Gå til innhold

Blodprøve tellmepinkorblue.com


Lulusen

Anbefalte innlegg

Noen som har bestilt sett å sendt blodprøve til USA for å vite kjønn? Stemte det? Jeg vurderer dette neste gang jeg blir gravid kun fordi jeg er dødsnysgjerrig og ikke tror jeg klarer å gå 18 uker uten å vite hvem som bor i magen ;)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Fortsetter under...

Gammel tråd, men svarer likevel tilfelle noen andre er nysgjerrige.

 

Jeg klarte heller ikke å vente.

Uplanlagt gravid og kjempe nysgjerrig. Bestilte blodprøve fra nimble diagnostics I England som jeg tok da jeg var 9 uker på vei. Ifølge de venter jeg en gutt. Har ikke Vært på ultralyd enda, så vet ikke om det stemmer. Men går utfra at det er ganske sikkert da de ser etter Y kromosom I blodet mitt. Er det tilstede er det en gutt og er det ikke tilstede I blodet mitt så er det en jente.

Lenke til kommentar

Gammel tråd, men svarer likevel tilfelle noen andre er nysgjerrige.

 

Jeg klarte heller ikke å vente.

Uplanlagt gravid og kjempe nysgjerrig. Bestilte blodprøve fra nimble diagnostics I England som jeg tok da jeg var 9 uker på vei. Ifølge de venter jeg en gutt. Har ikke Vært på ultralyd enda, så vet ikke om det stemmer. Men går utfra at det er ganske sikkert da de ser etter Y kromosom I blodet mitt. Er det tilstede er det en gutt og er det ikke tilstede I blodet mitt så er det en jente.

Nå er svangerskapet mitt ferdig og jeg fødte en nydelig gutt :) sendte ikke blodprøve, da jeg først ble gravid gikk ukene fort og jeg klarte å vente. Plutselig var det tid for oul hvor jeg fikk vite gutt! :)

 

Hva betalte du for å sjekke kjønn? Spennende å se om det stemmer da :)

 

For oss som bor på østlandsområdet er det også mulig å dra til dr.Lundring på Jessheim som ser kjønn på tidlig ultralyd i uke 12/13. Han tar ofte rett! :)

Endret av Lulusen
Lenke til kommentar

Den kom vel på rundt 1800 kr så var litt dyrt.

Fikk prøvekittet I posten 5 dager etter jeg bestilte. Fulgte med en nål/sprøytespiss og en liten beholder med litt blank væske som blodet skulle dryppes oppi.

 

Var lettere sagt enn gjort å få ut nok blod. Stakk meg vel rundt 15 ganger I fingrene. Trengte rundt 8-10 store dråper.

 

Tok prøven da jeg var 9+1 og sendte den tilbake samme dag. Fikk svar ca 2 uker etter jeg postet den om at det var en liten gutt til I magen min :-)

 

Vi har to gutter fra Før også.

 

Det blir litt mer virkelig når man vet "hvem" som skjuler seg der inne. Jeg gleder meg masse til å treffe lillebror selvom det er lenge til. 11+4 I dag og første kontroll hos legen I morgen.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Så spennende, har du fått vite om det stemte eller ikke? 😊

Hei

 

Babyen lå litt vanskelig til på ordinær ultralyd og hadde navlesnora mellom beina så det var ikke så lett å se kjønn. Men jordmor syns hun sa antydninger til en pung så regner med at testen stemte;-) Skal på en ny ultralyd i morgen så kanskje jeg får en ordentlig bekreftelse da? :-)

Har handlet inn i guttefarger så håper nesten at testen stemte. :-p

Lenke til kommentar

Annonse

Så spennende, har du fått vite om det stemte eller ikke? 😊

Hei igjen. Tenkte jeg skulle oppdatere etter ultralyden i dag, men har desverre ikke noe nytt å komme med babyen satt på rumpa med navlestrengen mellom bena såklart. Legen sa det var helt umulig å se antydninger til verken det ene eller det andre.

Så jeg har ikke fått ordentlig bekreftelse på at blodprøven var riktig enda. Satser på at det stemmer og at det ER en liten gutt for nå er huser fullt av gutteting. Hehe. Ny ultralyd i midten av juli så får smøre meg med tolmodighet så kanskje d blir en ordentlig bekreftelse da.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

følger denne tråden jeg :)

Glemte å oppdatere etter privat 3D ultralyd for noen uker siden.

Jeg sa før undersøkelsen at det hadde vært vanskelig å se kjønn på tidligere ultralyder og at jeg håpte på å få det bekreftet på 3D.

Det skal vi da klare å finne ut av sa han og skrudde på skjermen. Jeg nevnte ingenting om blodprøven, men sa jeg trodde det var en gutt selv.

 

Han kikka etter og sa "nei her er det ingen penis, dette tror jeg blir en lillesøster"

 

Sjekka vel og lenge, men fant ingen tut.

Det føltes veldig feil ut for min del da han sa det, men han fortsatte å ta litt mål og se på ansiktet og kroppen til Babyen. Etter en stund så spør jeg igjen om han er helt sikker på at det er ei jente for jeg klarte ikke helt å få det til å stemme.

 

"Vi sjekker igjen" sa han.. ikke noen tut før han plutselig sier "du! Her tror jeg vi har en liten luring, bak navlesnora her syns jeg at jeg kan skimte en tut faktisk!"

 

Hehe altså ikke noe veldig tydelig bevis der heller, men jeg er ihvertfall litt tryggere på at det stemte med blodprøven og at det er en gutt.

I uke 18 så jordmor noe som kunne se ut som en pung og I uke 27 så 3D ultralydmannen noe som så ut som en tut etter å først ha sagt d var jente. Så da regner jeg med at det ER pung og tut der. ;-)

 

Skal på ny ultralyd neste uke, det er vekstkontroll så vet ikke om jeg gidder å spørre hva det blir.

Regner med det kommer en gutt og OM det mot formodning skulle komme ei jente så er hun like Velkommen. :-)

Lenke til kommentar

Da blir det spenning helt til slutten for deres del 😊 men det er litt rart at de ikke klarer å si noe sikkert på så mange ultralyder og til og med på 3D opplyser de begge kjønn 😳 Blir spennende å se om det stemmer med blodprøven til slutt da! Når har du termin? 😊

Lenke til kommentar

Da blir det spenning helt til slutten for deres del 😊 men det er litt rart at de ikke klarer å si noe sikkert på så mange ultralyder og til og med på 3D opplyser de begge kjønn 😳 Blir spennende å se om det stemmer med blodprøven til slutt da! Når har du termin? 😊

Ja det er litt rart i grunn. Var aldri noe problem å se hvilket kjønn de to første guttene våre var. De lå alltid bra til og viste fram alt de hadde så vi så kjønnet rimelig godt selv også.

 

Men denne luringen har ligget vanskelig til på alle ultralydene og i tillegg hatt mye navlestreng mellom bena så her har jeg ikke klart å se antydning til det ene eller det andre selv og til og med de som har utført ultralyden har vært usikkre.

 

Det er litt spennende også, samtidig som jeg gjerne skulle visst det helt sikkert. Jeg hater å vente og er ubeskrivelig nysgjerrig.

 

Men blodprøven sier at de fant spor av y kromosom i mitt blod og de hevder at denne testen skal Være 95% sikker.

Jordmor syns hun så antydning til pung men ingen penis og på 3D så mente han først jente før han trodde han så en bortgjemt penis så alt I alt så tyder det mest på gutt, så jeg blir overrasket om det kommer ei jente nå.

Da kan man snakke om at nr 3 er en luring I såfall ;-)

 

Jeg har termin 20. September så må smøre meg med tolmodighet et par mnd til. :-)

 

Men jeg lover å oppdatere så snart babyen er her ;-)

Lenke til kommentar

Så spennende! Mine to gutter viste seg lett fram de og, har ikke hørt om så mange hvor de ikke klarer å se at det er gutt på flere ultralyder! Så kan jo være en jente kanskje :) lykke til videre med svangerskapet så får vi høre hva deg ble til slutt 💗💙

Lenke til kommentar

Så spennende! Mine to gutter viste seg lett fram de og, har ikke hørt om så mange hvor de ikke klarer å se at det er gutt på flere ultralyder! Så kan jo være en jente kanskje :) lykke til videre med svangerskapet så får vi høre hva deg ble til slutt 💗💙

Da kan jeg meddele at jeg endelig fikk en bekreftelse på ultralyd i går. Blodprøven stemte og det er en liten gutt i magen min. :-D

Jeg så det tydelig selv og han lå veldig fint til og viste frem alt sammen.

Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å spørre, da dette var en vekstkontroll time, men legen så det med en gang hun skrudde på ultralyden og spurte om jeg visste hvilket kjønn det var. Jeg sa at det hadde vært vanskelig å se på tidligere ultralyder så om hun kunne se det tydelig så ville jeg gjerne vite det.

Da snudde hun skjermen mer mot meg og smilte, ingen tvil her sa hun, det ER en liten gutt ;-)

Deilig å få det bekreftet endelig! Jeg gleder meg sånn til han kommer! :-)

Lenke til kommentar

Annonse

Gratulerer så mye med en liten gutt til!! :) fantastisk å endelig vite med sikkerhet hvem den lille er. Koselig med en gutt til i flokken <3 lykke til videre med svangerskapet!

Lenke til kommentar

Gratulerer så mye med en liten gutt til!! :) fantastisk å endelig vite med sikkerhet hvem den lille er. Koselig med en gutt til i flokken <3 lykke til videre med svangerskapet!

Tusen takk for det :-)

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...