Gå til innhold

Psoriasis og graviditet- hjelp!!!


mars :-)

Anbefalte innlegg

Hei. Lurer på om det er noen av dere som sliter med psoriasis under graviditeten? Ev hva gjør dere? Er det i det hele tatt noe å gjøre??

Håper noen har gode råd😱

 

Hilsen ei som klør!!!!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Skjekk ut om kommunen du bor i (eller et sted i nærheten)tilbyr lysbehandling. Det var det eneste jeg fikk lov å behandle med(uten om kremer) mens jeg er gravid.

 

Anonymous poster hash: b9424...55a

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Kremer, evt lysbehandling.

Jeg har ikke fått innvilget lysbehandling siden jeg ikke har "nok" psoriases, men legen på sykehuset anbefalte meg faktisk å ta solarium når jeg klødde på det værste. Ikke mer enn 7-10min, 1-2 ganger i uka. Og husk vifte!

 

Anonymous poster hash: 2d5d2...e60

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har pustuløs psoriasis (kun i håndflaten og under føttene), slitt mye mer etter graviditeten. Bruker ikke kortison, men ringblomst salve. Naturprodukt. Dette hjelper mye til meg! :)

 

Anonymous poster hash: aa5f5...748

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei.

Solarium hjelper ikke mot psoriasis. At man har for lite psoriasis til å få behandling med lysbehandling er tullball, oppsøk en annen hudlege eller ta kontakt med www.pef.no. De har lokallag som ofte har utstyr til leie, og i alle fall gode tips og råd.

 

Lykke til.



Anonymous poster hash: d1636...b04
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Ser denne ikke er ny, men om noen finner tråden så skriver jeg litt.

 

Har man psoriasis og plages av det er det fullt mulig å bruke kortisonsalver og kremer i svangerskapet. Snakk med hudlege for best veiledning. Fastlegen min er hysterisk hva medisiner og svangerskap angår. Nå har jeg gjentatte ganger blitt beordret av hudlege å behandle med kortison og lys. Har men lite psoriasis kan man sole de områdene som er berørt enten med lysbehandlingskabinett og dekke seg til, eller bruke hånd og fot sol på feks albue

Legene har beroliget meg med at kortison er trygt og at jeg skal behandles fremfor å la vær.

Lenke til kommentar

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...