Gå til innhold

Sjokkerende/dårlige matpakker på skolen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet i skolen et halv år, og jammen ser man mye rart... Matpakken avslører litt av hvert... 

 

På et halvt år er det verste jeg har sett hamburgerbrød. Bare hamburgerbrød, ikke kjøtt heller... 

 

Hva er det verste du har sett? 



Anonymous poster hash: 009e5...30d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Mais. Bare mais.

 

Anonymous poster hash: 719b4...7ba

 

Er det egentlig så galt? Mais er da både sunt og næringsrikt. Mine unger elsker det.

 

Anonymous poster hash: f60fe...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Mais. Bare mais.

 

Anonymous poster hash: 719b4...7ba

 

Er det egentlig så galt? Mais er da både sunt og næringsrikt. Mine unger elsker det.

 

Anonymous poster hash: f60fe...c57

 

Sunt? Fullt av sukker og karbohydrater er det.

 

Anonymous poster hash: 719b4...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mais er vel en av de minst nyttige grønnsakene.

Vi spiser masse mais, men det er mer som bonus.

 

Anonymous poster hash: 489a4...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sånn hvitt-brød-baguett med frø (uten pålegg eller noe) og en halv liter sjokomelk. Hver dag. Gutt i 5.klasse. Var vikar der i tre uker, og han hadde aldri noe annet.



Anonymous poster hash: aaa12...238
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mais er mest vomfyll... Værste jeg har sett er sjokoladebolle i bhg. Og bare det. Blir ikke mye mett av en slik, og mye sukker i. Type hvetebolle med sjokobiter. På skolen er det værste jeg har sett en sånn type butterdeig bolle uten noe mer i/ på. Det er jo bare luft!

 

Anonymous poster hash: dbe09...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Mais. Bare mais.

 

Anonymous poster hash: 719b4...7ba

 

Er det egentlig så galt? Mais er da både sunt og næringsrikt. Mine unger elsker det.

 

Anonymous poster hash: f60fe...c57

 

Sunt? Fullt av sukker og karbohydrater er det.

 

Anonymous poster hash: 719b4...7ba

 

NATURLIGE karbohydrater i frukt, grønnsaker og korn er neppe skadelig for noen.. Om man ikke ha gjort seg selv karbohydratsensitiv med for mye snop, godt og raffinert sukker (usundt kosthold mao) over lang tid.......Ingen har blitt tykke av bananer og poteter.... Men feil kosthold over lang tid kan gjøre at bananer og poteter holder en feit.. Men det er fortsatt ikke "deres" feil at man er overvektig.. Det er ens egen (da ser jeg bort fra alle som har en eller annen sykdom eller diagnose som gir overvekt.: SÅ er DET nevnt også!)

 

Synes ikke mais er verre enn de som  har med disse "nuddel"-posene som man får kjøpt med en liten krydderpose oppi......Også spiser de dette tørt...Med eller uten krydderblandinga.......... Og kanskej de skyller det ned med en energidrikk i tillegg!

 

Anonymous poster hash: ee683...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som hadde med seg det jeg kaller for lørdagsgodt. Han hadde ships, peanøtter, kjeks og pannekaker med sirup flere ganger i uken.



Anonymous poster hash: 57ea8...26e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Mais. Bare mais.

 

Anonymous poster hash: 719b4...7ba

 

Er det egentlig så galt? Mais er da både sunt og næringsrikt. Mine unger elsker det.

 

Anonymous poster hash: f60fe...c57

 

Sunt? Fullt av sukker og karbohydrater er det.

 

Anonymous poster hash: 719b4...7ba

 

Mais inneholder omtrent like mye sukker som epler. Jeg synes også det er litt rart med bare mais i matboksen men det kan ikke være så spessielt galt tenker jeg. Det er ikke som kjeks, sjokolade, potetgull, boller og andre rare ting jeg har sett folk spise til lunch.

 

Anonymous poster hash: f60fe...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med foreldre som ikke makter å sende med barna noe bedre? Noen kvalifiserer virkelig ikke for foreldrejobben.



Anonymous poster hash: ac0be...0b0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et foreldrepar i barnehagen som hadde ei overvektig jente på 5 år og var selv veldig overvektige.

hadde samtaler med de ang sunn kost,og de var helt enige med oss om hva var sunt og ikke.

 

Men jenta kom fortsatt med kjeks,boller og loff med søtpålegg på,hver eneste dag...

 

Enten bryr ikke folk seg, de har ikke peiling på ernæring eller så er de rett og slett dum...Eller en miks av dette kanskje?



Anonymous poster hash: 9767b...745
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk mail av bhg før jul om at de helst så at vi ikke sendte med kake til frokosten. WHAT? Er noen foreldre i bhg som er bælfeite, ungne likedan. Da mener jeg USA-feit. Det er trist å se på :(



Anonymous poster hash: 84fdf...ae3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dukker jo opp rare ting i matboksen nå og da, men jeg synes at en slik "kopp" med nudler er noe av det verste. Har også opplevd at barn har brent seg på det varme vannet de har hatt med på termos. Jeg synes heller ikke at en tørr nuddelpakke kan regnes som lunch :P

Jeg har også opplevd at foresatte forventer at vi skal varme opp elevenes mat i mikrobølgeovnen på personalrommet ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mais er mest vomfyll... Værste jeg har sett er sjokoladebolle i bhg. Og bare det. Blir ikke mye mett av en slik, og mye sukker i. Type hvetebolle med sjokobiter. På skolen er det værste jeg har sett en sånn type butterdeig bolle uten noe mer i/ på. Det er jo bare luft!

 

Anonymous poster hash: dbe09...1cc

Haha, kanskje det var mine med sjokoladebollene ;) De har fått dette med seg i barnehagen en to-tre ganger i sitt liv fordi den superdistrè moren deres har glemt å kjøpe brød og vi har måtte skaffe noe mat på vei til bhg om morgenen.

 

Tror ikke de har varige skader hverken på kropp eller sinn. Har faktisk mest dårlig samvittighet for urettferdighetsfølelsen det skaper hos de andre små..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsebrød med en stripe ketchup i. Ikke noe mer.

 

Melkesjokolade på brødskive, fordi da var det pålegg og ikke godteri.

 

Anonymous poster hash: c9be0...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvetebolle hver dag til frokost. Et barn i bhg. Tennene var helt oppråtnet.

 

Anonymous poster hash: 26085...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pitabrød, og kun det. Hver dag.

 

Men, jeg bodde i usa når jeg var yngre, og der kan man snakke om usunne lunsjer. I kantinen ble det ikke servert noen sunne alternativer; kun fettete nachos, pizza, burgere, potetgull poser o.l. Kort sagt: Jeg hadde med matpakke nesten hver dag. 



Anonymous poster hash: 3d22e...e39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jeg var litt slapp med sånt, men ser jo at brunosten, skinka og gulosten jeg har på ikke er så ille likevel. Har vel hendt han har fått syltetøy en mandag fordi vi har vært fri for annet, men det er sjeldent det skjer.

 

Guttungen er 5 år og vet ikke hva nugatti er tror jeg. Han foretrekker leverpostei, makrell i tomat, egg på skiva osv.

 

HELDIGVIS!



Anonymous poster hash: f4152...6ab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi forsov oss litt idag, og da ble det en yoghurt, en klementin og sånne ferdigsmurte Wasa knekkebrødpakker i matboksene.. :)

Er ikke ofte vi forsover oss da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det verste jeg har sendt med barnet mitt må være en skillingsbolle utenom de vanlige brødskivene. Det har kun hendt en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menj eg tenker at det er forskjell på engangshendelser og noe som skjer hele tiden. Mine barn har også hatt med seg muffins på skolen, dog ikke som eneste niste. Hadde de derimot fått det som eneste niste og hver dag, da er det greit at læreren reagerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Mais. Bare mais.

 

Anonymous poster hash: 719b4...7ba

 

Er det egentlig så galt? Mais er da både sunt og næringsrikt. Mine unger elsker det.

 

Anonymous poster hash: f60fe...c57

 

 

Mais er da ikke sunt!!

 

Anonymous poster hash: fc073...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...