Gå til innhold

"Skuffet" over kjønn?


Kekki

Anbefalte innlegg

Trodde aldri jeg skulle komme dithen at jeg skulle skrive på et slikt forum, men her er jeg, da :) Har to gutter og venter nå gutt nr. 3. Elsker mine to gutter over alt på denne jorden, og selvsagt også lillebror i magen. Men... jeg skal være så ærlig å innrømme at jeg håpet veldig på en liten prinsesse denne gangen. Følte fra starten at det var enda en gutt, og var derfor veldig innstilt på det, men det lille håpet om prinsessen var det likevel. Etter UL bare smilte jeg, og var lykkelig over nok et friskt barn, men etterhvert som dagene går, får jeg mer og mer en slags sorg over jenten jeg aldri får. Når jeg går i klesbutikker og ser alt det skjønne rosa, får jeg nesten vondt i magen av å vite at jeg aldri skal få kjøpe slike plagg. Trodde det skulle gå over ganske kjapt, men nå er det en måned siden UL. Misforstå meg rett, jeg elsker barnet i magen uavhengig av kjønn, men lengter likevel etter en liten pike. Og det blir nok forsterket av kommentarer som "da er det bare å gå i gang med nr. 4, for du gir deg vel ikke før du får en jente?" Er det noen andre som har hatt det slik? Går det over? Jeg går jo rundt med konstant dårlig samvittighet overfor gutten i magen og de nydelige guttene jeg allerede har :(

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Det må være lov å ønske seg jente når man har gutt (er) og motsatt uten at det skal bety at man ikke elsker de man har eller er takknemlig for det barnet i magen mener jeg. Det er en naturlig ting å ha drømmer, ønsker og fantasier og det er helt naturlig at fedre ønsker seg en sønn og mødre ønsker seg en datter. Når du nå venter barn nr tre så tenker jeg at sjansen for at dette er siste gang du går gravid er ganske stor og det gjør det litt endelig at det ikke kommer til å bli noen jente i huset, det må være lov å føle litt på at det ikke kommer til å skje? Jeg vet ikke hvordan det er over tid, men vil tro at man tenker mest på dette i svangerskapet og at når livet med den nye babyen begynner er det andre tanker som overtar. Kanskje du får en flokk med jentebarnebarn en dag og kan kjøpe så mye rosa du bare vil? Jeg venter jente nr to og har ingen av gangene hatt ønske rang kjønn. Eldstejenta mi er ikke "rosa" i det hele tatt, vil helst gå i blått og grønt og leke med ville dyr og dinosaurer, aldri holdt i en barbiedokke! Så selvom man har jente betyr det ikke at man handler i rosa avdelingen. Anbefaler deg å prøve å ikke skamme deg over de tankene og følelsene du har, kanskje finne noen å snakke med om det? Og husk på at den lille gutten i magen vet ikke noe om dette, du kommer til å elske han uansett og trenger ikke plage deg selv med dårlig samvittighet for at du har ønsket deg en datter, det er normale tanker man har lov til å ha!

Lenke til kommentar
Gjest Totoaa

Jeg tror ikke du skal ha sånn kjempedårlig samvittighet for å ha litt "kjærlighetssorg", for når lillebror kommer skal du nok se at du blir like glad i han som om det var en jente. Og om du ikke skal ha flere, så vil du nok slå deg til ro med de guttene du har fått. Det kommer sikkert alltid til å være fullt av liv i huset deres, og små gutter er jo det hærligste som finnes!

 

Så skal du ikke sørge over å aldri få kjøpe søte små rosa prinsesseklær. Plutselig en dag skal du kanskje bli bestemor, og muligheten for at det dukker opp en prinsesse da er jo der :)

 

Jeg skjønner også hva du mener, fordi jeg tror mangen av oss damer ønsker oss "en av hver kjønn". Jeg har en jente, og dersom jeg skal ha flere, så håper jeg veldig på en gutt. Men så vil jeg nok bli like happy med en jente til. Tenk så mye glede de skal få av hverandre! :)

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke du skal ha sånn kjempedårlig samvittighet for å ha litt "kjærlighetssorg", for når lillebror kommer skal du nok se at du blir like glad i han som om det var en jente. Og om du ikke skal ha flere, så vil du nok slå deg til ro med de guttene du har fått. Det kommer sikkert alltid til å være fullt av liv i huset deres, og små gutter er jo det hærligste som finnes!

 

Så skal du ikke sørge over å aldri få kjøpe søte små rosa prinsesseklær. Plutselig en dag skal du kanskje bli bestemor, og muligheten for at det dukker opp en prinsesse da er jo der :)

 

Jeg skjønner også hva du mener, fordi jeg tror mangen av oss damer ønsker oss "en av hver kjønn". Jeg har en jente, og dersom jeg skal ha flere, så håper jeg veldig på en gutt. Men så vil jeg nok bli like happy med en jente til. Tenk så mye glede de skal få av hverandre! :)

veldig rart dette.. vi har en jente fra før og er nå gravid igjen. På ul i uke 13 mente legen det var en gutt. Jeg ble nesten litt skuffet for jeg har alltid sett for meg to jenter, men det tok ikke lang tid før jeg begynte å glede meg over gutten min.. så var vi på oul og da mente legen det var en jente, så nå er vi tllbake på scratch. Føler litt sorg over gutten jeg har båret i 6 uker plutselig er en jente… men vil samtidig ikke begynne glede meg over jente for tenk om det likevel er en gutt.. her blir det nok 3d i uke 24. Det er lov å føle litt sorg over kjønnet man aldri får, man elsker jo barnet i magen uansett. Lykke til :)

Lenke til kommentar

Vi fikk også tre gutter og jeg følte omtrent det samme som deg....glede og stolthet over barna mine og en liten sorg over jenta jeg ikke skulle få. Vi satte strek etter nr.3. Dels fordi vi syns tre var nok, dels på grunn av dårlig økonomi og dels fordi vi ikke var helt unge lengre. Men så i en alder av 40 år blir jeg uventet gravid igjen. Dette var ikke planlagt, men etter litt om og men var vi enige om at dette skulle vi klare. Denne gangen tenkte jeg ikke så mye på kjønnet annet enn at jeg regnet med at vi fikk en sønn til. Var mest opptatt av at barnet skulle være friskt, jeg hadde jo alderen "litt i mot meg". Vi fikk ei frisk prinsesse. Jeg kan ikke si annet enn at det er stas på samme måte som det ville vært det om vi fikk oppleve å få en gutt etter å ha fått tre jenter ;-)

Endret av Mala1
Lenke til kommentar

Skjønner deg godt! Alle sa til oss etter tredje jenta "det blir vel en runde til da!"...kjipt..liksom at vi ikke kunne si oss fornøyd etter tre!;-) vi fant ut at vi har både plass og økonomi og veldig snille jenter, slik at vi ville ha et barn til uansett hva det skulle bli. Det kommer enda ei jente:-) nå sier folk at " nå er det vel stopp!" Men hvem vet?? Hehe..det er det nemlig vi som bestemmer;-) det er lov å føle som du gjør, helt menneskelig!:-) trøsten er at det går over når lillegutt kommer ut:-)

Lenke til kommentar

Annonse

Det er nok mange som får slike følelser og ikke noe unormalt. man kan ikke alltid styre følelser. En vet jo at sjansen er ca halvt om halvt for gutt eller jente, men likevel har mange et indre ønske om et visst kjønn og håper på det.

 

Heldigvis er det fåtallet som bryr seg om kjønnet når barnet først er født. Det er jo det som betyr noe. En blir nok ikke skuffet over selve barnet uansett :-)

Lenke til kommentar

Takk for svar alle sammen!:) Var på sjekk for et par uker siden pga. magesmerter, og plutselig mente både lege og jordmor at det så ut som en jente.. De ville ikke si noe sikkert, siden barnet lå litt vanskelig til. Så nå er vi veldig spente og har bestilt 3D-ul:) Nå kjenner jeg at det blir helt det samme hva de kommer frem til der, så heldigvis gikk den lille kjærlighetssorgen over. Jeg fikk nesten enda mer dårlig samvittighet da de sa det så ut som en jente, fordi jeg tenkte at nå er det mine følelser som har fått den stakkars gutten til å skifte kjønn;) Haha, ikke alltid lett å være gravid og hormonell :)

Lenke til kommentar

Først må jeg bare si at du har fått utrolig mange fine og varme svar over her. Er så enig, så enig me det de over skriver :)

Når skal du på 3D-ul da? Du må holde oss oppdatert og fortelle hva de sier. Spennende da :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har fått bekreftet gutt nr. 3 her hos oss, og det er veldig stas! :) Har kommet helt over sorgen over jenten jeg aldri får, og gleder meg stort til å treffe lillebror! <3 :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Forstår det veldig godt jeg...vært op ul i dag og her er det gutt nr fire...må si jeg er litt skuffet.Elsker den lille inni meg men hadde håpet på jente denne gangen...har ikke tenkt flere barn...så det har trillet litt tårer i dag...skal innom 14 dager å se igjen på hjerte ...men så tydelig pungen å tissen...så da er det ganske sikkert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...