Gå til innhold

Skurv i hodebunnen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det det det heter tro? Jenta mi på litt over 2 år har dette ennå! Hva kan jeg gjøre for å få det bort? Annet enn å pelle det bort? Det går litt, men så vil hu ikke mer!er det noen som har barn på den alderen som har det ennå?

 

Anonymous poster hash: 4caec...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg brukte babyolje i hodene på babyene mine og lot det sitte litt i(et par timer) tok så en finkam (lusekam er genialt) og gredde helt nede i hodebunnen, og da kom alt bort med en gang.

 

Kjøpte en gang en spesiell olje på apoteket også som hjalp veldig,men husker ikke hva den het...men babyoljen hjalp iallefall!



Anonymous poster hash: 283d2...5bd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min på 6 har det tidvis fortsatt.

Bruker babyolje til å mykgjøre et par timer før han dusjer og grer det bort med lusekam faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk beskjed om å bruke Salisylsyre (reseptfritt på apotek) og lusekam.

Smørte godt inn på kvelden og skrapte/børstet på morgenen.

Borte etter to dager!

 

Anonymous poster hash: 56a99...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som voksen har det også innimellom. Jeg blir ikke kvitt det, men det er umulig å se i det tykke håret mitt også. Men det klør litt av og til, og så flasser det om jeg skraper litt i hodebunnen. 



Anonymous poster hash: b5477...97c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at det ofte kommer hos eldre barn (altså eldre enn spedbarn) hvis de har ganske tett hår og er varme/svetter i hodet. Vi er blitt anbefalt å bruke "voksen shampo" på vår snart 3-åring da den fjerner mer av fettet i hodebunnen. Vi bruker bare en liten mengde shampo, men det holder det faktisk borte.



Anonymous poster hash: d12d8...51a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

babyolje og lusekam den er tett og du får skurven ut sv hårstråene  :)   det har hjulpet meg. :) Lykke til   :)



Anonymous poster hash: 49e66...af1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min 5åring har hatt dette helt til nå nylig. Han har veldig tykt og stritt hår, så det har kommet tilbake når vi har fjernet det. Vi har hatt god effekt av salisylsyre (salve eller flytende). Lar det sitte i over natten og vasker det ut dagen etterpå + grer med en kam. :)



Anonymous poster hash: fa273...b24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte kokosolje i hodebunnen over natten, han dusjet om morgenen og da tok jeg bare et håndkle å strøk over topplokket, da forsvant det aller meste. Tok en pause på et par dager og gjorde det samme igjen men den gangen brukte jeg lusekam for å ta det siste lille :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...