Gå til innhold

Jeg håper at mine barn aldri blir homofile.


sugmeiføet!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg håper at mine barn, hetero- eller homofile, slipper å møte mange voksne og barn med den typen holdninger som du viser her. Utsagn som dette bidrar til vansker, forvirring og fordommer.



Anonymous poster hash: aba6d...2cc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har større tiltru til den oppveksande slekt enn deg, eg trur faktisk det vil vere meir akseptert å vere homofil når barna mine blir ungdommar.

 

Prøvar å kjenne etter korvidt dette er eit tema i det heile tatt for meg. Når eg no ser for meg korleis eg ønskar liva deira skal bli ser eg den tradisjonelle kjernefamilien, men det er nok fordi det var det eg sjølv ønskte. Om dei ønskar noko anna, håpar eg dei får det. Og kva legning dei har er ikkje så viktig som at dei aksepterar seg sjølv og får aksept frå andre. Hvilket eg trur ein vil få uansett lwgning når dei skal til å finne ut kven dei er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste grunnen for at jeg ikke håper sønnen min er homfil, er at det kan bli vanskelig å bli far. Men jeg støtter han 100% uansett.



Anonymous poster hash: b312d...338
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper verken det ene eller det andre mtp legning. Derimot håper jeg at nettverket rundt barna er akseptable og støttende uansett legning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del håper jeg bare at jeg klarer å oppdra barna mine til å være sterke nok til å klare å overvinne alle de utfordringer de må igjennom. Ungdomstiden er trøblete uansett legning. Jeg kan ikke ønske annet for dem enn at de blir lykkelige til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til når jeg leser her inne tenker jeg at det kunne være verdt å håpe på at gutta mine blir homo fremfor at jeg skal få en dibber til svigerdatter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at for min egen del håper jeg litt at sønnen min ikke viser seg å være homofil, ettersom det da kan bli vanskelig for han å bli far. Hadde han vært jente så hadde det jo sannsynligvis gått greit å få barn uansett legning. Jeg har bare ett barn, og skulle veldig gjerne blitt bestemor med tiden.

 

Men det er et egoistisk ønske, jeg vet jo ikke om han kommer til å ønske seg barn. Mest av alt håper jeg han blir lykkelig. :)



Anonymous poster hash: 71bd8...553
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg relativt ung selv, og jeg vil påstå at det er helt ok å stå frem som homofil (i Norge) i dag, og jeg tror at om kun noen år vil alt være mye lettere allerede. Jeg kjenner flere homofile som er på min alder (tidlig 20-årene) og alle sitter med en positiv erfaring av å "stå frem" som homofil. Selvfølgelig kommer noen med usaklige og barnslige kommentarer, men det kan man få uansett hvem man er, og hvilken legning man har.. 

Lesbiske derimot tror jeg har det vanskelige. Ikke vet jeg hvorfor, men de lesbiske jeg kjenner kom tidlig "utenfor" i vennegjenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du hva, det håper egentlig ikke jeg heller. Mest av alt fordi jeg har en sønn og gjerne vil bli bestemor en dag. Men jeg støtter han uansett hva han er - selvfølgelig.

 

Anonymous poster hash: 4fbfc...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å fortelle om homofili samtidig som vi tar samtalen om sex og samliv når tiden er inne for det. Da skal jeg si at vi som foreldre støtter ham uansett om han liker gutter eller jenter. Han skal vite at han er elsket og like verdt uansett. Med det vil han forhåpentligvis klare seg fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud da damer, hun sier jo ikke at hun er homofob eller har fordommer. Hun ønsker bare ikke at barna sine skal ha en vanskelig tid, noe jeg tror mange homofile har. jeg håper selv at mine barn blir herofile, men jeg elsker de like mye uansett og støtter de uansett



Anonymous poster hash: fe978...b13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mora til Espen Thoresen så i sin tid " neimen, harru blitt homo!! Så bra for homser er så snille med mødrene sin;-) "

 

Håper gutta mine blir snille med morra si uansett og at de blir lykkelige<3

 

Anonymous poster hash: b5e26...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg ønsker er at barna mine får et bra liv. Uansett om de er homo,lesbisk eller har det motsatte kjønn som kjæreste! Det bryr jeg meg ingenting om. Det er samme hvem de er kjæreste med,bare h*n er sill mot barnet mitt! Og at de er lykkelige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn på 4 og 6 vet allerede at man kan ha guttekjæreste, og at man kan ha jentekjæreste, uansett hvilket kjønn man er selv. Og jeg håper at ved å lære de dette såpass tidlig, føler de at det e en helt naturlig ting, enten det skulle gjelde dem selv eller andre. Det eneste minste syns er fælt, er at jeg sier at han ikke kan være kjæreste med søskenbarnet sitt... :P Greit nok at det også er lovlig, meeeen..... ;) 



Anonymous poster hash: 4b73b...645
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...