Gå til innhold

Alternativer til åpen barnehage - sosialisering?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mini er straks 1,5 år og vi var i dag for første gang i åpen barnehage som ligger noen minutters kjøring unna. Jeg ble helt sjokkert over hvordan det var der og vi dro etter en time. Klissete og møkkete gulv, skikkelig bråkete unger som klatret på bordene, møkkete leker osv. En av ungene fløy på min lille forsiktige gutt gang på gang ved å slå, sparke og trampe han ned. Dette gjorde han kun på min lille og en annen som var i samme alder som min. Moren hans var veldig lite streng med han kan du si. Det gjorde det heller ikke bedre at av 15 mødre så var det kun jeg som var norsk. Fikk inntrykk av at det var et ganske rotete opplegg. Så vi fikk ingen god første opplevelse med åpen barnehage. Det finnes en åpen barnehage noen minutter unna denne, men er redd det er samme opplegget der ettersom det også er kjent for å ha mange innvandrere. Jeg høres sikkert rasistisk ut, men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke liker deres kultur og måte de lar ungene oppføre seg på. Trenger derfor ingen syn på hva jeg mener om den saken.

 

Derfor lurer jeg på om du har noen andre forslag til sosialisering av mini? Eller holder det å vente til barnehagestart ved 2 års alder. Dette er kun for han, og ikke meg. Jeg trives hjemme på dagtid.

 

 



Anonymous poster hash: 48ac7...6cd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med babysang eller noe slikt? Mange mødre som møtes der også, ofte i regi av kirka.

 

Synd du hadde et sånn dårlig førsteinntrykk...men kanskje skal du dra en eller to ganger til,slik at det ikke bare var en dårlig dag (for alle 15 barna og mødrene..)?

 

Kan hende det blir bedre neste gang :)



Anonymous poster hash: d5c4f...352
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen din tar nok ingen skade av å ikke være så "sosial", barn på denne alderen leker ved siden av hverandre uansett :) Men, er jo greit om du har noen venner med barn sånn at han kan være litt med barn på ettermiddager osv? :) Skjønner deg godt, jeg hadde heller ikke gått ett sted hvor jeg var eneste norske.. 



Anonymous poster hash: 1408e...79e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke ok. Her i byen er det to å velge mellom, en ligger sentralt og en utenfor sentrum. Den i sentrum er full av utenlandske , mødre med mange barn de ikke har kontroll på. Ingen snakker norsk så ungene som er norske lærer ivertfall ikke gjennom lek språket.... I tilleg det er litt velkjent at gutta gjør litt som de vil, visse kulturer hører de ikke på mora si i en alder av 4 engang. Fordi de er hankjønn står de over moren i rang... Sier seg selv det ikke er levelig for andre enn folk av samme ulla.... Den andre derimot er fantastisk. Folk fra alle land der men flest norske så det går i norsk og de få utenlandske er der og ønsker lære språket. Er ikke en gjetto som den i byen. Hadde aldri orka det opplegget der. Når det er sagt, om noen løper / dytter ditt barn og mora ikke sier noe gjør du det! Ditt barn- du beskytter om mora er for tilbakestående til å skjønne vold ikke er greit( dog med tanke på hvordan flere kulturer holder på med krigføring og herjer på er det visse anser som ok) vel ok i Irak kanskje, ikke i norske barnehager. Like lite som jeg ønsker å ha ungen min på en skole med flest utenlandske tror jeg det er like ille for en norsk unge i barnehage med kun utlendinger. Problemet blir ekstra når det i åpen barnehage er meningen foreldre skal passe og håndtere ungene selv, de ansatte har litt av en jobb lære ungen ting om mor ikke godtar ungen blir tilsnakka.

 

Anonymous poster hash: 055bc...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn å treffe venner med barn i helgene, på dagtid. Inviter til lunsj, middag eller bare kaffe, og lek og skravling. Gjør ikke noe om andres barn er litt yngre eller eldre.

 

Tenker at du ikke trenger å stresse med sosialisering, men ville prøvd å la ham møte andre barn i blant.



Anonymous poster hash: 290ab...a85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel et par til åpne barnehager, men da med 15-20 minutters kjøring. Skal prøve disse før vi gir oss. Bare tenkte det kanskje var andre måter å møte småbarnsmødre med barn på samme alder:) Var dagmamma til to ekstra barn ut august, men det begynner jo å bli en stund siden:)



Anonymous poster hash: 48ac7...6cd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er bare 22 år selv så har liksom ikke så mange venner med barn enda:) Men takk for tips:)



Anonymous poster hash: 48ac7...6cd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...