Fy så ekkelt! Står han opp å drikker eller hvordan gjør du det med et så stort barn?

 

Anonymous poster hash: e2a48...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tror du tuller. Min blir 3 om noen måneder og får litt kos på kveldene. Han forstår at nå er det kun hjemme. Han kaller det bibbi og sier; Ikke bibbi her, bare hjemme. Blir snart slutt på den hjemmekosen også.

 

Anonymous poster hash: 73754...2d3

 

Hvorfor er det mer tull for at barnet er eldre? Du sier jo selv at det er kos.

 

Anonymous poster hash: fe7e4...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekkelt. Nesten litt pedofili. Tenner du på det?

 

Anonymous poster hash: 7ceb4...2ff

Jeg venta jo på den. Er vel heller i ditt hode det er ekle koblinger da, siden det hos meg bare handler om det samme som da han var baby og det er nærhet, kos og bittelitt næring

 

Anonymous poster hash: fe7e4...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...