Gå til innhold

Hva sa dere under fødselen?


chaha

Anbefalte innlegg

Er det noen her som husker noe av det dere sa under fødselen?

 

Er det noe dere ler av i ettertid? Sa dere noe dumt som dere angrer på?

 

Del gjerne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe. Da jeg fikk lystgass tok jeg en skikkelig "sip" og ropte (jeg mener jeg sa d normalt) hvem trenger epidural når man har lystgass! med et skikkelig glis;-)

Jm hadde akkurat kommet ut døra og holdt på å daue av latter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest flykræsj

Husker jeg sa "jeg elsker deg" til anestesilegen som satte epidural. I følge jordmor var jeg ikke den første :D Under presseriene dreiv jeg og maste i vei om at dette var like slitsomt som å løpe Stoltzen (fjell i Bergen), og at det jeg holdt på med var intervalltrening og masse annet treningstull. Herregud, går det ikke an å bare holde kjeft liksom....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Er dere helt sikker på at dette er min unge?" presterte jeg å lire av meg da jordmora la ungen opp på magen min. :) Dem lo godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg hadde et spontant utsagn ved første synet av babyen: "Æsj, han var stygg!". Haha, hun er forøvrig en veldig snill og omsorgsfull mor, og det varte ikke lenge før hun synes han var verdens nydeligste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under åpningsriene lå jeg i badekar, og da hadde jeg så og si ingen smerter, så jeg utbrøt : Dette er jo som å være på spa!

 

Jeg hadde en drømmefødsel selv om jeg var førstegangs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Jeg skulle flyttes og måtte gi fra meg lystgassen. Da holdt jeg den på strak arm, kikka på maska og sa med dramatisk tonefall: må jeg forlate deg, min beste venn?

( blitt fortalt dette i ettertid )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

"faen i helvete" da jeg ikke fikk presse når jeg fikk pressrier. Bannet så mye at mannen begynte å unnskylde meg ovenfor personalet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

*halooo alle sammen, jeg driter på meg, med mindre det er en fis...vi får se*

 

*neiiii neiii hjelp!! Hjelp hjelp* det var når maska til lystgassen fallt på gulvet :P

 

 

Nårnde spurte om jeg ville kjenne på hode *ser det ut somnom jegvhar tid til det!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*halooo alle sammen, jeg driter på meg, med mindre det er en fis...vi får se*

 

*neiiii neiii hjelp!! Hjelp hjelp* det var når maska til lystgassen fallt på gulvet :P

 

 

Nårnde spurte om jeg ville kjenne på hode *ser det ut somnom jegvhar tid til det!?

 

Hahaha! Det med fisen høres ut som noe jeg kunne funnet på å si :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bad om unnskyldning heile tida fordi eg laga lysår....laga ikkje masse høge lydar men sånn kontinuerleg "mmmmmmmmm"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Åååå en Bergenser sa jeg til en danske høy på lystgass.

Var vist kjempesikker på at han var Bergenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg kalte sykepleier for en sadist da jeg fikk beskjed for hundrede gang at jeg bare måtte presse en siste gang så var ham ute... :-) hehehe..

Også var jeg sikker på at sykepleierstudenten kom til å ha sin siste dag på studiene etter opplevelsen med fødselen min.. hihi.. :-) var nok mye anna som kom underveis også, men det husker jeg ikke i så fall. Var mye skriking

Trodde jeg kom til å være sånn "inni-meg-sjøl" fokusert men den gang ei :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi. Artig!

 

Da jeg fikk beskjed om at jeg ikke fikk mer lystgass siden jeg skulle begynne å presse nekta jeg. Fikk beskjed om at jeg kunne beholde maska, men med oksygen i bare. Da var det en som fikk slengt maska etter seg med beskjed om at "den driten kunne hu beholde selv!!!!"

Hehe, ble litt sinna ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa generelt veldig lite før epiduralen, går veldig inn i meg selv da. Men ga vel beskjed til jordmora som så inn til meg mens jeg var på badet (før epiduralen) at hun kunne hilse og si til mannen at han var en tosk. Da hadde han ikke funnet sandalene mine, i den eneste veska som var med på føden liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sa nesten ingenting og skreik heller ikkje noe særlig, men kom ett lite hyl når eg presset den ene gangen...jordmor sa eg ikkje måtte skrike da svarte eg bare "sorry da" men er jo jævlig vondt for faen!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fødselen stagnerte litt pga lurven satt fast, skulle jordmor provosere frem rier.

 

JM: Nå stoppet det opp litt, så jeg skal prøve å få det igang igjen.

Jeg: *pust* *pes*

Jordmor stikker da 2 fingre opp i ræva på meg

Jeg: SE TIL HELVETTE Å FÅ DE FINGRA UT!!!

Min samboer sitter oppe ved hodet mitt og stryker håret mitt

Samboer: (dette hviskes til meg) skjerp deg litt a. Hun sjekker bare åpningen din.

Jeg: FEIL HØL, DITT BRØDHUE!!

 

Han ble noe bleik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Sa nesten ingenting.. men husker samboer/bf satt i stolen og jeg begynte å få veldig vondt (hadde 8-9cm åpning så kanskje ikke så rart)

 

Meg: Kom hit!!!

Sambo: Hva er det?

Meg: Bare kom hit NÅ!

..Og akkurat når han kom så var riene over...

Meg: Nå kan du gå igjen..

 

Tror han burde være glad for at han kom for "sent". Haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hadde stormrier på slutten og skreik og skreik. De få korte pausene som var sa jeg "unnskyld, unnskyld".

 

Syns synd på de som måtte høre på skrikinga mi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hahaha. Mye morsomt å lese! :fnise:
Jeg skreik så å si de styggeste bannordene jeg vet om, kombinerte de gjerne. Veldig mye satan og det stygge ordet for det kvinnelige kjønnsorgan *kremt* Er litt flau i ettertid, men det var jo helt grusomt. Jeg spurte også veldig pent om å få hoppe ut vinduet, og da kom heldigvis epiduralen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Fikk epidural under min første fødsel. Når den var satt så snudde jeg meg mot han som satte den å sa "du er sikkert en hyggelig fyr, men jeg håper for guds skyld at jeg aldri møter deg igjen!" Både han og jordmor flira godt:-)

 

Når jeg hadde lagt meg ned for å hvile litt så titta jeg bort på rie måleren og så at den steg fort og høyere enn den hadde vært tidligere. Da ropte jeg "nei, nei, ånei ånei ånei! Hjelpes! Åneeeei!" Helt til jordmor spurte meg om jeg faktisk kunne kjenne riene.. "eh, nei det gjør jeg visst ikke" rett etter så sovna jeg;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg hadde med PowerAid energidrikk - den hvite. Og jeg skjelte ut alle som var til stede og lurte på hvorfor noen var så dumme å lage en drikk som smakte akkurat som smirnoff ice, UTEN ALKOHOL! Samboer insisterte på at han kunne drikke den og heller gå å finne noe annet til meg, men da sa jeg bare klart fra at INGEN bør drikke smirnorff ice UTEN ALKOHOL, før jeg helte hele flaska i vasken :P 

 

Forbannet også lystgassen ganske kraftig, men det husker jeg ingenting av fordi jeg ble så dårlig av den. Æsj, det skal jeg i alle fall ikke prøve om igjen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...