Gå til innhold

Ville dere informert arbeidsgiver?


nå prøver vi igjen

Anbefalte innlegg

Det er mange tanker som kommer krypende etterhvert som tiden nærmer seg og man skal prøve igjen.

 

Så det jeg grubler på nå er om jeg skal informere min arbeidsgiver om situasjonen, eller ikke...Har egentlig en liten mavefølesle på at han ikke holder tett og at det da fort kan lekke ut til mine kolleger.(bare noe jeg føler) Vil ikke at mine kolleger skal vite om dette.

 

Hva ville dere ha gjort, el hva gjorde dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar:))

 

Skal lytte til magefølelsen min og velge og holde kjeft så lenge det går, til tross for at vi har et godt forhold. Håper bare ikke det blir mye spørsmål iforbindelse med at det blir litt mere fravær en periode..

 

Jeg hører på rådet ditt og lytter til magefølelsen:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen din har ingen rett til å få vite hvorfor du er borte eller sykemeldt :-) du kan velge om du vil fortelle det eller ikke. tenk på saken, ta det når det nærmer seg:) kanskje forandrer du mening når du står oppi det med hormoner å alt:-) hvis du ønsker å holde det hemmelig nå, så gjør du det. Kanskje forandrer det seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen din har ingen rett til å få vite hvorfor du er borte eller sykemeldt :-) du kan velge om du vil fortelle det eller ikke. tenk på saken, ta det når det nærmer seg:) kanskje forandrer du mening når du står oppi det med hormoner å alt:-) hvis du ønsker å holde det hemmelig nå, så gjør du det. Kanskje forandrer det seg:)

Du har helt rett FrkKværner:))

 

Hehe ja når hormonene setter igang for fullt så kan det nok hende at jeg en dag står på kontoret hos sjefen stortutende og buser ut med hele livshistorien :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme tankene som deg, nå prøver vi igjen, og samme magefølelsen ang min sjef. Stoler ikke på at han holder tett, selvom jeg nok ville fått en annen forståelse for å være borte. Valgte å ikke si noe.

Min mann sa at er du usikker, så er du egentlig sikker, og det har han grunn rett i. Det er en grunn for at du er usikker, så stol på det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 10 måneder senere...

Ikke fortelle til arbeidsgiver. Det lekker for det første lett ut. Og hva om det ikke går som man ønsker, så får man plutselig kanskje masse sympati fra arb giver som man ikke ønsker, og får lett en "rolle" man ikke ønsket seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv en arbeidsgiver og jeg hadde satt pris på å få vite det iallefall. :) 

 

Din arbeidsgiver har taushetsplikt, så hun har ikke lov å fortelle det til noen andre. Det er straffbart om hun ikke holder sin taushetsplikt. 

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv en arbeidsgiver og jeg hadde satt pris på å få vite det iallefall. :)

 

Din arbeidsgiver har taushetsplikt, så hun har ikke lov å fortelle det til noen andre. Det er straffbart om hun ikke holder sin taushetsplikt.

 

Lykke til :)

Likevel er det brukere her spm har opplevd at informasjonen kommer på avveie.

 

Jeg stoler ikke på min sjef. Jeg har ikke så mye offisielt fravær pga timing og mulighet for å få noen andre til å dekke opp litt. Da jeg skulle til en operasjon ble det tatt opp på fellesmøte blant kollegene, selv om jeg hadde gitt beskjed om sykemeldingen de på forhånd. Ergo fikk jeg kommentarer og spørsmål om hvordan det gikk fra ulike kolleger da jeg kom tilbake og var helt fortvilet fordi inngrepet ikke gikk som det skulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg informerer arbeidsgiver ;) Begge to har tatt det veldig fint, ønsket meg lykke til og spurt i etterkant hvordan det går. De sladrer heller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er selv en arbeidsgiver og jeg hadde satt pris på å få vite det iallefall. :)

 

Din arbeidsgiver har taushetsplikt, så hun har ikke lov å fortelle det til noen andre. Det er straffbart om hun ikke holder sin taushetsplikt.

 

Lykke til :)

Likevel er det brukere her spm har opplevd at informasjonen kommer på avveie.

 

Jeg stoler ikke på min sjef. Jeg har ikke så mye offisielt fravær pga timing og mulighet for å få noen andre til å dekke opp litt. Da jeg skulle til en operasjon ble det tatt opp på fellesmøte blant kollegene, selv om jeg hadde gitt beskjed om sykemeldingen de på forhånd. Ergo fikk jeg kommentarer og spørsmål om hvordan det gikk fra ulike kolleger da jeg kom tilbake og var helt fortvilet fordi inngrepet ikke gikk som det skulle.

 

Jeg har et vikariat og vil ikke at arbeidsgiver skal vite dette før jeg ihvertfall sitter "trygt" med fast kontrakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg informerte arbeidsiver. Sjefen brøt taushetsplikten og når jeg sa i fra om det ble det et helvete...

 

Jeg angrer. Men samtidig, jeg har spilt med åpne kort (uten at det er min plikt), sjefen har driti seg ut.

 

Anonymous poster hash: 3846b...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg informerte arbeidsiver. Sjefen brøt taushetsplikten og når jeg sa i fra om det ble det et helvete...

 

Jeg angrer. Men samtidig, jeg har spilt med åpne kort (uten at det er min plikt), sjefen har driti seg ut.

 

Anonymous poster hash: 3846b...e62

Shit. FIkk dette noen konsekvenser for deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg syns det.. Det ble veldig utrivelig på jobb. For når sjefen fikk vite grunnen til at jeg brukte feriedagene mine (til å bli gravid) så endret alt seg. Dette ville jo ikke de betale for (sa dem).. Noe de absolutt ikke har gjort siden jeg har brukt feriedagene mine.

 

Men jeg har hatt flere runder i ettertid hvor sjefen har funnet på ting og skjelt meg ut. Jeg er derfor sykmeldt 50 % nå pga. situasjonen.

Så jeg skal ut i perm å så finne ny jobb!

 

Jeg burde jo egentlig meldt han når han brøt taushetsplikten, men jeg ble helt sjokkert over opplevelsen å vil bare forsvinne derfra.

 

Så jeg angrer på en måte, men samtidig ikke. For jeg har hvertfall ikke gjort noe galt. De burde vært glad for åpenheten min.

 

Nei dette ble langt.. hehe det er en pågående konflikt som preger dagene mine mye for tiden..

 

Håper virkelig andre her har bedre sjefer. Man trenger jo ikke si noe som helst. Det kan straffe seg tydeligvis. Samtidig så skjønner jeg godt de som vil si noe. Spesielt hvis det er en liten bedrift og fravær blir godt synlig.

 

Anonymous poster hash: 3846b...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruer meg over å se at det er så mange utrivelige sjefer der ute. :/ Trist at det er sånn. 

 

Om en sjef bryter taushetsplikten sin, så skal enn egentlig ikke få beholde jobben sin som sjef iallefall. Da lurer jeg på hva som sitter over disse sjefene igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte å si det til min arbeidsgiver. Jeg har nesten ingenting fravær fra før av, og da synes jeg det er greit at min nærmeste leder vet hvorfor jeg plutselig ikke kommer på jobb. Vi har også satt oss opp på ringeliste, så vi har gitt beskjed om at fraværet muligens kan forekomme på kort varsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...