Gå til innhold

Smokk til besvær


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå blir jeg liggende våken etter nattmatingen for ørtende gang, og hvorfor? Jo, på grunn av den hersens smokken!! Småen suger dårlig (ammer ikke pga det), noe som gjør at hun ikke får så godt tak på smokken og mister den heeele tiden før hun faller i dyp nok søvn. I tillegg knør hun hendene konstant opp i ansiktet så hun dytter smokken ut av munnen om hun endelig får godt nok tak. Hun kan søren meg holde på slik og vekke seg selv i opp til en time, så da blir jeg liggende og putte smokken i hundreogørten ganger på denne tiden.

 

Litt frustrasjon midt på natta av en trøtt mamma bare...

 

Anonymous poster hash: 25994...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg pleier å gi gutten min en flik av teppet å holde på. (putter det inn i hendene hans)

da begynner han ikke å veive, eller å dra sånn i smokken.

 

det funker noen ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa her var akkurat lik! jeg måtte sitte ved sengekanten med en finger på smukken og ei hånd for å holde dyna, til hu roa seg. Når jeg bytta over til 6mnd+ smokker ble det myyyye bedre!

 

Jeg brukte også en flik av dyna eller kosekluten til avledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem, så fikk vi en kaloo kosekanin i gave. Da begynte hun å dra i ørene til kaninen i stedet og gjør det fortsatt og hun er 15 mnd. Genialt!

 

Anonymous poster hash: 7f9a0...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har koseklut, hjelper ikke. Det har aldri vært så ille som de siste to nettene, hun har holdt på i timesvis! Det er liksom ikke bare veiving heller, hun gnir hendene hardt oppi ansiktet. Jeg må holde hendene hennes fast i tillegg til å holde smokken på plass. Kommer til å bli sprø av søvnmangel om det skal fortsette sånn.

 

Men studerte henne litt tidligere i natt mens hun holdt på og når hun mister smokken stopper armene å gå. Hvorfor det mon tro? Men hun begynner jo å gråte fordi hun ikke har smokken lenger etter en liten stund da

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 25994...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har koseklut, hjelper ikke. Det har aldri vært så ille som de siste to nettene, hun har holdt på i timesvis! Det er liksom ikke bare veiving heller, hun gnir hendene hardt oppi ansiktet. Jeg må holde hendene hennes fast i tillegg til å holde smokken på plass. Kommer til å bli sprø av søvnmangel om det skal fortsette sånn.

 

Men studerte henne litt tidligere i natt mens hun holdt på og når hun mister smokken stopper armene å gå. Hvorfor det mon tro? Men hun begynner jo å gråte fordi hun ikke har smokken lenger etter en liten stund da

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 25994...b22

Ser for meg at det har noe med sutterefleksen å gjøre, at når hun sutter (på puppen, etter naturen) så klemmer/dytter hun på brystet for å stimulere melka og produksjonen? Bortsett fra at det verken er bryst eller melk der, men bare en god gammeldags "narresmokk" ;)

 

Anonymous poster hash: 8e4b5...5cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å "reime" henne da? SLik at hun ligger tettpekket i et teppe, også armene?

Da skal de visst både sovne fortere og roe seg ned, minner dem om magen. Pluss at hendene ikke kan vifte løs smokken.



Anonymous poster hash: 6f6ea...ed6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville droppet smokken. Smokk blir uansett en u-ting senere. Min gutt klarer ikke roe seg ned med smokk eller flaske når han er trøtt, da veiver han med hendene slik som ditt barn. Så vi sluttet med smokk, og etter en liten ukes tid, var smokken fullstendig glemt.



Anonymous poster hash: de9ce...167
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er 4 mnd så hun er vel litt for gammel til at vi kan begynne med svøping nå? Har veldig lite lyst å slutte med smokk altså. Greit nok at det er en uting om noen år, men i mellomtiden er den en veldig god trøst i visse situasjoner.

 

Hi



Anonymous poster hash: 25994...b22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte også teppefliken, tredde fen igjennom ringen.

 

Men hva med å kjøpe prematursmokk??

 

Anonymous poster hash: 1f0f1...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...