Gå til innhold

Pergotime fungerte til slutt :) en oppmuntring til andre slitere!


anonymous7

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg sluttet med p-piller september 2012, men fikk aldri eggløsning og mensen.. Etter mye utredning prøvde jeg pergotime (50mg) i oktober, men fikk ikke eggløsning..

 

Derfor mente gynekologen at jeg skulle prøve dobbel dose (100mg), så jeg gjorde det i desember, og på fredag tok jeg eggløsningtest jeg fikk svar på i dag, og progesteronnivået er på 37 :) alt over 20 er sikker eggløsning!

 

Om jeg er gravid er for tidlig å si, men det er uansett et godt tegn!

 

 

(Diagnose: polycystisk ovarier men ikke diagnosisert PCOS fordi blodprøvene var normale, og jeg kun veier 60kg. Jeg er 28 år gammel)

 

Så om noen har prøvd pergotime og ikke fått eggløsning, fortvil ikke! Prøv dobbel dose neste gang :)

 

Lukke til alle sammen, krysser fingrene både for meg selv og for dere!

Endret av anonymous7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Ble 

 

Hei!

Jeg sluttet med p-piller september 2012, men fikk aldri eggløsning og mensen.. Etter mye utredning prøvde jeg pergotime (50mg) i oktober, men fikk ikke eggløsning..

Derfor mente gynekologen at jeg skulle prøve dobbel dose (100mg), så jeg gjorde det i desember, og på fredag tok jeg eggløsningtest jeg fikk svar på i dag, og progesteronnivået er på 37 :) alt over 20 er sikker eggløsning!

Om jeg er gravid er for tidlig å si, men det er uansett et godt tegn!


(Diagnose: polycystisk ovarier men ikke diagnosisert PCOS fordi blodprøvene var normale, og jeg kun veier 60kg. Jeg er 28 år gammel)

Så om noen har prøvd pergotime og ikke fått eggløsning, fortvil ikke! Prøv dobbel dose neste gang :)

Lukke til alle sammen, krysser fingrene både for meg selv og for dere!

Ble du gravid på runde to med Pergo? Skal begynne på min runde nr 2 nå i mars. Grugleder meg. Reagerte veldig på denne i januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ikke gravid den gangen, men for meg var det en stor seier i seg selv å få eggløsning :) krysser fingrene for deg, kryss fingrene for meg også da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nå har jeg tatt enda en runde med pergo. Progesteronnivåtesten på dag 22 viste 120(!) Det er veldig høyt (dvs. bra,). Gynekologen ringte og spurte meg om jeg er gravid, men det er noen dager for tidlig å teste :P

 

Veldig spent nå, har graviditetssymptomer. Veldig ømme bryster, må tisse ofte.

 

Kryss fingrene for meg da, jenter! Har prøvd siden november 2012! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i dag (dag 30) tok jeg en graviditetstest og den viste et klart og tydelig kryss = gravid....

 

 

JEG ER GRAVID :D

 

Så glad! Dette har tatt ett og et halvt år. Gråt gledestårer :'j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...

Gratulerer!!  :duskedame: Utrolig herlig når det endelig klaffer! Skal selv begynne på andre enkelkur med Pergotime, så er veldig spent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg sluttet med p-piller september 2012, men fikk aldri eggløsning og mensen.. Etter mye utredning prøvde jeg pergotime (50mg) i oktober, men fikk ikke eggløsning..

 

Derfor mente gynekologen at jeg skulle prøve dobbel dose (100mg), så jeg gjorde det i desember, og på fredag tok jeg eggløsningtest jeg fikk svar på i dag, og progesteronnivået er på 37 :) alt over 20 er sikker eggløsning!

 

Om jeg er gravid er for tidlig å si, men det er uansett et godt tegn!

 

 

(Diagnose: polycystisk ovarier men ikke diagnosisert PCOS fordi blodprøvene var normale, og jeg kun veier 60kg. Jeg er 28 år gammel)

 

Så om noen har prøvd pergotime og ikke fått eggløsning, fortvil ikke! Prøv dobbel dose neste gang :)

 

Lukke til alle sammen, krysser fingrene både for meg selv og for dere!

Hei jeg og min mann har prøvd i to år på og få barn. Min gynekolog ville at jeg skulle prøve pergo selv om jeg får eggløsning selv. Samtidig fant jeg ut at jeg hadde lavt stoffskifte så fikk levaxin for dette pluss beskjed om og ta vitaminer( brukte gravitamin fra billigtester,no) Og alt dette gjode at jeg ble gravid på første forsøk. Jeg hadde nå en spontanabort i uke 6 men vi prøver igjen med godt mot! Så ved neste graviditet blir det nøye oppfølging,sykemelding og progreston hjelp! Jeg temper og tar eggløsningstester for og se når jeg ca har eggløsning og når den er over. Temper etter og for og se om jeg har blitt gravid for nå vet jeg jo hva den vil ligge på om jeg har blitt det sånn ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Gjest candela

Hei :) Har du/dere lyst å fortelle hvordan pergotime fungerer? Hvor lang tid tar det før eggløsning skjer/kan skje etter kuren? Skal mest sannsynlig begynne på det i juni, så er litt nysgjerrig på hvordan det foregår i praksis! Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...