Gå til innhold

Hvorfor mener dere at lærere syter mye?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er en gjennomgående kommentar, og den forundrer meg stadig vekk. Det er faktisk ytterst sjeldent jeg har hørt noen lærere syte. Derimot hører jeg ofte andre si at lærere syter, og jeg mistenker sterkt at dette er noe mange er opplært til å tenke og mene uten å egentlig ha belegg for det.

 

Når det nå f.eks. kommer opp at KS vil ha vanlig arbeidstid for lærere (igjen, dette kommer jo opp annen hvert år), og lærere da prøver å forklare hva dette faktisk vil innebære, så får de høre at de syter. Er det å forklare noe det samme som å syte?

 

Alle yrkesgrupper har lønnsforhandlinger. Noen har større fagforeninger som står bak, andre tar det direkte og privat med sjefen. Når UNIO, som står bak bl.a. lærere, mener at lærere fortjener høyere lønn og går ut med det til media, vel, da syter lærere. Så at noen går inn for å heve lønnen til en yrkesgruppe er altså det samme som at yrkesgruppen (og hver eneste sjel av den) syter?

 

Lærere er uheldig på en måte. De har et yrke det later til at alle føler de har en kompetanse for å uttale seg rundt. Kanskje det er fordi alle selv har gått på skolen en gang? Kanskje det er fordi man har barn i skolen? Kanskje det rett og slett bare er fordi det knapt går en uke uten at det er en eller annen form for medieoppslag om lærere? Ikke vet jeg, men det er i hvert fall ingen tvil om at mange føler at de vet akkurat hva alle lærere gjør i sin jobb... selv om de aldri har jobbet som lærer. Så når det noen få lærere får litt nok og oppgitt prøver å forklare hva jobben deres går ut på, vel, da syter de! Når det det å forklare jobben sin slik at andre skal forstå den det samme som syting?

 

Så må man ikke glemme det morsomme punktet der en lærers forklaring av sin arbeidsdag plutselig blir tolket som at lærere dermed tror de har det så mye verre enn alle andre! For her snakker vi syting på høyt plan, eller? Hm, eller er det kanskje heller slik at andre bare velger å tolke det slik fordi de er så kjørt fast i forestillingen om at alle lærere kun syter og klager uansett? Det kan jo faktisk være at 99% av alle lærere aldri syter over jobben sin, er fullt klar over at den ikke er verken verre eller vanskeligere en mange andre jobber, og både trives i jobben og er tålig fornøyd med lønnen sin. Eller?



Anonymous poster hash: 4977e...596
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener at man må se hvilke goder man har i en jobb opp i mot lønn og krav. Ved å sammenligne andre lønnsgrupper i det offentlige, med lik utdanningslengde og ansvar, har lærerne faktisk god lønn. I tillegg er det et gode å ha så mye fri, særlig om en har barn, så har man faktisk ferie samtidig som barna :) Jeg liker heller ikke hvordan UNIO har brukt streikeretten sin hvert år de kan i lønnsforhandlinger den siste tiden. Streik skal være et alvorlig virkemiddel, ikke et vanlig ledd i lønnsforhandlinger. Det er stort sett på vegne av lærerne UNIO streiker. 

 

Det er for øvrig helt frivillig å være lærer, man kan faktisk finne seg en annen jobb om man ikke trives. Derfor mener jeg det er mye syt fra denne arbeidsgruppen. Jeg finner det også merkelig, at hver gang jeg påpeker min lønn, mine arbeidskrav, min arbeidstid så er det mange lærere ikke tar innover seg at det finnes andre arbeidsgrupper i det offentlige som blir kraftig oversett særlig lønnsmessig.



Anonymous poster hash: d677b...489
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de syter og ja, de misbruker streikeordningen, men de må nok se seg slått av sykepleierne og NSF.

 

Anonymous poster hash: da44e...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste lærere syter når det blir snakk om å røre ved arbeidsavtalen deres. Lønna er god, og de har mye fritid, så det er forståelig at de kjemper med nebb og klør for å beholde godene. Problemet er at de ikke er villige til å oppnå goder fordelt etter innsats. Det er også et problem at UNIO tar ut streik hver gang de ikke får umiddelbart gjennomslag for sine ønsker. At foreldre med små barn må kalkulere inn lærernes streik i hvert års planlegging av bruk av feriedager er helt bak mål.

 

Anonymous poster hash: 51c04...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg mener at man må se hvilke goder man har i en jobb opp i mot lønn og krav. Ved å sammenligne andre lønnsgrupper i det offentlige, med lik utdanningslengde og ansvar, har lærerne faktisk god lønn. I tillegg er det et gode å ha så mye fri, særlig om en har barn, så har man faktisk ferie samtidig som barna :) Jeg liker heller ikke hvordan UNIO har brukt streikeretten sin hvert år de kan i lønnsforhandlinger den siste tiden. Streik skal være et alvorlig virkemiddel, ikke et vanlig ledd i lønnsforhandlinger. Det er stort sett på vegne av lærerne UNIO streiker. 

 

Det er for øvrig helt frivillig å være lærer, man kan faktisk finne seg en annen jobb om man ikke trives. Derfor mener jeg det er mye syt fra denne arbeidsgruppen. Jeg finner det også merkelig, at hver gang jeg påpeker min lønn, mine arbeidskrav, min arbeidstid så er det mange lærere ikke tar innover seg at det finnes andre arbeidsgrupper i det offentlige som blir kraftig oversett særlig lønnsmessig.

 

Anonymous poster hash: d677b...489

 

Poenget mitt er at de meningene du kommer med er noe den gjengse lærer faktisk ikke kjenner seg igjen i. Jeg jobbet som lærer tidligere, og nesten alle kollegaene mine var veldig fornøyd med jobben sin slik den var. Jeg hørte aldri noen klaging, men jeg hørte ofte nok oppgitte sukk over at andre trodde at vi satt der på lærerværelset hele dagen og sutret. At UNIO fronter lærere er ikke noe den gjenge lærer har noe med å gjøre. Jeg var med på streik en gang, og de fleste av oss var rimelig oppgitt over alt fokuset og skulle helst unngått det.

 

Om du spør 100 lærere, så er jeg ganske sikker på at 98-99% av dem på det sterkeste skulle ønske at de bare fikk være i fred å fokusere på jobben sin, i stede for at yrket deres stadig vekk skal opp til gransking, synsing og diskusjon i media. Det er ikke lærerne som fronter alle disse meningene og holdningene, det er alle rundt dem! Og jeg er inderlig glad for å slippe unna dette sirkuset nå i mitt nye yrke.

 

HI

 

Anonymous poster hash: 4977e...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, de syter og ja, de misbruker streikeordningen, men de må nok se seg slått av sykepleierne og NSF.

 

Anonymous poster hash: da44e...d0a

Det er ikke lærere som misbruker streikeordningen, det er fagforbundet som knytter til seg bl.a. lærere. De gjengse lærer ønsker på ingen måte streik, men blir de tatt ut så har de ikke så mye valg. Alternativet er å ikke være organisert, men da har man heller ingen å støtte seg på når man faktisk treger en fagforening.

 

HI

 

HI

 

Anonymous poster hash: 4977e...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker, on 23 Jan 2014 - 11:42, said:

De aller fleste lærere syter når det blir snakk om å røre ved arbeidsavtalen deres. Lønna er god, og de har mye fritid, så det er forståelig at de kjemper med nebb og klør for å beholde godene. Problemet er at de ikke er villige til å oppnå goder fordelt etter innsats. Det er også et problem at UNIO tar ut streik hver gang de ikke får umiddelbart gjennomslag for sine ønsker. At foreldre med små barn må kalkulere inn lærernes streik i hvert års planlegging av bruk av feriedager er helt bak mål.

 

Anonymous poster hash: 51c04...280

Lønna er god og de har mye fritid?

 

Hæ?

 

Jobber i videregående skole og har hverken god lønn eller mye fritid. Mye retting!!! Anonymous poster hash: 57662...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste lærere syter når det blir snakk om å røre ved arbeidsavtalen deres. Lønna er god, og de har mye fritid, så det er forståelig at de kjemper med nebb og klør for å beholde godene. Problemet er at de ikke er villige til å oppnå goder fordelt etter innsats. Det er også et problem at UNIO tar ut streik hver gang de ikke får umiddelbart gjennomslag for sine ønsker. At foreldre med små barn må kalkulere inn lærernes streik i hvert års planlegging av bruk av feriedager er helt bak mål.

 

Anonymous poster hash: 51c04...280

 

Mye fritid? Lærere jobber nøyaktig like lenge som alle andre i det offentlige. De arbeider flere timer i uka enn andre i det offentlige og får derfor avspasering når elevene har ferie. Nå er det også sjelden at lærere faktisk har fri mens elevene har ferie, ettersom de svært ofte må sitte med arbeidsoppgaver som ikke lar seg gjøre i en vanlig arbeidsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste lærere syter når det blir snakk om å røre ved arbeidsavtalen deres. Lønna er god, og de har mye fritid, så det er forståelig at de kjemper med nebb og klør for å beholde godene. Problemet er at de ikke er villige til å oppnå goder fordelt etter innsats. Det er også et problem at UNIO tar ut streik hver gang de ikke får umiddelbart gjennomslag for sine ønsker. At foreldre med små barn må kalkulere inn lærernes streik i hvert års planlegging av bruk av feriedager er helt bak mål.

 

Anonymous poster hash: 51c04...280

Men syter de? Jeg opplever det mer som at de prøver å forklare hvorfor dette ikke er en så veldig god ide. Det er generelt underlig at så mange skal mene noe om et yrke de ikke har selv. Jeg har jobbet som lærer tidligere, og jeg ser helt klart galskapen i å endre på arbeidsavtalene. Det som slår meg som underlig er at mødre og vordene mødre her inne som har/får barn i skolen ikke forstår at det er deres egne barn som blir skadelidende av en slik ordning.

 

HI

 

Anonymous poster hash: 4977e...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever at de som ikke er lærere syter om lærere i mye større grad enn lærerne selv. Det virker stupid.

 

Anonymous poster hash: 03475...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

De aller fleste lærere syter når det blir snakk om å røre ved arbeidsavtalen deres. Lønna er god, og de har mye fritid, så det er forståelig at de kjemper med nebb og klør for å beholde godene. Problemet er at de ikke er villige til å oppnå goder fordelt etter innsats. Det er også et problem at UNIO tar ut streik hver gang de ikke får umiddelbart gjennomslag for sine ønsker. At foreldre med små barn må kalkulere inn lærernes streik i hvert års planlegging av bruk av feriedager er helt bak mål.

 

Anonymous poster hash: 51c04...280

Mye fritid? Lærere jobber nøyaktig like lenge som alle andre i det offentlige. De arbeider flere timer i uka enn andre i det offentlige og får derfor avspasering når elevene har ferie. Nå er det også sjelden at lærere faktisk har fri mens elevene har ferie, ettersom de svært ofte må sitte med arbeidsoppgaver som ikke lar seg gjøre i en vanlig arbeidsdag.

Men det er jo kjempeflott. Da burde det ikke være noe problem for ALLE lærere å dokumentere overtiden sin. Siden alle lærere har akkurat samme arbeidsmengde og engasjement i jobben. Overtidsbetaling/avspasering i forhold til arbeidsmengde er jo noe alle fortjener.

 

Anonymous poster hash: 51c04...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever at de som ikke er lærere syter om lærere i mye større grad enn lærerne selv. Det virker stupid.

 

Anonymous poster hash: 03475...426

Og det var faktisk hele poenget mitt også! :) Jeg synes det er veldig sjeldent at lærere syter, men alle rundt dem syter om dem, eller tillegger dem dette uten å egentlig ha belegg for det. Det virker nesten som at det er blitt en uskreven og innlært regel og mene at lærere syter. De fleste lærere er helt normale og oppegående mennesker som har en veldig realistisk innstilling til sin egen arbeidstid og mengde i forhold til andres.

 

Jeg lurer også på om alle som mener at lærere syter fronter disse holdningene ovenfor barna sine? Jeg håper virkelig ikke det.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De aller fleste lærere syter når det blir snakk om å røre ved arbeidsavtalen deres. Lønna er god, og de har mye fritid, så det er forståelig at de kjemper med nebb og klør for å beholde godene. Problemet er at de ikke er villige til å oppnå goder fordelt etter innsats. Det er også et problem at UNIO tar ut streik hver gang de ikke får umiddelbart gjennomslag for sine ønsker. At foreldre med små barn må kalkulere inn lærernes streik i hvert års planlegging av bruk av feriedager er helt bak mål.

 

Anonymous poster hash: 51c04...280

Hva mener du med dette (uthevet)? 

 

Anonymous poster hash: 6ee0a...3fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orket ikke lese alt, det gjør jeg heller ikke av alt et andre som kommer ang lærere. Slå opp i avisa, på Facebook, hvor som helst og det florerer, hver dag! Jeg kjenner mange lærere, så kanskje derfor, men jeg har gått lei hele greia!!!

 

Anonymous poster hash: ccc62...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tilhører samme forbund som lærerne, utdanningssamfunnet,og  HVET ENESTE ÅR er det lærerne som kommer ut av forhandlingene som vinnere.De får høyere lønn,høyere ansinitet og bedre utgangspunkt,mens vi barnehagelærere bare dilter etter, taper hvert jævla år og får bare peanuts når lederne i utdanningsforbundet får inn alle kravene de har fra lærerne. da er kampen avblåst mens vi andre sitter like forvirret tilbake som sist år,og året før der,og året før der igjen...

 

Lærerne har det iallefall hundre ganger bedre enn oss taperne av noen barnehagelærere! 



Anonymous poster hash: b90cf...6af
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

De aller fleste lærere syter når det blir snakk om å røre ved arbeidsavtalen deres. Lønna er god, og de har mye fritid, så det er forståelig at de kjemper med nebb og klør for å beholde godene. Problemet er at de ikke er villige til å oppnå goder fordelt etter innsats. Det er også et problem at UNIO tar ut streik hver gang de ikke får umiddelbart gjennomslag for sine ønsker. At foreldre med små barn må kalkulere inn lærernes streik i hvert års planlegging av bruk av feriedager er helt bak mål.

 

Anonymous poster hash: 51c04...280

Hva mener du med dette (uthevet)?

 

Anonymous poster hash: 6ee0a...3fe

At de fleste lærere, med UNIO i ryggen, nekter å dokumentere opptjente avspaseringstimer. Det er naturlig at arbeidsmengde og engasjement er individuelt, noen lærere jobber mer enn andre, og har selvsagt krav på kompensasjon. Andre jobber mindre. Å dokumentere den enkeltes arbeidsmengde og tidsbruk for å synliggjøre forskjellene er ikke noe de fleste lærere er villige til å gjøre.

 

Anonymous poster hash: 51c04...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg kjenner som er lærere syter ikke. Eller, de stønner av og til over kravstore foreldre og høye rettebunker. På samme måte som jeg stønner over min jobb.

 

Men UNIO syter og den offentlige kommunikasjonen fra lærernes organisasjon og representanter peker kun på byrdene ved læreryrket og for lite på fordelene. Det tror jeg ikke er lurt og jeg tror også det er det som fører til at veldig mange opplever lærere som sutrepaver. Lærere tjener relativt bra sammenlignet med andre offentlig ansatte, de har stor grad av frihet ndg organisering av arbeidstiden, de har mulighet til å ha fri når barna har fri og lærere har kjempet hardt imot individuell avlønning knyttet opp mot måloppnåelse.

 

Jeg husker at da jeg jobbet i PPT, valgte en rektor å gi en av sine lærere noen ekstra lønnstrinn fordi hun var den som alltid overtok de vanskelige klassene og fikk skikk på dem. Dette ønsket rektoren å belønne og det ble et h... styr med tillitsvalgt både lokalt og sentralt fordi det kun er bibliotekansvar, sosiallærer osv som gir grunnlag for særskilte tillegg. Den gangen jeg fikk jobb som lærervikar, var det ikke engang akseptert å innkalle jobbsøkere på intervju, for var de lærerutdannet var de i prinsippet kvalifisert.

 

Og slutt nå å påstå at det ikke er rettferdig at utenforstående mener noe om lærere, arbeidstidsavtaler osv. Alle store utgiftsposter i det offentlige blir gjenstand for meninger og granskinger. Selv jobber jeg i et helseforetak og det er da veldig stor innblanding i hvordan vi skal jobbe. Politiet, barnevernet, eldreomsorgen, sykehusene osv osv blir kritisert og analysert. Sånn er det bare og sånn skal det være vil jeg påstå. Ekstern evaluering er faktisk nødvendig for å sikre gode tjenester og de utidige spørsmålene skjerper i hvert fall meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

De aller fleste lærere syter når det blir snakk om å røre ved arbeidsavtalen deres. Lønna er god, og de har mye fritid, så det er forståelig at de kjemper med nebb og klør for å beholde godene. Problemet er at de ikke er villige til å oppnå goder fordelt etter innsats. Det er også et problem at UNIO tar ut streik hver gang de ikke får umiddelbart gjennomslag for sine ønsker. At foreldre med små barn må kalkulere inn lærernes streik i hvert års planlegging av bruk av feriedager er helt bak mål.

 

Anonymous poster hash: 51c04...280

 

Mye fritid? Lærere jobber nøyaktig like lenge som alle andre i det offentlige. De arbeider flere timer i uka enn andre i det offentlige og får derfor avspasering når elevene har ferie. Nå er det også sjelden at lærere faktisk har fri mens elevene har ferie, ettersom de svært ofte må sitte med arbeidsoppgaver som ikke lar seg gjøre i en vanlig arbeidsdag.

 

 

Det er faktisk feil!

 

Lærere har færre arbeidstimer årlig enn andre med vanlig dagjobb i det offentlige:)

 

Anonymous poster hash: dcdd6...46f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

De aller fleste lærere syter når det blir snakk om å røre ved arbeidsavtalen deres. Lønna er god, og de har mye fritid, så det er forståelig at de kjemper med nebb og klør for å beholde godene. Problemet er at de ikke er villige til å oppnå goder fordelt etter innsats. Det er også et problem at UNIO tar ut streik hver gang de ikke får umiddelbart gjennomslag for sine ønsker. At foreldre med små barn må kalkulere inn lærernes streik i hvert års planlegging av bruk av feriedager er helt bak mål.

 

Anonymous poster hash: 51c04...280

Hva mener du med dette (uthevet)?

 

Anonymous poster hash: 6ee0a...3fe

At de fleste lærere, med UNIO i ryggen, nekter å dokumentere opptjente avspaseringstimer. Det er naturlig at arbeidsmengde og engasjement er individuelt, noen lærere jobber mer enn andre, og har selvsagt krav på kompensasjon. Andre jobber mindre. Å dokumentere den enkeltes arbeidsmengde og tidsbruk for å synliggjøre forskjellene er ikke noe de fleste lærere er villige til å gjøre.

 

Anonymous poster hash: 51c04...280

 

Ok, da forstår jeg deg rett. Men er det ikke slik at det lærerne egentlig nekter er å gi slipp på ubunden tid? Det blir vanskelig å dokumentere timer når man ikke er på arbeidsplassen...

 

Det aller viktigste må jo være at jobben blir gjort på en tilfredsstillende måte. At noen jobber litt mer eller noen litt mindre har ikke bare med kvalitet, men også med effektivitet og erfaring å gjøre. Jeg synes det blir rart hvis en lærer som må lese seg mye opp på et emne (nyutdannet) skal få bedre betalt enn en som kan det godt fra før av. 

 

Anonymous poster hash: 6ee0a...3fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner få lærere, og de som jeg kjenner syter ikke (og de gjør en kjempe jobb). Men lærerne som gruppe har virkelig et imageproblem, de fremstår som kravstore og sytete i media og fagforeningene gir uttrykk for at de aldri er fornøyde.

 

Jeg kunne aldri vært lærer fordi jeg liker ikke barn så godt og eier ikke tålmodighet, og jeg har stor respekt for arbeidet lærerne gjør. Men som min svigermor (pensjonert lærer) sier, "det er ingen som har sagt at livet skal være enkelt", og vi som ikke er lærere har også vårt vi strever med. I media får vi lett inntrykket om at det bare er lærere som har en vanskelig arbeidssituasjon, og der er jeg uenig. Alle yrker har ulemper og fordeler, og der lønnen er god er ofte arbeidsforholdene tilsværende utfordrende.

 

Jeg, f.eks., har alltid jobbet i privat sektor, i veldig stressende stillinger, der lønnen er god, men arbeidsdagene lange (45 timer/uke minst), overtidsbetaling og avspasering fraværende, med 6 uker ferie der mail må sjekkes hver dag og jeg må ta meg av hastesaker uansett hvor i verden jeg var. Og ikke kommer jeg til å få noe god pensjon heller, siden det er privat sektor. Og jobbsikkerheten er så som så, den ene jobben forsvant når min stilling ble "reorganisert bort" mens jeg var i permisjon, i den andre ble selskapet lagt ned. Jeg finner alltid en jobb for jeg er flink på hva jeg kan, men det er stressende og kjedelig å søke ny jobb. Men jeg har tross alt valgt frivillig den bransjen jeg jobber i.

 

Så er lærerne spesielt sytete? Nei. Trenger de en ny image? Absolutt! Trenger de en reality check i forhold til livet i andre yrker? Kanskje noen av de?

 

Anonymous poster hash: 33704...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

 

 

De aller fleste lærere syter når det blir snakk om å røre ved arbeidsavtalen deres. Lønna er god, og de har mye fritid, så det er forståelig at de kjemper med nebb og klør for å beholde godene. Problemet er at de ikke er villige til å oppnå goder fordelt etter innsats. Det er også et problem at UNIO tar ut streik hver gang de ikke får umiddelbart gjennomslag for sine ønsker. At foreldre med små barn må kalkulere inn lærernes streik i hvert års planlegging av bruk av feriedager er helt bak mål.

 

Anonymous poster hash: 51c04...280

 

Mye fritid? Lærere jobber nøyaktig like lenge som alle andre i det offentlige. De arbeider flere timer i uka enn andre i det offentlige og får derfor avspasering når elevene har ferie. Nå er det også sjelden at lærere faktisk har fri mens elevene har ferie, ettersom de svært ofte må sitte med arbeidsoppgaver som ikke lar seg gjøre i en vanlig arbeidsdag.

 

 

Det er faktisk feil!

 

Lærere har færre arbeidstimer årlig enn andre med vanlig dagjobb i det offentlige:)

 

Anonymous poster hash: dcdd6...46f

 

Vis meg regnestykket! Det finnes netto arbeidsår og brutto arbeidsår. Lærere har netto, alt er trukket fra og det skal jobbes 1687,5 timer i året. De som har brutto derimot får trukket fra ferie samt alle helligdager (7 uker ca) og annet rask som dukker opp og ender til slutt på 1680 timer ca.. 

Endret av Lektor Doppler med tillegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tilhører samme forbund som lærerne, utdanningssamfunnet,og  HVET ENESTE ÅR er det lærerne som kommer ut av forhandlingene som vinnere.De får høyere lønn,høyere ansinitet og bedre utgangspunkt,mens vi barnehagelærere bare dilter etter, taper hvert jævla år og får bare peanuts når lederne i utdanningsforbundet får inn alle kravene de har fra lærerne. da er kampen avblåst mens vi andre sitter like forvirret tilbake som sist år,og året før der,og året før der igjen...

 

Lærerne har det iallefall hundre ganger bedre enn oss taperne av noen barnehagelærere! 

 

Anonymous poster hash: b90cf...6af

 

Veldig sant

 

Anonymous poster hash: f1701...809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Jeg tilhører samme forbund som lærerne, utdanningssamfunnet,og HVET ENESTE ÅR er det lærerne som kommer ut av forhandlingene som vinnere.De får høyere lønn,høyere ansinitet og bedre utgangspunkt,mens vi barnehagelærere bare dilter etter, taper hvert jævla år og får bare peanuts når lederne i utdanningsforbundet får inn alle kravene de har fra lærerne. da er kampen avblåst mens vi andre sitter like forvirret tilbake som sist år,og året før der,og året før der igjen...

 

Lærerne har det iallefall hundre ganger bedre enn oss taperne av noen barnehagelærere!

 

Anonymous poster hash: b90cf...6af

 

Veldig sant

 

Anonymous poster hash: f1701...809

både og...

 

dette året er jeg redd vi barnehagelærere blir solgt billig til fordel for lærerne sin arbeidstidsavtale, men tidligere år har vi førskolelærere hatt større prosentvis lønnsvekst og tatt innpå lærerne i lønn...

 

arbeidstidsavtalen vår er en vits og der gjorde utdanningsforbundet en slett jobb og jeg opplevde slettes ikke at lærerne støttet oss slik det nå forventes at vi skal støtte dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Jeg tilhører samme forbund som lærerne, utdanningssamfunnet,og HVET ENESTE ÅR er det lærerne som kommer ut av forhandlingene som vinnere.De får høyere lønn,høyere ansinitet og bedre utgangspunkt,mens vi barnehagelærere bare dilter etter, taper hvert jævla år og får bare peanuts når lederne i utdanningsforbundet får inn alle kravene de har fra lærerne. da er kampen avblåst mens vi andre sitter like forvirret tilbake som sist år,og året før der,og året før der igjen...

 

Lærerne har det iallefall hundre ganger bedre enn oss taperne av noen barnehagelærere!

 

Anonymous poster hash: b90cf...6af

Veldig sant

 

Anonymous poster hash: f1701...809

både og...

 

dette året er jeg redd vi barnehagelærere blir solgt billig til fordel for lærerne sin arbeidstidsavtale, men tidligere år har vi førskolelærere hatt større prosentvis lønnsvekst og tatt innpå lærerne i lønn...

 

arbeidstidsavtalen vår er en vits og der gjorde utdanningsforbundet en slett jobb og jeg opplevde slettes ikke at lærerne støttet oss slik det nå forventes at vi skal støtte dem.

 

Lærerene støtter ikke barnehagelærerene nei.

 

Utdanningsforbundet glemmer at en stor del av medlemmene er førskolelærere. Bare se på bladet fra utdanningsforbundet, veldig lite som gjelder barnehage/førskolelærere. Mitt går stort sett rett i søpla

 

Anonymous poster hash: f1701...809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...